More stories

Kleine Vlaamse webshops kunnen niet op tegen grote ketens

Het aantal Belgische zelfstandigen met een online winkel is sinds vorig jaar gedaald met 8,5 procent. Onvoldoende winstgevendheid en prijsconcurrentie van mastodonten als Bol.com zouden webshops de das omdoen, zo blijkt uit cijfers van beroepsorganisatie UNIZO.

Cross Border
Premium

Hete zomer raakt omzetcijfers Zalando hard

Het doel van 20 à 25 procent groei ieder kwartaal haalt Zalando bij lange na niet. De lange hete zomer speelt de kledingwinkel parten. Wel ziet de keten dat klanten gemiddeld vaker een order plaatsen tegen een lager aankoopbedrag.

E-commerce

Europese webwinkels zetten 455 miljoen om in Nederland

Nederlandse consumenten kochten in het tweede kwartaal van 2018 voor ongeveer 455 miljoen euro bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 18 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2017.

Cross Border

Snelle internationale groei bij B2B e-commerce

Vorig jaar bereikte de verkoop in de wereldwijde B2B e-commerce-markt $7,7 biljoen. Volgens Statista’s 2017 B2B E-commerce Report, is de B2B-markt nu groter dan de B2C-markt. De enorme kansen die zijn gecreëerd door de wereldwijde B2B e-commerce zijn eenvoudigweg te groot om te negeren. Maar hoe pak je dit efficiënt aan?

Cross Border

Tiqets vindt aansluiting tot Wechat

Tiqets sluit een samenwerkingsverband met het Chinese Qyver om tickets voor toeristische attracties aan te bieden op WeChat Mini.

Travel

H&M Group bijna online-dominant

Met vier van zijn negen merken is H&M Group groter op de online markt dan in de fysieke wereld. Cheap Monday en ARKET zijn wat dat betreft de grootsten.

Fashion

Nederlander shopt steeds vaker in buitenland

Nederlanders bestellen steeds vaker bij buitenlandse webwinkels. Het aantal zogeheten consumenten dat wel eens op een andere markt koopt steeg van 37 procent naar 49 procent.

Cross Border

Amazon opent Turkse webwinkel

Amazon heeft een Turkse versie van zijn webwinkel gelanceerd. Weliswaar konden Turkse consumenten bestellen via de internationale site, maar ze moesten dan vaak toeslagen betalen voor het transport.

Cross Border

Nederlandse merken: 1,25 miljard omzet via Alibaba

Nederlandse merken realiseerden 1,25 miljard euro omzet met handel via Alibaba’s warenhuis Tmall. Honderd Nederlandse bedrijven voeren er een actieve e-commercestrategie. Via eigen puien op Tmall realiseerden ze 350 miljoen euro omzet in China.

Cross Border

Deutsche Post splitst internationale e-commercetak af

Deutsche Post DHL Group splitst de Duitse en internationale e-commerce- en pakkettakken van elkaar. Onder aparte besturen zijn de groeiambities beter uit te voeren, is de gedachte.

Logistics

Amazon lanceert Storefronts voor online MKB’ers

Amazon lanceert internationaal een webwinkelportal voor MKB’ers die eigen collecties aan de man willen brengen. Nederlandse belangstellenden kunnen een pui huren op de Duitse versie van Amazon.

Cross Border
Premium

Omzet Amazon.de blijft onverslaanbaar allergrootste

Amazon blijft in Duitsland met afstand de allergrootste webwinkel van het land. Het ziet er niet naar uit dat dat in de komende jaren gaat veranderen.

E-commerce

Amazon-specialist factor-a van start in Nederland

De naar eigen zeggen grootste Europese specialist in marketing op Amazon, factor-a, opent een kantoor in Amsterdam.

Online marketing

DisQounts bovenaan de Crossborder Top 30

DisQounts International is verkozen tot snelstgroeiend internationaal werkend e-commercebedrijf op basis van omzetcijfers.

Cross Border
Premium

Agradi opent Franse webshop

De Nederlandse agrarische webwinkels Agradi opent een een Franstalige webwinkel om de groei in dat taalgebied aan te jagen. Steeds meer omzet komt uit het buitenland.

E-commerce