More stories

Herhaalaankoop en mobiele technologie hand in hand

Een groot deel van onze dagelijkse aankopen betreffen zogenoemde herhaalaankopen. Een recente studie van Marketing Metrics laat zien dat kans om een product aan een nieuwe prospect te verkopen zo’n 5 tot 20 procent is. De kans om dit product te slijten aan een reeds bestaande klant is maar liefst 60 tot 70 procent. Nieuwe mobiele technologie blijkt daarvoor zeer geschikt.

Customer Loyalty

‘Samsung-klant trouwer dan Apple-fan’

Niet Apple, maar zijn grootste rivaal Samsung heeft de trouwste klanten, volgens onderzoek van SurveyMonkey, dat 5000 consumenten ondervroeg.

Customer Loyalty

We Fashion investeert 15 miljoen in online

Modeketen WE Fashion investeert 15 miljoen euro in digitale innovatie, waaronder marketing en klantenbinding. Er verdwijnen 81 ‘oude’ arbeidsplaatsen en er worden 29 nieuwe, omnichannel-posities gecreëerd.

Customer Loyalty

‘Klantloyaliteitsprogramma’s gaan niet met de tijd mee’

Klantloyaliteitsprogramma’s van bedrijven zijn niet zijn meegegroeid met de snelle digitale ontwikkelingen en falen in het betrekken van consumenten bij hun merk. Dat concludeert Capgemini Consulting in een nieuw rapport Fixing the Cracks: Reinventing Loyalty Programs for the Digital Age.

Customer Loyalty

De coupon en kortingscode: hoe passen die in de marketing-mix?

Driekwart van de Nederlanders gebruikte het afgelopen jaar online een kortingscode om de prijs van een aankoop te drukken. Dat blijkt uit onderzoek van de kortingswebsite Actiepagina.nl. Wat verklaart het succes en hoe past dit in de volledige marketing-mix?

Customer Loyalty

Waarom ontvolgen consumenten? (infographic)

Waarom haken volgers van merken op sociale media af? Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn, zo blijkt uit onderzoek van Fractl en Buzzstream. 21 procent van de respondenten zegt bijvoorbeeld dat ze herhalende content vervelend vinden. De frequentie van het aantal berichten speelt vaak ook een rol. Hetzelfde gedrag vertonen consumenten bij e-mail marketing. Ongeveer 10 procent van de afhakers raadt vrienden aan om te ontvolgen.

Customer Loyalty

Waarom sparen wij? De psychologie achter spaarprogramma’s

Wij Hollanders zijn dol op spaarprogramma’s: ruim zeven op de tien Nederlanders sparen punten. Dat roept meteen de vraag op waarom consumenten zulke enthousiaste spaarders zijn. Om die vraag te beantwoorden, kijken we naar de motivatie en de beïnvloedingsprincipes die achter succesvolle spaarprogramma’s zitten. Daarmee ontdekken we de ingrediënten van een succesvol spaarprogramma dat loyale klanten beloont en gewenst (koop-)gedrag stimuleert.

Customer Loyalty

Gen Y-klant ontevreden over Nederlandse verzekeraar

Nederlandse verzekeraars doen het niet goed. Slechts 32 procent van de klanten is positief over de dienstverlening van hun verzekeraar. Een daling van 12,5 procent ten opzichte van 2013. Vooral generatie Y-klanten zijn ontevreden. Nederland laat daarmee wereldwijd een opvallende uitschieter naar beneden zien.

Customer Loyalty

Reisbranche en Retail behalen hogere Net Promoter Score (NPS) in 2014

De klantbeleving tijdens persoonlijke contactmomenten tussen klant en medewerker is in 2014 aantoonbaar gestegen in de branches retail en travel. Uit de vergelijking tussen 2014 en 2013 blijkt dat de gemiddelde NPS van de reisbranche met vijf procent is gestegen naar een score van +12 procent. Dat zijn de belangrijkste conclusies die Store Support trekt op basis van het doorlopende mystery guest-onderzoek dat het onderzoeksbureau sinds 2011 uitvoert.

Customer Loyalty

WE Fashion lanceert app voor vaste klant

WE Fashion heeft een dezer dagen de WE Fashion App gelanceerd, die onderdeel is van de omnichannel-strategie. De app biedt extra mogelijkheden voor een 500.000 leden van het loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Consumentenbond waarschuwt voor online spaarprogramma

De Consumentenbond waarschuwt voor MySaveAccount.com. Dat bedrijf biedt telefonisch een soort spaarprogramma voor kortingen op websites aan, met een gratis proefperiode van twee weken. Consumenten die in die proefperiode niet opzeggen, krijgen een factuur van 95 euro.

Customer Loyalty

Ook webwinkel en bonuskaart voor Belgische Albert Heijn

Albert Heijn rolt ook voor de Belgische markt een Bonuskaart uit. Klanten kunnen een nieuwe kaart oppikken in hun winkel en daarna online activeren.

Customer Loyalty

Hoe belangrijk zijn kortingscodes voor retailers?

Wie nog twijfelt aan het bestaansrecht van de kortingsbon, moet zich eens verdiepen in de nationale en internationale bedrijven die grotendeels op dit principe varen. Naar verluidt bieden alleen al ruim tweeduizend bedrijven hun kortingsactie onder de aandacht via het Nederlandse Scoupy. De kortingsbonnen worden aan meer dan 750 duizend gebruikers aangeboden. En dat is slechts één voorbeeld.

Customer Loyalty

Transitie Groupon aardig op koers

Koopjessite Groupon slaagt er steeds beter in om het tij te keren en minder afhankelijk te worden van aanbiedingen. Het Amerikaanse internetbedrijf boekte in het vierde kwartaal van 2014 een winst per aandeel van 6 dollarcent op een omzet van 925,4 miljoen dollar, beter dan wat analisten hadden verwacht.

Customer Loyalty

De kortingsbon evolueert: social en in-app

Het knippen van kortingsbonnetjes en plakken van zegels lijkt iets van de vorige eeuw. Onterecht zouden we deze vorm van aankooployaliteit in 2015 daarom over het hoofd zien. Hoe mobiel en virtueel we inmiddels ook zijn, kortingen en exclusieve deals zijn nog steeds van grote waarde. De kortingscode evolueert snel mee.

Customer Loyalty