More stories

Consumentenbond waarschuwt voor online spaarprogramma

De Consumentenbond waarschuwt voor MySaveAccount.com. Dat bedrijf biedt telefonisch een soort spaarprogramma voor kortingen op websites aan, met een gratis proefperiode van twee weken. Consumenten die in die proefperiode niet opzeggen, krijgen een factuur van 95 euro.

Customer Loyalty

Ook webwinkel en bonuskaart voor Belgische Albert Heijn

Albert Heijn rolt ook voor de Belgische markt een Bonuskaart uit. Klanten kunnen een nieuwe kaart oppikken in hun winkel en daarna online activeren.

Customer Loyalty

Hoe belangrijk zijn kortingscodes voor retailers?

Wie nog twijfelt aan het bestaansrecht van de kortingsbon, moet zich eens verdiepen in de nationale en internationale bedrijven die grotendeels op dit principe varen. Naar verluidt bieden alleen al ruim tweeduizend bedrijven hun kortingsactie onder de aandacht via het Nederlandse Scoupy. De kortingsbonnen worden aan meer dan 750 duizend gebruikers aangeboden. En dat is slechts één voorbeeld.

Customer Loyalty

Transitie Groupon aardig op koers

Koopjessite Groupon slaagt er steeds beter in om het tij te keren en minder afhankelijk te worden van aanbiedingen. Het Amerikaanse internetbedrijf boekte in het vierde kwartaal van 2014 een winst per aandeel van 6 dollarcent op een omzet van 925,4 miljoen dollar, beter dan wat analisten hadden verwacht.

Customer Loyalty

De kortingsbon evolueert: social en in-app

Het knippen van kortingsbonnetjes en plakken van zegels lijkt iets van de vorige eeuw. Onterecht zouden we deze vorm van aankooployaliteit in 2015 daarom over het hoofd zien. Hoe mobiel en virtueel we inmiddels ook zijn, kortingen en exclusieve deals zijn nog steeds van grote waarde. De kortingscode evolueert snel mee.

Customer Loyalty

Toename mobiel betalen afhankelijk van loyaliteitsprogramma’s

Hoewel er al jaren over de rol van het mobiele scherm in de marketingstrategie wordt gesproken, neemt het aantal toepassingen pas sinds afgelopen jaar echt hard toe. Een recente studie van Salesforce spreekt over bijna de helft van marketeers die op enige wijze mobiele marketing inzet. Misschien wel de grootste potentie gaat schuil in de combinatie van mobiel betalen en loyaliteit.

Customer Loyalty

Hoe Sanoma’s loyaliteitsprogramma klantrelaties verstevigt

Sanoma zocht naar een manier om klanten langer vast te houden en vroeg zich af: wat weten we echt van onze abonnees? Wie koopt er eigenlijk onze tijdschriften in de winkel? Sinds september 2013 draait Sanoma een succesvol loyaliteitsprogramma: VoordeelSparen. We praten met Kieke Escarabajal, Marketing Manager VoordeelSparen.nl over de inzet van Sanoma’s loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Loyalty in de travelindustrie begint met lef

De reisindustrie staat niet bekend om zijn loyale klantenkring. Goede ervaringen met airline A en hotelketen B van vorig jaar zijn een jaar later weer vergeten als concurrenten C en D een betere aanbieding hebben. Wie de klant in zijn strategie op een onderscheidende manier centraal stelt, creëert loyale klanten. Maar daar is lef voor nodig.

Customer Loyalty

Starbucks breidt loyaliteitsprogramma uit met betalingen

Klanten van Starbucks gebruiken hun smartphone zeven miljoen keer per week om korting op hun bestellingen te krijgen. Let wel: meestal in de winkel. Dat is al zestien procent van het totale aantal transacties. Dit jaar gaat Starbucks een stap verder: contactloos betalen met de app.

Customer Loyalty

Shell rolt nieuwe loyalty-app internationaal uit

Shell brengt een vernieuwde app uit voor particuliere en zakelijke klanten. Deze kan overweg met alle loyaltyprogramma’s, Airmiles in Nederland, […]

Customer Loyalty

Omoda: punten sparen met shares Twitter en Instagram

Klanten van schoenwinkel Omoda kunnen binnenkort spaarpunten verdienen door over de winkel te praten op Twitter en Instagram. Dat wordt onderdeel van het nieuwe, goed presterende loyaltyprogramma.

Customer Loyalty

Wehkamp gaat klanttevredenheid meten via Starred

Wehkamp gaat het feedbackplatform startup Starred gebruiken om de klanttevredenheid te analyseren.

Customer Loyalty

Albert Heijn miste marketingkansen door vervuilde database

Albert Heijn is er niet in geslaagd om alle klantinformatie die het met de bonuskaart verzamelt om te zetten in een persoonsgerichte marketingstrategie. Dat blijkt uit een analyse van NRC Handelsblad. De database waarover het jarenlang beschikte raakte ernstig vervuild.

Analytics

Hoofdoorzaak negatieve reviews: slechte klantenservice (infographic)

Slechte klantenservice en te late leveringen leiden tot de meeste weglopende klanten. Dat blijkt uit het nieuwste onderzoek van Casingo over negatieve klantbeoordelingen in de Nederlandse e-commerce markt.

Customer Loyalty

Wat je moet weten over sociale klantenservice (infographic)

Sociale klantenservice, dus via sociale media, grijpt steeds verder om zich heen. Klanten maken gebruik van sociale media omdat ze snel geholpen willen worden en 70 procent van die klanten blijven klant als ze geholpen worden. Deze infographic legt vooral het verschil uit tussen marketing en klantenservice en hoe ze elkaar kunnen ondersteunen bij klanteninteractie.

Customer Loyalty