More stories

Toename mobiel betalen afhankelijk van loyaliteitsprogramma’s

Hoewel er al jaren over de rol van het mobiele scherm in de marketingstrategie wordt gesproken, neemt het aantal toepassingen pas sinds afgelopen jaar echt hard toe. Een recente studie van Salesforce spreekt over bijna de helft van marketeers die op enige wijze mobiele marketing inzet. Misschien wel de grootste potentie gaat schuil in de combinatie van mobiel betalen en loyaliteit.

Customer Loyalty

Hoe Sanoma’s loyaliteitsprogramma klantrelaties verstevigt

Sanoma zocht naar een manier om klanten langer vast te houden en vroeg zich af: wat weten we echt van onze abonnees? Wie koopt er eigenlijk onze tijdschriften in de winkel? Sinds september 2013 draait Sanoma een succesvol loyaliteitsprogramma: VoordeelSparen. We praten met Kieke Escarabajal, Marketing Manager VoordeelSparen.nl over de inzet van Sanoma’s loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Loyalty in de travelindustrie begint met lef

De reisindustrie staat niet bekend om zijn loyale klantenkring. Goede ervaringen met airline A en hotelketen B van vorig jaar zijn een jaar later weer vergeten als concurrenten C en D een betere aanbieding hebben. Wie de klant in zijn strategie op een onderscheidende manier centraal stelt, creëert loyale klanten. Maar daar is lef voor nodig.

Customer Loyalty

Starbucks breidt loyaliteitsprogramma uit met betalingen

Klanten van Starbucks gebruiken hun smartphone zeven miljoen keer per week om korting op hun bestellingen te krijgen. Let wel: meestal in de winkel. Dat is al zestien procent van het totale aantal transacties. Dit jaar gaat Starbucks een stap verder: contactloos betalen met de app.

Customer Loyalty

Shell rolt nieuwe loyalty-app internationaal uit

Shell brengt een vernieuwde app uit voor particuliere en zakelijke klanten. Deze kan overweg met alle loyaltyprogramma’s, Airmiles in Nederland, […]

Customer Loyalty

Omoda: punten sparen met shares Twitter en Instagram

Klanten van schoenwinkel Omoda kunnen binnenkort spaarpunten verdienen door over de winkel te praten op Twitter en Instagram. Dat wordt onderdeel van het nieuwe, goed presterende loyaltyprogramma.

Customer Loyalty

Wehkamp gaat klanttevredenheid meten via Starred

Wehkamp gaat het feedbackplatform startup Starred gebruiken om de klanttevredenheid te analyseren.

Customer Loyalty

Albert Heijn miste marketingkansen door vervuilde database

Albert Heijn is er niet in geslaagd om alle klantinformatie die het met de bonuskaart verzamelt om te zetten in een persoonsgerichte marketingstrategie. Dat blijkt uit een analyse van NRC Handelsblad. De database waarover het jarenlang beschikte raakte ernstig vervuild.

Analytics

Hoofdoorzaak negatieve reviews: slechte klantenservice (infographic)

Slechte klantenservice en te late leveringen leiden tot de meeste weglopende klanten. Dat blijkt uit het nieuwste onderzoek van Casingo over negatieve klantbeoordelingen in de Nederlandse e-commerce markt.

Customer Loyalty

Wat je moet weten over sociale klantenservice (infographic)

Sociale klantenservice, dus via sociale media, grijpt steeds verder om zich heen. Klanten maken gebruik van sociale media omdat ze snel geholpen willen worden en 70 procent van die klanten blijven klant als ze geholpen worden. Deze infographic legt vooral het verschil uit tussen marketing en klantenservice en hoe ze elkaar kunnen ondersteunen bij klanteninteractie.

Customer Loyalty

Digitale coupon wordt tweet

Digitale coupons blijken nog altijd zeer effectief te zijn als klantenbinder en het is misschien wel het geheime wapen dat iedere e-mail marketeer zou moeten kennen. Met de nieuwste trend dient serieus rekening te worden gehouden: de coupon als tweet.

Customer Loyalty

(Emerce Engage) Lachende klanten blijven

Airbnb, Uber en Netflix deden het allemaal: ze zetten een complete industrie op zijn kop door nieuwe spelregels te introduceren. Hun geheim: de radicale focus op service. Die glimlach op je gezicht, wanneer je hun product gebruikt. Dat gevoel van ”Hoe heb ik het ooit anders kunnen doen..wauw!’. Vergeet de gimmicks, zegt Max Pianis van full service digital agency TamTam. Hij spreekt donderdag op Emerce Engage.

Customer Loyalty

(Emerce Engage): VoordeelSparen.nl: de bron voor loyale lezers

In 2013 lanceerde uitgeverij Sanoma het eerste online loyaliteitsprogramma van de mediabranche: VoordeelSparen.nl. Lezers van Libelle, Margriet, Viva, Flair, Story en Zin konden vanaf dat moment gratis voordeelpunten sparen. Met de gespaarde voordeelpunten ontvangt de lezer of abonnee korting op tal van producten.

Customer Loyalty

Teradata ondersteunt klantanalyses Air Miles

Loyalty Management Netherlands (LMN) gaat samenwerken met Teradata om het Air Miles programma, met ruim 6 miljoen deelnemers, een nieuwe impuls te geven.

Analytics

(Emerce Engage) Geen kanalen, maar de mens centraal

Omnichannel, een heerlijk corporate modewoord. Dat vindt althans Coen Olde Olthof van KPN. Zelf ziet hij de mens als het nieuwe kanaal. Een uitdagende visie voor een bedrijf waarbij kanaaldenken al jaren tot de bedrijfsvoering hoort. Op 11 december deelt Olde Olthof zijn ervaringen op Emerce Engage.

Customer Loyalty