More stories

Digitale coupon wordt tweet

Digitale coupons blijken nog altijd zeer effectief te zijn als klantenbinder en het is misschien wel het geheime wapen dat iedere e-mail marketeer zou moeten kennen. Met de nieuwste trend dient serieus rekening te worden gehouden: de coupon als tweet.

Customer Loyalty

(Emerce Engage) Lachende klanten blijven

Airbnb, Uber en Netflix deden het allemaal: ze zetten een complete industrie op zijn kop door nieuwe spelregels te introduceren. Hun geheim: de radicale focus op service. Die glimlach op je gezicht, wanneer je hun product gebruikt. Dat gevoel van ”Hoe heb ik het ooit anders kunnen doen..wauw!’. Vergeet de gimmicks, zegt Max Pianis van full service digital agency TamTam. Hij spreekt donderdag op Emerce Engage.

Customer Loyalty

(Emerce Engage): VoordeelSparen.nl: de bron voor loyale lezers

In 2013 lanceerde uitgeverij Sanoma het eerste online loyaliteitsprogramma van de mediabranche: VoordeelSparen.nl. Lezers van Libelle, Margriet, Viva, Flair, Story en Zin konden vanaf dat moment gratis voordeelpunten sparen. Met de gespaarde voordeelpunten ontvangt de lezer of abonnee korting op tal van producten.

Customer Loyalty

Teradata ondersteunt klantanalyses Air Miles

Loyalty Management Netherlands (LMN) gaat samenwerken met Teradata om het Air Miles programma, met ruim 6 miljoen deelnemers, een nieuwe impuls te geven.

Analytics

(Emerce Engage) Geen kanalen, maar de mens centraal

Omnichannel, een heerlijk corporate modewoord. Dat vindt althans Coen Olde Olthof van KPN. Zelf ziet hij de mens als het nieuwe kanaal. Een uitdagende visie voor een bedrijf waarbij kanaaldenken al jaren tot de bedrijfsvoering hoort. Op 11 december deelt Olde Olthof zijn ervaringen op Emerce Engage.

Customer Loyalty

Korting als marketingmiddel verliest zijn waarde

Online en offline retailers richten zich zo sterk op prijs als concurrentiemiddel dat ze zichzelf in de voet schieten. Een nieuw sectorrapport Retail van ABN AMRO spreekt over een ‘race to the bottom’.

Customer Loyalty

Bol.com: het perfecte partnerprogramma?

In Nederland is er in mijn optiek één partnerprogramma dat boven de anderen uitspringt. Dan doel ik op het partnerprogramma van Bol.com. Twee jaar geleden heb ik een artikel geschreven over het partnerprogramma van Bol.com versus dat van Amazon. Bol.com kwam er belachelijk goed uit en sindsdien is er veel veranderd. Het is sindsdien eigenlijk alleen maar beter geworden en ik ben een soort van fan boy van het partnerprogramma van Bol.com. Waarom? Dat leg ik hieronder uit.

Marketing

Twitter gaat coupons testen

Twitter is in de VS een experimentele coupondienst gestart onder de naam Twitter Offers. Consumenten kunnen de coupons verzilveren door eerst hun credit- of bankkaart aan te melden, waarna iedere volgende aankoop automatisch wordt verwerkt.

Conversie

Startup maakt klantenkaart van creditcard

Een nieuwe startup Thanx zet creditcards om in klantenkaarten. Consumenten hoeven in dat geval geen aparte kaarten meer mee te nemen.

Customer Loyalty

Beate Uhse rolt loyaliteitsprogramma uit

Beate Uhse Groep gaat via haar webshops het Winkelen & Sparen programma aanbieden van Webloyalty. Met dit spaar- en beloningsprogramma kunnen klanten honderden euro’s per jaar besparen.

Customer Loyalty

Forrester: Mobiel nog steeds strategisch onderschat

Een nieuw rapport van Forrester Research zegt dat marketing managers in Europa en Amerika het mobiele kanaal nog steeds onderschatten en verkeerd inzetten. Velen zijn nog bezig met doelloos apps bouwen, terwijl CRM-integraties belangrijker zijn.

Customer Experience

Starbucks begint mobiel bestellen en betalen

Klanten van Starbucks in Amerika kunnen binnenkort de koffiewinkel inlopen, hun warme kop koffie pakken en direct de winkel weer verlaten. Een opmerkelijk gezicht voor omstanders, maar van diefstal is geen sprake.

Customer Loyalty

Scoupy lanceert mobiel cashback systeem

Scoupy, met meer dan 750.000 geregistreerde gebruikers, lanceert een cashback systeem voor de smartphone. Zonder tussenkomst van de retailer krijgt de consument binnen 48 uur het geld van de actie-aankoop teruggestort.

Customer Loyalty

Slechtwerkende app kost je klanten

Een slechtwerkende app kan een reden zijn om va merk of aanbieder te wisselen. Dat blijkt uit het MobileMarketing.nl Consumentenonderzoek 2014 van Adformatie en MediaBunker, in samenwerking met iCulture en Androidworld.

Customer Loyalty

Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps

Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps, een oplossing die gepersonaliseerde klantencontacttrajecten rechtstreeks vanuit de app moet leveren.

Customer Experience