Teradata ondersteunt klantanalyses Air Miles
Loyalty Management Netherlands (LMN) gaat samenwerken met Teradata om het Air Miles programma, met ruim 6 miljoen deelnemers, een nieuwe impuls te geven.
Loyalty Management Netherlands (LMN) gaat samenwerken met Teradata om het Air Miles programma, met ruim 6 miljoen deelnemers, een nieuwe impuls te geven.
Omnichannel, een heerlijk corporate modewoord. Dat vindt althans Coen Olde Olthof van KPN. Zelf ziet hij de mens als het nieuwe kanaal. Een uitdagende visie voor een bedrijf waarbij kanaaldenken al jaren tot de bedrijfsvoering hoort. Op 11 december deelt Olde Olthof zijn ervaringen op Emerce Engage.
Online en offline retailers richten zich zo sterk op prijs als concurrentiemiddel dat ze zichzelf in de voet schieten. Een nieuw sectorrapport Retail van ABN AMRO spreekt over een ‘race to the bottom’.
In Nederland is er in mijn optiek één partnerprogramma dat boven de anderen uitspringt. Dan doel ik op het partnerprogramma van Bol.com. Twee jaar geleden heb ik een artikel geschreven over het partnerprogramma van Bol.com versus dat van Amazon. Bol.com kwam er belachelijk goed uit en sindsdien is er veel veranderd. Het is sindsdien eigenlijk alleen maar beter geworden en ik ben een soort van fan boy van het partnerprogramma van Bol.com. Waarom? Dat leg ik hieronder uit.
Twitter is in de VS een experimentele coupondienst gestart onder de naam Twitter Offers. Consumenten kunnen de coupons verzilveren door eerst hun credit- of bankkaart aan te melden, waarna iedere volgende aankoop automatisch wordt verwerkt.
Een nieuwe startup Thanx zet creditcards om in klantenkaarten. Consumenten hoeven in dat geval geen aparte kaarten meer mee te nemen.
Beate Uhse Groep gaat via haar webshops het Winkelen & Sparen programma aanbieden van Webloyalty. Met dit spaar- en beloningsprogramma kunnen klanten honderden euro’s per jaar besparen.
Een nieuw rapport van Forrester Research zegt dat marketing managers in Europa en Amerika het mobiele kanaal nog steeds onderschatten en verkeerd inzetten. Velen zijn nog bezig met doelloos apps bouwen, terwijl CRM-integraties belangrijker zijn.
Klanten van Starbucks in Amerika kunnen binnenkort de koffiewinkel inlopen, hun warme kop koffie pakken en direct de winkel weer verlaten. Een opmerkelijk gezicht voor omstanders, maar van diefstal is geen sprake.
Scoupy, met meer dan 750.000 geregistreerde gebruikers, lanceert een cashback systeem voor de smartphone. Zonder tussenkomst van de retailer krijgt de consument binnen 48 uur het geld van de actie-aankoop teruggestort.
Een slechtwerkende app kan een reden zijn om va merk of aanbieder te wisselen. Dat blijkt uit het MobileMarketing.nl Consumentenonderzoek 2014 van Adformatie en MediaBunker, in samenwerking met iCulture en Androidworld.
Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps, een oplossing die gepersonaliseerde klantencontacttrajecten rechtstreeks vanuit de app moet leveren.
Netwerk VSP verkoopt zijn aandelen Scoupy aan Sanoma Ventures en Gennie Freen Producties. Zij investeren bovendien, samen met de oprichters van het mobiele marketingbedrijf, twee miljoen euro om de groei te versnellen.
Het hing al enkele weken in de lucht, maar werd dinsdagavond in een bijzin bevestigd door CEO Tim Cook: de nieuwe iPhone van Apple beschikt eindelijk over een NFC chip. In eerste instantie om er mobiel mee te betalen, maar bijvoorbeeld ook voor marketingdoeleinden. En daar leek de ganse tech-industrie op de wachten.
De Belgische promotie-app MyShopi gaat samen met winkelbedrijf Delhaize de iBeacon-technologie omarmen. In tien Belgische supermarkten krijgen klanten meldingen over promoties en cashback-acties als ze langs bepaalde producten lopen, onder meer van Coca-Cola.