More stories

Twee miljoen euro groeigeld voor Scoupy

Netwerk VSP verkoopt zijn aandelen Scoupy aan Sanoma Ventures en Gennie Freen Producties. Zij investeren bovendien, samen met de oprichters van het mobiele marketingbedrijf, twee miljoen euro om de groei te versnellen.

Customer Loyalty

Apple omarmt NFC, en nu?

Het hing al enkele weken in de lucht, maar werd dinsdagavond in een bijzin bevestigd door CEO Tim Cook: de nieuwe iPhone van Apple beschikt eindelijk over een NFC chip. In eerste instantie om er mobiel mee te betalen, maar bijvoorbeeld ook voor marketingdoeleinden. En daar leek de ganse tech-industrie op de wachten.

Customer Loyalty

Promotie app MyShopi werkt met iBeacon

De Belgische promotie-app MyShopi gaat samen met winkelbedrijf Delhaize de iBeacon-technologie omarmen. In tien Belgische supermarkten krijgen klanten meldingen over promoties en cashback-acties als ze langs bepaalde producten lopen, onder meer van Coca-Cola.

Conversie

Plus test digitaal spaarprogramma

Plus Supermarkten houdt in twee vestigingen een proef met het elektronisch sparen van zegels op mobiele telefoons. Dat meldt Distrifood.

Customer Loyalty

Nieuw mobiel loyaltyprogramma winkeliers Hengelo

Meer dan vijftig winkeliers uit Hengelo hebben sinds kort een laagdrempelig loyaltysysteem in gebruik. Dat werkt via een app op smartphones. Gespaarde punten kunnen worden ingeruild bij cultuur en sportief georiënteerde gelegenheden in de omgeving.

Customer Loyalty

Loyaliteitsprogramma’s: daarom doen consumenten mee

Loyaliteitsprogramma’s met een klantenkaart zijn een bewezen marketingtactiek. Echter, met de toename van smartphones, omnichannel marketing en gamification zijn veel innovatieve bedrijven bezig het traditionele spaarprogramma opnieuw uit te vinden. Zes redenen waarom consumenten deelnemen aan loyaliteitsprogramma’s.

Customer Loyalty

‘Mobiele coupon breekt door’

Mobiele coupons gaan een gouden tijd tegemoet. Dat voorspelt Juniper in een nieuwe studie. Op dit moment gebruiken wereldwijd al 560 miljoen mensen mobiele coupons.

Conversie

Wehkamp.nl: ‘harder werken om nieuwe klanten te binden’

Met 1,7 miljoen vaste klanten en ruim 7 miljoen zendingen per jaar mag wehkamp.nl zich met recht hét online warenhuis van Nederland noemen. Toch is het succes niet vanzelfsprekend: ‘Loyaliteit komt voort uit de klantbeleving. Alles moet vlekkeloos verlopen,’ aldus Marketing Technology Director Alexander van Slooten. ‘De tijd van ‘ik koop altijd bij merk X’ ligt ver achter ons.’

Customer Loyalty

Facebook: Likes zijn niet meer te koop

Een video tonen in ruil voor Facebook Likes zal na 5 november niet meer worden toegestaan. Het netwerk gaat zijn voorwaarden aanpassen, waardoor bedrijven geen beloning meer mogen uitdelen voor Likes. Loyaliteitsprogramma’s met Likes worden gestraft.

Customer Loyalty

Datalekken desastreus voor klantvertrouwen

Datalekken bij bedrijven betekenen meestal een einde in het vertrouwen dat klanten in ondernemingen hebben. Dat blijkt uit onderzoek van SafeNet onder 4500 volwassen in de VS, Engeland, Duitsland, Japan en Australië. Twee derde van de ondervraagden geeft aan dat ze vermoedelijk nooit meer zullen kopen bij een bedrijf nadat gegevens op straat komen te liggen.

Customer Loyalty

POS: meer dan een centenbak

Slimme kassasystemen zijn allang niet meer een veredelde centenbak, of een credit card-lezer. Ze kunnen ook worden gebruikt voor loyaliteitsprogramma’s. De nieuwste point-of-sale (POS) oplossingen zijn eigenlijk een soort klantrelatiesystemen.

Customer Loyalty

PayPal iOS-app ondersteunt loyaliteitsprogramma’s

De iOS app van PayPal biedt voortaan ondersteuning voor loyaliteitsprogramma’s, waarmee de app dezelfde functie krijgt als Apples Passbook.

Customer Loyalty

FrieslandCampina: ‘Eurosparen moet nummer 1 loyaliteitsplatform van Nederland worden’

Zuivelonderneming Royal FrieslandCampina bindt klanten aan zich met het loyaltyprogramma Eurosparen. Belangrijk uitgangspunt is het mogelijk maken van leuke uitjes in krappe tijden. ‘Ik sluit samenwerkingen met andere loyaliteitsprogramma’s niet uit’, aldus Digital Marketing Manager Willem Vola.

Customer Loyalty

easyJet experimenteert met iBeacons

easyJet is een experiment met iBeacons gestart op de vliegvelden van Lyton, Gatwick en Parijs. Passagiers krijgen notificaties toegestuurd, bijvoorbeeld met het verzoek om het paspoort gereed te houden.

Customer Loyalty

Store Support: Klantbeleving verbetert

Gemiddeld hebben e-mailcontacten de minst positieve invloed op de klantbeleving. Het contact tussen klant en medewerker (onder andere in winkels) laat echter een positieve ontwikkeling zien, zegt onderzoeksbureau Store Support op basis van het doorlopende mystery guest-onderzoek bij grote branches in Nederland.

Customer Experience