More stories

Essent zet WhatsApp in voor webcare

De klantenservice van Essent is nu ook bereikbaar via WhatsApp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen via de berichtendienst. Voorlopig gaat het om een proef van twee maanden.

Customer Loyalty

OrangeBuddies Media lanceert modecashbacksite

OrangeBuddies Media heeft een cashbacksite voor mode-artikelen in het leven geroepen. Consumenten melden zich gratis aan bij Cashback.nl en kunnen extra cashbackbonussen verdienen op hun online aankopen.

Customer Loyalty

Verzekeraar zit straks ‘direct op de huid’ van de klant

Verzekeren 3.0 draait om Big Data, informatie en relaties. Verzekeraars moeten dus van oude naar nieuwe waarden. Dat was de belangrijkste boodschap op het evenement van het Verbond van Verzekeraars afgelopen week. “Mensen moeten weer centraal staan. Maar de systeemwaarden van nu conflicteren met de menswaarden.”

Customer Experience

‘Webwinkel heeft meest tevreden klanten’

Consumenten zijn wereldwijd het meest tevreden over webwinkels. Zij doen het volgens de consument veel beter dan banken, verzekeraars en nutsbedrijven als het gaat om de kwaliteit van dienstverlening. Dat blijkt uit onderzoek van KPMG onder 5000 klanten van vooraanstaande banken, verzekeraars, webwinkels en nutsbedrijven.

Customer Experience

Gebruik iBeacons leidt tot ander winkelgedrag

Het gebruik van iBeacons in winkels leidt tot ander winkelgedrag. Dat stelt inMarket uit eigen onderzoek. Consumenten reageren veel directer op geadverteerde producten als ze op de winkelvloer een bericht op hun smartphone ontvangen.

Customer Loyalty

Infographic: wat kost een ontevreden klant?

Interactie met klanten wordt door de meeste bedrijven als cruciaal gekenschetst. En het wordt steeds belangrijker, zeggen ondernemingen tegen adviesbureau McKinsey. Sociale media spelen daarbij een belangrijke rol. De impact daarvan wordt echter nog behoorlijk onderschat. Deze infographic geeft antwoord op de vraag: wat kost ontevreden klant?

Customer Experience

Hoe lokale klantenservice en beleving Iberia tot een sociale topper maakt

De Spaanse luchtvaartmaatschappij Iberia haalde in 2013 de allersnelste responstijd op sociale media van alle Europese luchtvaartmaatschappijen: 28 seconden. Hoe realiseerde Iberia haar positie als één van de meest sociale bedrijven in de luchtvaartindustrie?

Customer Loyalty

KLM: ‘Na social komt human’

KLM wil zich via KLM.com van zijn menselijke kant laten zien. De luchtvaartmaatschappij gaat het verschil in prijs terugbetalen als een reisagent of ticketverkoper eenzelfde ticket goedkoper aanbiedt. Dat vertelde directeur Digital Marketing Viktor van der Wijk gisteren op Digital Marketing Live in Amsterdam.

Customer Loyalty

MyMagicband: hoe Disney de klant aan zich bindt

Disney komt met een methode om de ervaring van haar klanten in de parken te volgen, te meten, en te verbeteren. De klant wordt hierbij gevraagd om Disney te vertrouwen met zijn persoonlijke informatie, maar krijgt in ruil daarvoor wel een geweldige gebruikerservaring voorgeschoteld. Maak kennis met MyMagicBand.

Customer Loyalty

Hoe bind je infrequente klanten aan je merk?

Marketeers voor producten met een lange aankoopcyclus hebben een grote uitdaging met het creeëren van klantloyaliteit. Terwijl contentmarketing en communities een stevige intrede doen, blijft product leadership onverminderd populair. Het laden van een merk met waarden vinden consumenten belangrijk, maar volgens onderzoek ervaren consumenten minder die emotionele klik.

Customer Loyalty

E-mail blijft de beste basis voor klantloyaliteitsprogramma

Met de groei in klantinteracties op sociale media zou je e-mail bijna uit het oog verliezen. E-mail blijft echter het kanaal dat de meeste mogelijkheden biedt voor personalisatie, segmentatie en optimalisatie. Vorig jaar gaf 68 procent van de Nederlanders nog aan dat ze reclame het liefst via e-mail ontvangen.

Customer Loyalty

Welke winkels zijn toekomstbestendig?

Met de komst van steeds meer webwinkels en grotere leegstand in steden is het de vraag welke fysieke winkels toekomst hebben. Daarbij gaat het niet alleen om crosschannel mogelijkheden, maar vooral om beleving.

Customer Experience

Nederland klaar om te spaarspotten

De Larense startup Spaarspot lanceert volgende maand de Spaarspot-app in de Google Play en Apple App Store. Spaarspot is volgens de initiatiefnemers de eerste mobiele applicatie waarmee de consument via zijn smartphone spaarpunten kan verzamelen door simpelweg een winkel binnen te lopen of tv te kijken.

Customer Loyalty

Klantloyaliteit bij Amazon onder druk

Het Prime Membership van Amazon wordt na negen jaar van 79 verhoogd naar 99 dollar. Het Membershipprogramma bracht Amazon veel omzet van vaste klanten de afgelopen jaren: hoe reageren die op de prijsverhoging en welke opties heeft Amazon?

Customer Loyalty

CRM gaat nu echt naar de cloud

De markt voor CRM-software in West-Europa zal dit jaar met ruim 9 procent stijgen. Dat verwacht Gartner. De omzet komt daarmee op 5,5 miljard dollar.

Customer Loyalty