Plus test digitaal spaarprogramma
Plus Supermarkten houdt in twee vestigingen een proef met het elektronisch sparen van zegels op mobiele telefoons. Dat meldt Distrifood.
Plus Supermarkten houdt in twee vestigingen een proef met het elektronisch sparen van zegels op mobiele telefoons. Dat meldt Distrifood.
Meer dan vijftig winkeliers uit Hengelo hebben sinds kort een laagdrempelig loyaltysysteem in gebruik. Dat werkt via een app op smartphones. Gespaarde punten kunnen worden ingeruild bij cultuur en sportief georiënteerde gelegenheden in de omgeving.
Loyaliteitsprogramma’s met een klantenkaart zijn een bewezen marketingtactiek. Echter, met de toename van smartphones, omnichannel marketing en gamification zijn veel innovatieve bedrijven bezig het traditionele spaarprogramma opnieuw uit te vinden. Zes redenen waarom consumenten deelnemen aan loyaliteitsprogramma’s.
Mobiele coupons gaan een gouden tijd tegemoet. Dat voorspelt Juniper in een nieuwe studie. Op dit moment gebruiken wereldwijd al 560 miljoen mensen mobiele coupons.
Met 1,7 miljoen vaste klanten en ruim 7 miljoen zendingen per jaar mag wehkamp.nl zich met recht hét online warenhuis van Nederland noemen. Toch is het succes niet vanzelfsprekend: ‘Loyaliteit komt voort uit de klantbeleving. Alles moet vlekkeloos verlopen,’ aldus Marketing Technology Director Alexander van Slooten. ‘De tijd van ‘ik koop altijd bij merk X’ ligt ver achter ons.’
Een video tonen in ruil voor Facebook Likes zal na 5 november niet meer worden toegestaan. Het netwerk gaat zijn voorwaarden aanpassen, waardoor bedrijven geen beloning meer mogen uitdelen voor Likes. Loyaliteitsprogramma’s met Likes worden gestraft.
Datalekken bij bedrijven betekenen meestal een einde in het vertrouwen dat klanten in ondernemingen hebben. Dat blijkt uit onderzoek van SafeNet onder 4500 volwassen in de VS, Engeland, Duitsland, Japan en Australië. Twee derde van de ondervraagden geeft aan dat ze vermoedelijk nooit meer zullen kopen bij een bedrijf nadat gegevens op straat komen te liggen.
Slimme kassasystemen zijn allang niet meer een veredelde centenbak, of een credit card-lezer. Ze kunnen ook worden gebruikt voor loyaliteitsprogramma’s. De nieuwste point-of-sale (POS) oplossingen zijn eigenlijk een soort klantrelatiesystemen.
De iOS app van PayPal biedt voortaan ondersteuning voor loyaliteitsprogramma’s, waarmee de app dezelfde functie krijgt als Apples Passbook.
Zuivelonderneming Royal FrieslandCampina bindt klanten aan zich met het loyaltyprogramma Eurosparen. Belangrijk uitgangspunt is het mogelijk maken van leuke uitjes in krappe tijden. ‘Ik sluit samenwerkingen met andere loyaliteitsprogramma’s niet uit’, aldus Digital Marketing Manager Willem Vola.
easyJet is een experiment met iBeacons gestart op de vliegvelden van Lyton, Gatwick en Parijs. Passagiers krijgen notificaties toegestuurd, bijvoorbeeld met het verzoek om het paspoort gereed te houden.
Gemiddeld hebben e-mailcontacten de minst positieve invloed op de klantbeleving. Het contact tussen klant en medewerker (onder andere in winkels) laat echter een positieve ontwikkeling zien, zegt onderzoeksbureau Store Support op basis van het doorlopende mystery guest-onderzoek bij grote branches in Nederland.
De klantenservice van Essent is nu ook bereikbaar via WhatsApp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen via de berichtendienst. Voorlopig gaat het om een proef van twee maanden.
OrangeBuddies Media heeft een cashbacksite voor mode-artikelen in het leven geroepen. Consumenten melden zich gratis aan bij Cashback.nl en kunnen extra cashbackbonussen verdienen op hun online aankopen.
Verzekeren 3.0 draait om Big Data, informatie en relaties. Verzekeraars moeten dus van oude naar nieuwe waarden. Dat was de belangrijkste boodschap op het evenement van het Verbond van Verzekeraars afgelopen week. “Mensen moeten weer centraal staan. Maar de systeemwaarden van nu conflicteren met de menswaarden.”