More stories

Is social loyalty de volgende stap in e-commerce?

Wat is de reden dat organisaties te vaak alleen nieuwe klanten belonen en niet bestaande klanten? Uit onderzoek van Intomart GfK blijkt dat slechts vijf procent van de consumenten altijd bij dezelfde webwinkel koopt. Hoe spreek je als organisatie je waardering uit voor je bestaande klant en creëer je daarmee loyaliteit?

Customer Loyalty

‘Elk bedrijf moet directeur klantzaken aanstellen’

Bedrijven moeten een chief customer officer (CCO) aanstellen die niets anders doet dan met klanten praten. Dat betoogde Martin Newman van Practicology gisteren op Emerce eRetail in Bussum. ‘Een CEO zou die taak ook op zich kunnen nemen’.

Customer Loyalty

Duitse startup maakt tv-commercials op persoonsniveau meetbaar

Online uitingen zijn bijzonder goed meetbaar. Maar hoe zit het above the line? In veel gevallen is het een uitdaging om daar direct meetbare omzet te relateren, zeker wanneer er een campagne over verschillende kanalen heen wordt ingezet. De Duitse TVSmiles biedt nu mogelijk de oplossing voor de meetbaarheid van televisiereclames inclusief een bijbehorend loyaltyprogramma.

Customer Loyalty

McDonald’s verhoogt engagement met Snapchat Stories

In navolging van onder anderen MTV, Audi en Unilever is McDonald’s de volgende multinational die de populaire jongerenapp Snapchat als marketinginstrument inzet. Tot dusver niets nieuws, echter McDonald’s maakt nu als een van de eerste bedrijven gebruik van het eind vorig jaar gelanceerde Snapchat Stories.

Customer Loyalty

Zeven retail apps die klantloyaliteit bevorderen

Onderzoek wijst er op dat mobiele apps juist worden gebruikt door trouwe klanten. Emerce bekijkt zeven apps voor de detailhandel.

Customer Loyalty

Onderzoek: klant mist emotionele klik

Klanten die contact zoeken met organisaties, worden doorgaans correct geholpen, maar zonder al teveel warmte en interesse. Dat is de conclusie uit het Nationaal Klantbelevingsonderzoek 2013/2014, uitgevoerd door Integron onder ruim tweeduizend klanten van dienstverleners in diverse sectoren. Veel klanten missen een ‘emotionele klik’, wat leidt tot weinig loyaliteit in de klantrelatie.

Customer Loyalty

Wat verandert er in Microsoft Dynamics CRM?

Microsoft Dynamics is een van de bekendste CRM-pakketten op de markt, maar Microsoft heeft een harde dobber aan zijn concurrenten, met name Salesforce.com en Oracle. Om die voor te blijven gaat het pakket in de revisie, deels dank zij acquisities als Parature, MarketingPilot en NetBreeze. Wat gaan er veranderen?

Customer Loyalty

Customer Loyalty trends voor 2014

Wat zijn de belangrijkste trends voor customer loyalty in 2014 om echt rekening mee te gaan houden? Het behouden van klanten wordt moeilijker in 2014 en bedrijven moeten inspelen op de nieuwe ontwikkelingen. Volgens de DM Barometer Special: de stand van loyalty van november staat customer loyalty bij opdrachtgevers hoog op de agenda, terwijl de strategie vaak nog ontbreekt.

Customer Loyalty

Infographic: houdt de klant wel van me?

Met het oog op Valentijnsdag kwam marketingbedrijf Responsys met de resultaten van een onderzoek naar de ideale relatie met de klant. Die je niet alleen moet verleiden, maar maar ook nog tevreden moet houden in een langdurige relatie. Zoek je zielmaatje of een one night stand? Volg de pijlen.

Customer Loyalty

De loyale consument: Praten is geen kopen

Marketinginspanningen via (digitale) media leiden misschien wel tot online actief betrokken consumenten, maar deze online betrokkenheid hangt niet sterk samen met koopgedrag. Dat stelt Jiska Eelen van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) in het gisteren gepresenteerde rapport De loyale consument.

Customer Loyalty

Starbucks: vijf miljoen mobiele transacties per week

Starbucks gaat de komende jaren vol inzetten op mobiele betalingen. Er worden momenteel wekelijks al bijna vijf miljoen mobiele transacties bij Starbucks vestigingen in de VS geregistreerd. Dat is ruim 10 procent van alle transacties in haar Amerikaanse vestigingen. Mobiel betalen en het loyaliteitsprogramma moeten elkaar in de toekomst nog meer gaan versterken.

Customer Loyalty

Een eigen CRM: doen of niet?

Er valt wat voor te zeggen: je eigen relatiebeheersysteem (CRM). Per slot van rekening is niet elk systeem geschikt voor elk bedrijf. Maar heeft dat eigenlijk nog zin nu tal van aanbieders dit soort diensten virtueel uitrollen en er steeds meer wordt gevraagd van een CRM?

Customer Loyalty

Vijf vragen over Bing Rewards

Microsoft gaat consumenten voortaan belonen als zij met hun smartphones gebruikmaken van de Bing-zoekmachine. Met het Rewards-systeem, dat op termijn ook in Europa wordt gelanceerd, kunnen loyale gebruikers punten verzamelen die ze bij bedrijven kunnen besteden. Wat kunnen we verwachten?

Customer Loyalty

Walgreens loyaliteitsprogramma beloont een gezondere levensstijl

Het loyaliteitsprogramma van de grootste drogisterijketen van de Verenigde Staten, Walgreens, heeft maar liefst 74 miljoen actieve gebruikers. Sinds enkele maanden is het niet alleen mogelijk om punten te sparen door iets te kopen bij Walgreens maar ook door het behalen van sportieve doelen.

Customer Loyalty

Retailers gaan elkaar promoten via nieuwe app

Grote Nederlandse retailers gaan elkaars producten en acties promoten via de mobiele app Plux. De app bevat nu klantenkaarten, maar krijgt spoedig een shoppingcomponent.

Customer Loyalty