Third party data stopt, zet je eigen data in voor sales en marketing
Met het steeds verder beperken van third party (cookie) data verandert het digital marketing landschap sterk. En daarmee ook de hoeveelheid beschikbare data.
Met het steeds verder beperken van third party (cookie) data verandert het digital marketing landschap sterk. En daarmee ook de hoeveelheid beschikbare data.
Bedrijven hebben steeds meer mogelijkheden om het sentiment van een klant te meten aan de hand van beschikbare data. Doe er je voordeel mee.
Bijna elk bedrijf verzamelt tegenwoordig data. Data over wat er op de website gebeurt, over advertenties, doelgroepen, klanten, leads en orders.
Als je eenmaal besloten hebt om een Master Data Management (MDM) te implementeren en een MDM-project te starten, moet je voordat je begint de businesscase maken. Dit helpt je bij het overtuigen van je management en collega’s. Het maken van een businesscase is een uitdagend en leerzaam proces. Het ontwikkelen van een businesscase dwingt je om alle invalshoeken te bekijken die vroeg of laat het succespercentage van je MDM-project beïnvloeden. Deze whitepaper helpt je bij het bouwen en schrijven van de businesscase voor MDM. Je leert hoe Gartner’s framework voor het ontwikkelen van een businesscase past bij MDM en hoe je een gedetailleerde businesscase schrijft die alle relevante factoren dekt.
Afdelingen die volledig samenwerken, eindgebruikers die zelf beslissingen nemen op basis van data en daarnaast volledige vertrouwen in de data.
De Foodora-hack maakte het onlangs weer pijnlijk duidelijk: als digitale sector moeten we ons veel meer inspannen voor databeveiliging.
Door de coronacrisis hebben veel extra mensen het genot van online shoppen ontdekt. Ook nu de maatregelen wat losser zijn en de fysieke winkels weer aardig draaien, blijft e-commerce veelal in de lead.
Hoe kun je optimaal, persoonlijk kledingadvies geven aan klanten, in een markt waarin de concurrentie groot is? Dat was de vraag voor jeansspecialist Score.
Klantgegevens zijn de drijvende krachten achter de teams en technologieën die verantwoordelijk zijn voor uw klantervaring, maar jarenlang was er voor bedrijven weinig reden om prioriteit te geven aan het op de juiste manier verwerken, opslaan en beveiligen van data. Nieuwe privacyregels en wijzigingen in browsers verminderen de waarde van ‘third party data’. Als bedrijf is het belangrijk om juist nú te schakelen en een first-party datastrategie te ontwikkelen of de huidige datastrategie te optimaliseren. In deze whitepaper je meer over first-party data – waarom het er meer dan ooit toe doet, hoe je het kunt verkrijgen en hoe je het veilig en effectief kunt gebruiken.
Met wereldwijde toeleveringsketens en een complex landschap van leveranciers en verkopers heeft de COVID-19 pandemie de industriële sector hard geraakt. Hun grootste uitdaging is niet het in evenwicht brengen van vraag en aanbod maar de voorbereiding op de post-COVID digitale wereld en het digitaal transformeren van hun organisatie. Als aanjager van digitale transformatie laat MDM fabrikanten tastbare bedrijfswaarde creëren met hun data. Voor fabrikanten betekent digitale transformatie het verbeteren van de supply chain, snellere time-to-market en het creëren van betere klantervaringen. De gemeenschappelijke drijfveer in de grootste digitale trends zijn data, het meest waardevolle bezit voor bedrijven van vandaag.
Menig datamodel is vastgelopen of levert onbetrouwbare resultaten. Dat is één van de opvallende gevolgen van de coronacrisis.
Het is tijd om een sectorbreed gesprek te starten over het identificeren van consumenten in een tijdperk zonder third party cookies.
Waar in de eerste paar weken van de corona pandemie vrijwel alle marketing werd stopgezet, zie je nu dat er weer mondjesmaat geïnvesteerd wordt. Een goede ontwikkeling.
Hoe mooi zou het zijn. Je geeft alleen marketinggeld uit aan de producten en diensten die je graag verkocht wilt hebben.
Bij data-driven marketingactiviteiten wordt vaak de term ‘garbage in, garbage out’ gebruikt. Hiermee bedoelen we dat als je campagnes, rapportages, analyses of andere activiteiten baseert op data van lage kwaliteit, de resultaten daarvan zeer waarschijnlijk ook van lage kwaliteit zijn. Maar, wie is nu eigenlijk verantwoordelijk voor de datakwaliteit?