More stories

Digital Marketing Live! uitgelicht: Grolsch

In 2015 vierde Grolsch haar 400-jarig bestaan en plopte jde bierbrouwer een beugel samen met bierliefhebbers die een hoofdrol speelden in een eenmalige jubileum commercial. Via social media riep het biermerk Nederland op om videopnames in te sturen van het ploppen van een beugel. Ook een aantal bekende Nederlanders gaven een originele draai aan hun plop-video. Je hoort er meer over tijdens Digital Marketing Live.

Dialogue Marketing

Pinterest start eigen ‘trending topics’

Pinterest heeft voortaan zijn eigen versie van ‘trending topics’, genaamd Featured Collections. Anders dan bij Twitter kiest Pinterest de onderwerpen zelf, samen met merken en ‘influencers’.

Dialogue Marketing

Klantgerichtheid vergroten? Zet mobiel centraal

‘Customer centricity’ staat hoog op vele agenda’s. Maar in die klantgerichtheid is de rol van de marketingafdeling slechts van bescheiden grootte. De organisatie als geheel is immers verantwoordelijk voor die focus. Is de afdeling daarmee uitgespeeld?

Dialogue Marketing

Oogst wordt onderdeel van Oxyma

Oxyma zet met de overname van digital marketing performance bureau Oogst uit Amsterdam een volgende stap in zijn buy & build-strategie. “We willen Nederlands eerste echte geïntegreerde omnichannel agency zijn”, aldus Oxyma-directeur Ronald Morcus. Hij is bezig met minimaal nóg een overname in Nederland, terwijl ook het buitenland lonkt.

Analytics

Promotiemails populair onder Amerikaanse tieners

Amerikaanse tieners mogen dan veel berichtenprogramma’s gebruiken, promoties ontvangen ze nog altijd gewoon per mail. Dat blijft uit een onderzoek dat werd gefinancierd door marketingbedrijf Adestra.

Dialogue Marketing

Aan de slag met conversational commerce

Het overgrote deel van je klanten is actief op messagingplatforms. Waar je zonder ingewikkelde navigatie of zoekfuncties gemakkelijk een gesprek tussen klant en bedrijf kunt opzetten. En zo ook een nieuw verkoopkanaal creëert.

Dialogue Marketing

Stedelijk Museum: influencer marketing voor meer bezoekers

Het Stedelijk Museum Amsterdam zette in op influencer marketing om een jonger publiek aan te spreken voor zijn nieuwe tentoonstelling van Isa Genzken. “Onze gemiddelde leeftijd is 56. Door tien influencers te koppelen aan tien platforms kregen we 40 procent meer bezoekers in de groep 20 – 35”, vertelt marketeer Frederike van Dorst.

Dialogue Marketing

Gonnie Spijkstra: ‘Merken moeten zelf niet meer posten’

Mensen willen met mensen praten en niet met bedrijven”, vertelt Gonnie Spijkstra van Nine Connections. “Behalve als ze een klacht hebben. Je ziet de posts van mensen altijd bovendrijven. Als bedrijf zou je niet meer moeten posten, maar de mensen over je laten praten.”

Dialogue Marketing

Grootste advertentienetwerk van iBeacons in de maak

Het Amsterdamse InBeacon hoopt met buitenreclamespecialist Exterion Media het grootste beaconnetwerk van Nederland te realiseren. Dat vertelde oprichter Remco Bron gisteren tijdens Cross Media Café Media Xperiences in Beeld & Geluid in Hilversum.

Dialogue Marketing

MessageBird koopt sms-business van KPN

MessageBird uit Amsterdam koopt de internationale groothandelsactiviteiten op het gebied van sms van KPN-dochter iBasis. “Hiermee worden we direct marktleider in Nederland qua aantallen verstuurde berichten”, aldus directeur Robert Vis.

Dialogue Marketing

Rate this! Waarom alles en iedereen een rating krijgt

Wat gebeurt er als je jouw taxirit of pizza een rating geeft met je smartphone? Want, zeg nu zelf, je kan je huis niet meer verlaten of er wordt je gevraagd naar jouw mening en tevredenheid. In dit artikel ga ik op zoek naar de reden waarom online beoordelingen en recensies onze levens binnendrongen en hoe onze uitgebrachte scores verreikende gevolgen kunnen hebben.

Customer Experience

Klets: via messaging communiceren met je externe relaties

Tien jaar geleden was het nauwelijks gangbaar: als groot bedrijf via messaging communiceren met je externe relaties. Klets heeft inmiddels vijftienhonderd klanten die gretig gebruikmaken van de laagdrempelige, informele en persoonlijke manier van communiceren. Wat maakt deze zakelijke babbelbox zo anders dan traditionele communicatiemiddelen?

Dialogue Marketing

Nieuw bureau Superminds creatieve denktank in interactieve merkbeleving

Voormalig directeur Dagmar Pijnappels van House of Hype is een nieuw bureau Superminds gestart, een creatieve denktank in interactieve merkbeleving.

Customer Experience

Conscious Hotels: communicatie als USP

Het duurzame Conscious Hotels maakt van communiceren een USP. Oprichter Marco Lemmers: “Het is een speerpunt geworden. We zeggen altijd: ‘we connect and we have fun’. Werken moet leuk zijn en dat zie je in alle communicatie terug.”

Dialogue Marketing

Influencer marketing op Instagram

“The next level van Instagram marketing is het inzetten van influencer marketing”, vertelt Evelien Riupassa, Social Media Creative bij welikebali. “Het gaat om het uitwisselen van content, soms is het betaald en soms onbetaald. Het is niet alleen voor de grote merken.”

Social