More stories

Live chat favoriet bij B2B-contact

Persoonlijke ontmoetingen blijven favoriet bij contact met leveranciers. Maar live chat is een goede tweede en de populairste digitale oplossing. Waarom? Het is laagdrempelig en effectief, je krijgt direct antwoord op een vraag.

B2B Digital

Marketeers kunnen zich opmaken voor strijd om kijker livestreams

De strijd om de kijker van livestreams laait op – of kan beginnen. Nadat eerder Facebook Live werd geïntroduceerd, kwam YouTube eveneens met een vernieuwing.

Online marketing

Browser-push: impactvoller dan e-mail

Al jaren verzamelen we e-mailadressen als ons belangrijkste online lead- en klantcommunicatiemiddel. Alleen mobiele apps blijken een beter responskanaal, dankzij de push-notificatie. Sinds kort kunnen browsers dat echter ook, wat geweldige mogelijkheden biedt.

Dialogue Marketing

Muziekindustrie verder op de schop door SuperPhone

Apple, Facebook en Twitter die je fans beter kennen dan jij doet en teruglopende inkomsten uit muziekverkopen. Dat zette de Amerikaanse producer en zanger Ryan Leslie aan het denken. Leslie deelde zijn mobiele nummer op social media, ging de interactie aan met zijn fans en ontwikkelde het CRM platform genaamd SuperPhone waardoor hij miljoenen dollars verdient zonder tussenkomst van een platenmaatschappij.

Disruptie

Klantcontent uit online community voor steeds meer doelen ingezet

Zowel een online klantenservice via sociale media als eigen community hebben één belangrijk voordeel: contact is niet meer één-op-één. In tegenstelling tot de serviceverlening via een gesloten chat, lezen anderen die mogelijk met dezelfde vragen zitten mee. Maar beantwoord je als bedrijf een vraag op bijvoorbeeld Twitter of Facebook dan verdwijnt het antwoord na korte tijd uit de timeline en is de content zo goed als onvindbaar. En dat is niet bepaald efficiënt.

Customer Service

Mobiele notificaties: zo moet het (infographic)

Mobiele notificaties kunnen een belangrijke rol spelen bij marketingcampagnes, maar je moet wel weten hoe. Berichten zomaar afvuren op al je klanten is onverstandig, zegt Microsoft in deze infographic.

Dialogue Marketing

Vergeet beacons, communiceer via het licht

Vergeet wifi, vergeet beacons via Bluetooth: bedrijven communiceren in de toekomst via het licht. Met de techniek achter ‘visible light […]

Dialogue Marketing

Corporate storytelling: Hoe gebruik je storytelling voor je bedrijf?

Vraag jij je af hoe je ‘corporate storytelling’ het beste kunt gebruiken voor jouw organisatie? Lees dan zeker verder, want in dit artikel vertel ik je het geheim achter de formule van elk goed corporate verhaal.

Dialogue Marketing

Babyboomers willen gegevens niet delen

Steeds meer apps vragen om locatie- en apparaatgegevens. Maar niet iedereen wil die prijs geven. Zo zegt maar liefst 37 procent van de babyboomers (50 tot 69 jaar) helemaal geen gegevens te willen delen, ook als de service van een dienst daardoor minder is.

Customer Experience

Digital Marketing Live! uitgelicht: Tony’s Chocolonely

Afgelopen november vierde Tony’s Chocolonely hun tiende FAIRjaardag in een volle Gashouder in Amsterdam. Met een gemiddelde omzetgroei van zo’n 80 procent in de afgelopen drie jaar blijft het bedrijf maar groeien. Maar hoe doet dit relatief onbekende merk dit?

Dialogue Marketing

‘Slimme technologie helpt om energie te besparen’

Consumenten willen het energieverbruik blijvend veranderen als zij worden ondersteund door gebruiksvriendelijke technologie. Dit blijkt uit het onderzoek waarop Charlotte Kobus een dezer dagen aan de Faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft promoveerde.

Dialogue Marketing

E-mailnieuwsbrief ideaal voor content curatie

Content curatie is op veel verschillende manieren mogelijk. Het selecteren en online verspreiden van content kan een eenvoudige taak zijn via RSS feeds en social media, maar een complexe taak als je complete white papers wilt optuigen. Een goede middenweg is content curatie via een e-mail nieuwsbrief. In mijn optiek is een e-mail nieuwsbrief dan ook veel geschikter voor content curatie dan RSS feeds en social media.

E-mailmarketing

Digital Marketing Live! uitgelicht: Van Gogh Museum

Storytelling wordt steeds belangrijker. Zeker voor een museum, dat verhalen vertellen als zijn kerntaak beschouwt. Het Van Gogh Museum speelt daar visueel heel goed op in via de website en sociale media zoals Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter.

Dialogue Marketing

Digital Marketing Live! uitgelicht: Frieslandcampina

Wendy van Sante vertelt op Digital Marketing Live! hoe WhatsApp heeft bijgedragen aan een succesvolle merkactivatie van Chocomel tijdens de Chocomel WhatsApp Challenge. Chocomel faciliteerde daarbij een belangrijk onderdeel van de festivalbeleving door de interactie aan te gaan met de consument.

Dialogue Marketing

Personalisatie kernstrategie marketeers (infographic)

Personalisatie begint de kernstrategie te worden voor sociale marketeers, al is het nog een hele uitdaging. Het is lastig om klanten te identificeren en data over hen te verzamelen, met name als ze eerdere apparaten gebruiken. Het gaat niet alleen om data, het gaat er ook om hoe je contact legt met je klanten. Een infographic over ‘People based advertising’.

Dialogue Marketing