More stories

Vormen CRM en IoT straks het perfecte huwelijk?

Interacties en langdurigere dialoog zijn doorgaans de basis van de relatie tussen mens en bedrijf. De traditionele contactmomenten via telefoon […]

Dialogue Marketing

Onderzoek: telefoon meest irritante klantenservicekanaal

Van het kastje naar de muur gestuurd worden. Dertig minuten in de wachtrij voor iemand je te woord staat. Geen duidelijk antwoord op een vraag krijgen. Klantenservices kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen. Het meest frustrerende kanaal? De telefoon (32 procent).

Customer Service

Ronald Voorn: ‘Maak jezelf welkom op een feestje van een ander’

Ronald Voorn, promovendus aan de Universiteit Twente en de Hogeschool Utrecht en founder van de science for business groep, vertelt over wetenschappelijke onderzoeken naar social media. “De mate waarin mensen delen over merken heeft veel te maken met de opstelling van merken. Opdringerig zijn werkt echt niet. Je moet inhoud delen waar mensen echt wat aan hebben.”

Dialogue Marketing

Zeven Social Media Lessen van McDonald’s

Hoge bomen vangen veel wind. Zeker op social media en helemaal bij een haat/liefde merk als McDonalds. Hoe bescherm je je reputatie tegen de aanvallen van haters? En hoe beloon je jouw trouwste fans? Tijdens The Social Conference sprak ik hierover met Eunice Koekkoek, manager corporate communicatie McDonalds Nederland.

Dialogue Marketing

Relevantie in-store communicatie neemt toe door interactieve technieken

Winkeliers omarmen interactieve technologieën. Die zijn namelijk goed voor de ‘winkelbeleving’. Maar een koppeling van digitale kanalen en winkelvloer maakt het bovenal mogelijk relevanter te communiceren. Productinformatie is zo steeds makkelijker in te zetten voor bijvoorbeeld ‘in-store’ promotie of andere communicatiedoelen.

PIM

‘Messengers zijn het nieuwe klantcontact’

“Het duurt niet lang of de consument verwacht van bedrijven dat ze real time antwoord krijgen op hun vragen. Messengers zijn daarbij de nieuwe vehikels van klantcontact”, zegt directeur Dirk Jan Dokman van CX Company.

Dialogue Marketing

Live video: de ontwikkelingen en toepassingen

Live video duikt plotseling overal op. Nadat we vorig jaar al via applicaties als Meerkat en Periscope live video leerden kennen op Twitter, zien we tegenwoordig ook op Facebook regelmatig live video voorbij komen. Websites met alleen maar live video content over een bepaald onderwerp, met name op gebied van sport en eten, vinden ook steeds meer hun weg in het medialandschap. Maar hoe zet je deze nieuwe video vorm effectief in voor je bedrijf?

Video

Diep in het brein van je bezoeker, deel 1: aandacht

Conversies, waar vinden die plaats? Ik hoor je denken: ‘op een website’. Incorrect! Conversies vinden plaats in het brein van je bezoeker. Welke delen van het brein worden er tijdens een sitebezoek aangesproken? En hoe verhouden deze zich tot het online persuasion vraagstuk? Daar gaan wij het in deze vijfdelige serie over hebben. Wees niet verbaasd als je na het lezen van deze series zelfs ijskoude bezoekers die vrijwillig lobotomie hebben ondergaan nog weet te converteren.

Conversie

‘Starbucks bewijst: mobiele app is basis voor merkentrouw’

Wie klantloyaliteit zegt, zegt Starbucks. Het bedrijf heeft als een van de eerste begrepen dat mobiel gemak zorgt voor binding met de klant. De app als centraal onderdeel van dat wat ze in vaktaal een ‘digitaal ecosysteem’ noemen, lijkt daarmee de toekomst te hebben.

Customer Loyalty

Location based apps beste uitgangspunt voor engagement?

In een tijd waarin binnen Dialogue Marketing ‘customer centricity’ en ‘engagement’ urgente thema’s zijn, is er een interessante en misschien wel belangrijk rol weggelegd voor de app: de location based app, welteverstaan.

Dialogue Marketing

Eerste gecertificeerde Relay42-marketeer in Nederland

Michiel van Gaalen van Oxyma is in Nederland de eerste marketeer die door Relay42 wordt gecertificeerd.

Online marketing

Yourzine opent nieuw e-mailbureau voor MKB

Yourzine start onder de naam RE:ACT een nieuw label waarmee het e-mailmarketing binnen het bereik van het MKB wil brengen.

Dialogue Marketing

Tips voor de beste marketing nieuwsbrief (infographic)

Schieten met hagel doen e-mail marketeers allang niet meer, maar het is nog steeds een uitdaging om de juiste marketing nieuwsbrief samen te stellen. Die dient bij voorkeur persoonlijk te zijn, moet een goede introductie bevatten en voldoende manieren om contact te leggen. Deze infographic van Online Course Report vertelt hoe.

E-mailmarketing

Social Conference: ‘Mensen willen met mensen praten, niet met merken’

Stel je eens voor: wat zou je doen als je merk nooit meer op sociale media zou kunnen posten? Dan moet je ervoor zorgen dat je voorkomt in gesprekken tussen mensen. En is dat niet eigenlijk écht social? Gonnie Spijkstra van Nine Connections neemt dit scenario als basis voor haar sociale strategie. Waarover praat de consument? In welke gesprekken kan mijn merk waarde toevoegen? Volgende week spreekt ze op The Social Conference in Amsterdam.

Social

Van storytelling naar storymaking: verhalen 2.0

Een paar jaar geleden is storytelling opgekomen als mot du jour in content marketing-land. Het vertellen van een authentiek verhaal leek het enige middel om nog oprecht en eerlijk over te komen als merk. Daarnaast werd het graag gebruikt om visie, missie en de merkwaarden aan de doelgroepen te vertellen. Met mooie uitgangspunten zoals kracht, magie en authenticiteit kwam het ene na het andere verhaal naar voren, waarbij het merk of bedrijf bijna een secundaire rol leek te spelen in het verhaal van de hoofdrolspelers. En eerlijk is eerlijk, daar kwam ook een aantal hele mooie stukjes content uit.

Dialogue Marketing