Digitale transitie: doe het écht anders
Digitale transitie is voor veel organisaties een lonkend maar spannend perspectief. Maar hoe kom je daar en waar begin je? Eén ding is zeker: transformatie betekent dingen écht anders doen.
De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.
Digitale transitie is voor veel organisaties een lonkend maar spannend perspectief. Maar hoe kom je daar en waar begin je? Eén ding is zeker: transformatie betekent dingen écht anders doen.
Onderzoek van Google onder meer dan 1000 consumenten in Nederland tonen het huidige winkelgedrag: vijf trends en bij iedere trend een concrete retailtip.
COVID-19 en een nieuwe generatie beslissers zorgen voor een versnelling in de digitalisering van het B2B-marketingproces. Hoe haak je hier slim op in?
E-sport, op professioneel niveau games spelen, is een groeiende tak van sport. Ook in Nederland zit het in de lift. Ik vroeg zes experts naar hun mening.
Hoe kan Augmented Reality helpen bij het vergroten van je klantloyaliteit? Praxis laat het zien in haar app. In deze […]
De plannen van Meta maken meer en beter thuis- en op afstand werken mogelijk. Er is veel winst te behalen: in tevredenheid van werknemers, in tijd en meer.
Machine learning wordt op veel gebieden en in verschillende sectoren al concreet toegepast. De mogelijkheden zijn vrijwel onuitputtelijk. Een overzicht […]
Met de nieuwe gokwetgeving is er een tiental online aanbieders met een licentie van de Nederlandse Kansspelautoriteit. Wat zijn de eisen voor een licentie?
Moeten we nog steeds spreken over digital marketing of zou iedere marketeer een digital marketeer moeten zijn?
Digitalisering komt te vaak neer op een overload aan nieuwe applicaties die op oude legacy systemen worden geplugd: lipstick on a pig. Hoe kan het beter?
Marketing gaat over mensen: ze begrijpen en je in ze inleven. Daarin zijn vrouwen vaak beter. Meer AI betekent: empathie bij mensen wordt belangrijker.
Werken vanuit huis was noodzaak maar lijkt inmiddels een blijvertje. Welke consequenties heeft dat voor werving, sollicitatieprocedures en onboarding?
Je B2B-doelgroep is meestal beperkt. Het is eenvoudig om bereik te realiseren, maar hoe bereik je de doelgroep die echt relevant voor je is?
Digitale audio: Spotify, radio, podcasts, etc. Het is ook een nieuwe en groeiende manier om je doelgroep te bereiken met content en advertenties.
Een overheid die effectief op de samenleving reageert is afhankelijk van digitale competenties en correct datagebruik. Die maken of breken het vertrouwen.