Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Premium

De mogelijkheden van machine learning: Vier categorieën, veel potentie

Machine learning wordt op veel gebieden en in verschillende sectoren al concreet toegepast. De mogelijkheden zijn vrijwel onuitputtelijk. Een overzicht […]

Artificial Intelligence

Wat zijn de vereisten voor goksites in Nederland?

Met de nieuwe gokwetgeving is er een tiental online aanbieders met een licentie van de Nederlandse Kansspelautoriteit. Wat zijn de eisen voor een licentie?

Legal

De transformatie van digital marketing

Moeten we nog steeds spreken over digital marketing of zou iedere marketeer een digital marketeer moeten zijn?

Digital Transformation

Van applicatie-centrisch naar data-centrisch

Digitalisering komt te vaak neer op een overload aan nieuwe applicaties die op oude legacy systemen worden geplugd: lipstick on a pig. Hoe kan het beter?

Strategy

De marketingmanager van de toekomst is een vrouw (en wat AI daarmee te maken heeft)

Marketing gaat over mensen: ze begrijpen en je in ze inleven. Daarin zijn vrouwen vaak beter. Meer AI betekent: empathie bij mensen wordt belangrijker.

Communicatie

Hoe noodzakelijk is het nou écht dat we weer volledig naar kantoor gaan?

Werken vanuit huis was noodzaak maar lijkt inmiddels een blijvertje. Welke consequenties heeft dat voor werving, sollicitatieprocedures en onboarding?

Recruitment

De succesformule voor online omzetgroei bij B2B-commerce-organisaties

Je B2B-doelgroep is meestal beperkt. Het is eenvoudig om bereik te realiseren, maar hoe bereik je de doelgroep die echt relevant voor je is?

B2B Digital

Hoe kun je als merk digitale audio inzetten?

Digitale audio: Spotify, radio, podcasts, etc. Het is ook een nieuwe en groeiende manier om je doelgroep te bereiken met content en advertenties.

Voice

Overheidstrends 2021: De crisis als kans om te bouwen aan vertrouwen in overheidssystemen

Een overheid die effectief op de samenleving reageert is afhankelijk van digitale competenties en correct datagebruik. Die maken of breken het vertrouwen.

Digital Transformation

Metaverse: Hype of echt een blijvende ontwikkeling?

Het metaverse: buzzword of echt iets nieuws dat de toekomst gaat veranderen? Kenmerken van het metaverse en inzichten en vooruitzichten van experts.

Digital Transformation

Terugblik: de drie(!) Meest Invloedrijke Recruiters

Leer de winnaars van de Meest Invloedrijke Recruiters van vorig jaar kennen. Time to Hire sleepte maar liefst 3 awards in de wacht.

Digital Transformation

Terugblik: Michiel Martens, Meest Invloedrijke Recruitmentmarketeer (publieksprijs)

Michiel Martens van De Selectie won vorig jaar de publieksprijs voor Meest Invloedrijke Recruitmentmarketeer. Wat heeft dit hem gebracht?

Digital Transformation

Het ‘nieuwe lokaal’: Retail na corona is dichtbij en digitaal

Corona toonde de kracht van e-commerce én de waarde van lokale retailers. De combinatie – lokaal en digitaal – is de toekomst voor zelfstandige ondernemers.

Coronacrisis

Hoe het Filmfestival Rotterdam dankzij een flexibel DXP de coronaklap overleefde

Dankzij een interactief streamingplatform bleef de essentie van het International Film Festival Rotterdam behouden en werd een nieuw publiek bereikt.

Digital Transformation

Data analytics als startpunt voor innovatie

Bij PostNL is data analytics het startpunt voor de digitale transformatie. Het moet het bedrijf efficiënter en innovatiever maken.

B2B Digital