Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Vijf ontwikkelingen waar performance-marketeers in 2022 niet onderuit kunnen

Wat zijn de ontwikkelingen waar we in 2022 meer van verwachten? First-party data, conversion modelling, voice search, visual search, livestream e-commerce.

Online marketing

Cyber-jaaroverzicht 2021 en een vooruitblik op 2022

2021 was wat cybercriminaliteit betreft een bewogen jaar: hacks en gijzelingen maar ook stappen in de preventie. 2022 belooft meer van hetzelfde.

Security

Hoe doorbreek je de barrières voor innovatie

Ondanks miljardeninvesteringen blijkt uit onderzoek dat 90% van de bedrijven ontevreden is over hun innovatieprestaties. Waarom?

B2B Digital

Financiële educatie als marketing tool

Nederlandse scholieren moeten wereldkampioen financiële kennis worden. Hoe? Met een online spel, gastlessen en masterclasses en excursies.

Digital Transformation

De belangrijkste gevaren en kansen van lage rente, digitalisering en globalisatie

In deze video bespreekt de hoofdeconoom van Van Lanschot de gevaren en kansen van lage rente, digitalisering en globalisatie voor financials. 

Digital Transformation

AI-poëzie: de robots komen

Kan een robot poëzie maken? Om die vraag te beantwoorden ging ik aan de slag met Copy.AI. Dit leerde ik van het experiment met AI-poëzie.

Innovatie

Visualisatie-tools: ondersteuning voor hybride samenwerken

Hybride werken is niet gelijkwaardig aan fysiek bij elkaar komen. Online tools die visuele informatie centraal stellen vangen een deel van dat gemis op.

Digital Transformation

Mobiliteit en de toekomst van steden: ‘Mobiliteit gaat over veel meer dan reizen’

Mobiliteit en de toekomst van steden: de mobiliteitstransitie, de tien- of vijftienminutenstad, en wat er nodig is voor de groeiende mobiliteitsbehoefte.

Strategy

De grootste trends in data-driven marketing voor 2022

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat het werk van online marketeers in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Elf DDMA-experts blikken vooruit op de grootste trends in data-driven marketing voor 2022.

Online marketing

Direct 2 Consumer: breng je merk en klanten samen

D2C stimuleert groei en verhoogt de omzet. Met first-party data kun je de klant-ervaring echt verbeteren. Maar: D2C vergt organisatorische veranderingen.

Customer Experience

Leefomgeving, gezondheid en de toekomst van steden: groene, slimme stad betaalt zich uit

Dit artikel over steden gaat over leefomgeving en gezondheid: de aantoonbare waarde van groene gebiedsontwikkeling, het belang van natuureducatie, etc.

Sustainability

De digitale economie verdient meer aandacht uit Den Haag

Op 16 november ging de Tweede Kamer voor het eerst echt in gesprek over twee niet onbelangrijke wetten die de digitale economie beter moeten reguleren. De DSA (Digital Services Act) en de DMA (Digital Market Act) komen uit Europa en zijn broodnodig.

Online marketing

Trends en innovaties in het Nederlandse fintech-landschap

Hoe kijken analisten en investeerders naar het Nederlandse landschap van fintechs? Welke trends zien zij en waar steken ze nu hun geld in?

Digital Transformation

Horeca 2.0: het belang van sociale media voor de feestdagen

Ook voor branches minder gericht op e-commerce zijn sociale media belangrijk, zoals de horeca: met sociale media kunnen ze hun zichtbaarheid vergroten.

Social

De toekomst van betalingen: klaar voor digitale valuta?

In de fintech draait het de komende tijd vooral om internationalisering, digitalisering, een naadloze gebruikerservaring en digitale valuta. 

Digital Transformation