Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Visualisatie-tools: ondersteuning voor hybride samenwerken

Hybride werken is niet gelijkwaardig aan fysiek bij elkaar komen. Online tools die visuele informatie centraal stellen vangen een deel van dat gemis op.

Digital Transformation

Mobiliteit en de toekomst van steden: ‘Mobiliteit gaat over veel meer dan reizen’

Mobiliteit en de toekomst van steden: de mobiliteitstransitie, de tien- of vijftienminutenstad, en wat er nodig is voor de groeiende mobiliteitsbehoefte.

Strategy

De grootste trends in data-driven marketing voor 2022

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat het werk van online marketeers in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Elf DDMA-experts blikken vooruit op de grootste trends in data-driven marketing voor 2022.

Online marketing

Direct 2 Consumer: breng je merk en klanten samen

D2C stimuleert groei en verhoogt de omzet. Met first-party data kun je de klant-ervaring echt verbeteren. Maar: D2C vergt organisatorische veranderingen.

Customer Experience

Leefomgeving, gezondheid en de toekomst van steden: groene, slimme stad betaalt zich uit

Dit artikel over steden gaat over leefomgeving en gezondheid: de aantoonbare waarde van groene gebiedsontwikkeling, het belang van natuureducatie, etc.

Sustainability

De digitale economie verdient meer aandacht uit Den Haag

Op 16 november ging de Tweede Kamer voor het eerst echt in gesprek over twee niet onbelangrijke wetten die de digitale economie beter moeten reguleren. De DSA (Digital Services Act) en de DMA (Digital Market Act) komen uit Europa en zijn broodnodig.

Online marketing

Trends en innovaties in het Nederlandse fintech-landschap

Hoe kijken analisten en investeerders naar het Nederlandse landschap van fintechs? Welke trends zien zij en waar steken ze nu hun geld in?

Digital Transformation

Horeca 2.0: het belang van sociale media voor de feestdagen

Ook voor branches minder gericht op e-commerce zijn sociale media belangrijk, zoals de horeca: met sociale media kunnen ze hun zichtbaarheid vergroten.

Social

De toekomst van betalingen: klaar voor digitale valuta?

In de fintech draait het de komende tijd vooral om internationalisering, digitalisering, een naadloze gebruikerservaring en digitale valuta. 

Digital Transformation

Uitbetalingspercentages bij online casino’s: wat zegt de Wet Koa?   

Bij de ene goksite is de kans om te winnen groter dan bij de andere. Toch is een eerlijk spelverloop vastgelegd in de wet Koa. Wat staat er in die wet?

Digital Transformation

Workshop: aan de slag met digital twins

Een digitale evenknie waarop de nodige tests worden uitgevoerd voordat een product, machine of service wordt ontwikkeld: de wereld van digital twins.

Research and development

Economie en de toekomst van steden: wat is er nodig voor een inclusieve, weerbare stad?

Wat is er nodig voor een inclusieve en economisch weerbare stad? Twee experts over het aanpakken van grootstedelijke problemen en voorbeelden in Nederland.

Strategy

Mini docu: Future of Brands – Merken in een gefragmenteerde wereld vol kritische consumenten

Hebben merken nog wat te betekenen in de 21ste eeuw? De markt fragmenteert en consumenten laten zich steeds minder wijsmaken.

B2B Digital

PostNL groeit naar rol van open platform

De aanstelling van Bart Delmulle als CDO leidt voor PostNL een digitale versnelling in. Die moet nieuwe proposities en meer data-inzichten opleveren voor e-commercebedrijven.

Digital Transformation
Premium

De inzet van betrouwbare en transparante AI binnen de overheid

Algoritmes en data brengen risico’s met zich mee. Controle is een taak waar juist ook het senior management zich bewuster mee moet bemoeien.

Artificial Intelligence