More stories

Premium

Online omzet in januari bijna 16 procent hoger

De online omzet was in januari 15,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 11,8 procent meer omgezet.

E-commerce

Bart Kuppens nieuwe CEO e-Luscious

De uitbater van de webshops Wijnvoordeel.nl, Wijnbeurs.nl, Colaris.nl en Koffievoordeel.nl krijgt per 1 mei een nieuwe CEO in de persoon van Bart Kuppens.

Food
Premium

‘China leidend met Nieuwe Retail’

China is het land waar de Nieuwe Retail zich openbaart als nooit tevoren. Dat vertelde Jacco Bouw van Webpower en Agency China vanochtend op Emerce Retail in Bussum. Hij wees op nieuwe retailformules als HEMA van Alibaba en op betaalmethoden die in Europa nog nauwelijks omarmd zijn. “In China kun je met een credit card al niet meer terecht.”

E-commerce

Dit zijn de 6 marketingfunctionaliteiten van Shopware

E-commerce-platform Shopware wint in korte tijd snel terrein in Nederland. Dat is niet gek: Het platform biedt talloze mogelijkheden voor online ondernemers en sluit aan op de behoefte van de consument naar meer beleving in webshops. Daarnaast is de software ook voor minder technisch onderlegde professionals eenvoudig te gebruiken, maar nog steeds geschikt voor complexere en zwaardere shops. Zo zet je marketingfunctionaliteiten goed in.

E-commerce platforms
Premium

Kwart Europees e-commerce is crossborder

Een kleine 23 procent van het e-commercevolume in Europa betreft handel over de landsgrenzen. Hier is een bedrag mee gemoeid van 95 miljard euro, zo laat een onderzoek van Cross-Border Commerce Europe zien.

E-commerce

Amadeus: bestemmingsservices zijn nog onontgonnen gebied

De markt voor activiteiten op reis zal in 2020 wereldwijd 183 miljard dollar waard zijn, heeft Phocuswright becijferd. Toch is er nog veel te winnen – de aanbieders van tours, excursies, entertainment en andere belevingen zijn talrijk en vaak online niet goed te vinden, waardoor het voor de consument lastig is om de activiteiten tijdens het verblijf te plannen.

Travel

PostNL trekt stekker uit Bagageservice

PostNL stopt vanaf eind maart 2019 met de Bagageservice. “We zien perspectief en toekomst voor deze dienstverlening, maar kiezen nu voor andere prioriteiten. Klanten en andere direct betrokkenen worden zorgvuldig geïnformeerd,” aldus PostNL.

Travel

Meer regels voor vakantieverhuur via verhuurplatforms

Gemeenten krijgen de wettelijke bevoegdheid om voor vakantieverhuur via verhuurplatforms zoals Airbnb een registratieplicht in te stellen. Dit kan indien noodzakelijk worden uitgebreid met een meldplicht en een vergunningplicht. Dat heeft het kabinet vandaag bekend gemaakt.

Travel

Belgische e-commerce vorig jaar 10,67 miljard euro

Belgen gaven vorig jaar 10,67 miljard euro uit op het internet, een half miljard euro meer dan in 2017. Dat blijkt uit de gegevens van BeCommerce, de sectorvereniging van de Belgische e-commercebedrijven.

E-commerce

Picnic start met bezorging in de ochtend

Picnic gaat vanaf deze week op proef in Leiden ook ’s ochtends de boodschappen gratis thuisbezorgen. De pilot wordt de komende weken uitgebreid naar andere steden. Begin dit jaar startte de websuper als eerste met bezorging op zondag in alle plaatsen waar Picnic levert.

Food

Expertgroep wil cyberinformatie-uitwisseling in de keten

De expertgroep Secure E-commerce van Thuiswinkel.org wil partners voorzien van ‘aandachtspunten en checklists’ om de keten weerbaarder te maken. Door de sterk toegenomen digitalisering is er een toenemende verschuiving van fraude en (on)veiligheid van fysieke retail naar digital commerce.

E-commerce

‘Aantal retailers neemt af door marktplaatsen’

“De komende jaren worden interessant, want ik denk dat het aantal retailers zal afnemen.” De opkomst van online marktplaatsen zorgt daarvoor, denkt directeur Sander van den Hout van De Persgroep. Hij was gisteren een van de sprekers op de Emerce Update over Marketplaces. Dat speelde zich af in B.Amsterdam.

Marketplaces

Stockon: Rechtstreeks van de pindakaasproducent naar de pindakaasconsument

Te midden van het thuisbezorggeweld van gevestigde supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en online super Picnic meldde zich vorig jaar […]

Marketplaces

Nederlandse consumenten besteedden 23,7 miljard euro online in 2018

Het afgelopen jaar hebben de Nederlandse consumenten online 23,7 miljard euro uitgegeven aan producten en diensten, een geschatte groei van 10 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

E-commerce

Bijenkorf, Albert Heijn, Flinders en ANWB genomineerd voor Shopping Awards

De Bijenkorf, Albert Heijn, Flinders en ANWB zijn enkele van de genomineerden voor de Shopping Awards. Op donderdag 28 maart wordt in Noordwijk duidelijk welke bedrijven met de publieks- en juryprijzen naar huis gaan.

E-commerce