More stories

Premium

Amazon geen pure webwinkel meer

Amazon.com is geen webwinkel meer in de pure zin van het woord. Minder dan de helft van de omzet is nu afkomstig uit het inkopen en van verkopen van producten. Dat zal alleen maar minder worden.

E-commerce

Verkopen op Amazon? Dit ben je kwijt aan kosten

Nu Amazon steeds meer tractie krijgt in Nederland, komt steeds vaker de vraag wat nu precies de kosten zijn van verkopen op Amazon. Verkopen op Amazon brengt namelijk de nodige kosten met zich mee, maar hoeveel precies?

Marketplaces

Online kledingwinkel Sweet Jewellery stopt met gratis retourneren

Online kledingwinkel Sweet Jewellery is de volgende webwinkel die stopt met gratis retourneren. De vijf jaar oude webwinkel van Willemijn Sturrus zegt de kosten van het aanbieden van gratis retourneren niet langer te kunnen verwerken in de prijzen.

Logistics

Nederlandse consument wil steeds vaker product met eigen ogen zien

Nederlandse consumenten willen een product met eigen ogen kunnen zien voor ze het kopen. Dat blijkt uit het jaarlijkse FutureBuy onderzoek waarin onderzoeksbureau GfK consumenten vraagt naar hun koopgedrag.

Retail

Thuiswinkel.org wil met producenten andere afspraken over e-commerceverpakkingen

Belangenorganisatie Thuiswinkel.org gaat samen met haar leden onderzoeken in hoeverre het mogelijk is om de e-commerceverpakking zoveel mogelijk achterwege te […]

Fulfillment

PayPals Venmo verwerkte 21 miljard dollar in eerste kwartaal

Betaalverwerker PayPal haalde in het eerste kwartaal de verwachte omzet van 4,1 miljard dollar tegen 3,6 miljard een jaar geleden. De winst kwam uit op 667 miljoen.

Payment

H&M deelt uitgebreide informatie over herkomst producten online

H&M deelt voortaan bij elk kledingstuk op hm.com en in de H&M-app extra informatie over herkomst, materialen en duurzaamheid. Klanten hebben ook toegang tot deze informatie via de H&M-app.

Fashion

Oscar Hundman, Bol.com: ‘We kunnen hier nog honderd jaar bestaan’

Van retailer naar marktplaats, dat is de shift die Bol.com doormaakt. Het bedrijf ziet zich inmiddels primair als retail-technologieplatform, niet meer als één van de vele retailers. Oscar Hundman, director Commercie bij Bol.com vertelt over de laatste plannen. “We hebben de strategie doorontwikkeld. We willen het steeds makkelijker maken voor partijen om producten via ons te verkopen.” 

Marketplaces

Picnic heeft 25.000 Duitse klanten

Websuper Picnic heeft het Duitse bezorggebied verder uitgebreid. Dat blijkt uit een gesprek met de Duitse directeur in de Rheinische Post.

Food

Amazon bezorgt voortaan ook in garages

Amazon bezorgt pakketjes voortaan ook in garages. Die uitbreiding is onderdeel van het zogeheten Amazon Key programma dat al langer in de VS loopt.

Logistics
Premium

Duits e-commerce groeit 11 procent in Q1 2019

Het traditioneel wat zwakkere eerste kwartaal pakt voor Duitse webwinkels en online verkopers goed uit. De digitale omzet steeg in de eerste drie maanden ‘onverwacht sterk’ met 11,2 procent tot 16,2 miljard euro.

Duitsland

Advertenties steeds belangrijker voor eBay

Advertenties worden steeds belangrijker voor veilinghuis eBay. 800.000 actieve verkopers maakten in het eerste kwartaal gebruik van de mogelijkheid om producten direct onder de aandacht te brengen. In totaal zo’n 200 miljoen artikelen. Dat leverde eBay 65 miljoen dollar op, 110 procent meer dan een jaar geleden.

E-commerce
Premium

Saeed Younesi (REXai): ‘We realiseren zelflerende webwinkels’

Ieder mens is anders. Dus waarom zou je ze online dan hetzelfde laten zien? REXai bouwt artificial intelligence technologie die aan e-commerce websites gekoppeld kan worden, waardoor de websites zelflerend worden. ‘Wij proberen de dingen die niet relevant voor jou zijn als klant, niet te laten zien. We leren van wat je online doet en daarmee willen we een plezieriger web- en winkel ervaring creëren. We doen waar Amazon ook heel goed in is: luisteren, leren en daarop inspelen door relevantere dingen aan je te tonen”, aldus oprichter Saeed Younesi bij Top Names.

Artificial Intelligence

‘Binnen marketplaces moeten partijen minder stoeien en meer dansen’

Moet je op een marketplace verkopen, of moet je wellicht zelf een marketplace worden? Het is een vraag waar retailers mee worstelen. En hoe zit het op die marketplaces eigenlijk met de winstgevendheid?

Marketplaces

Twitter verliest weer (maandelijkse) gebruikers, maar omzet is gestegen

Twitter verliest weer gebruikers. Het aantal maandelijkse actieve gebruikers ging van 336 miljoen vorig jaar naar 330 miljoen in het eerste kwartaal. In de VS kwam het aantal gebruikers wel iets hoger uit.

E-commerce