More stories

Elektronische prijsetiketten bij Colruyt

De Belgische supermarkt Colruyt gaat alle winkels uitrusten met elektronische prijsetiketten. Die moeten een fikse besparing opleveren.

Food

Retail: Wat doen we met de invasie van de techgiganten?

De komst van Amazon naar Nederland jaagt menig adverteerder en retailer angst aan. Binnen iedere markt die het betreedt, zorgt het immers voor een aardverschuiving. Is de angst terecht of biedt het juist veel kansen? De sprekers op Emerce Retail keken naar de rol van de grote nieuwkomers.

Retail

Wehkamp opent nieuw distributiecentrum in Zwolle

Wehkamp opent vandaag zijn tweede distributiecentrum in Zwolle. Het nieuwe pand wordt gekoppeld aan het huidige, waardoor een distributiecentrum ontstaat met een vloeroppervlakte ruim 100.000 m2.

Fulfillment

Picqer lanceert nieuwe app voor voorraadtellen

Picqer, magazijnsoftware voor webwinkels, heeft een nieuwe mobiele app gelanceerd om snel en gemakkelijk voorraad te tellen. De app is te gebruiken op iPhone, iPod Touch en iPad.

E-commerce

Conversieoptimalisatie: vergeet de kleur van de button, verdiep je in de mens

Uit analyse van 6700 grootschalige e-commerce-experimenten door Qubit blijkt dat het weinig zin heeft om je druk te maken over de kleur van een knop of de plek van een foto. Cosmetische aanpassingen aan je webshop hebben veel minder invloed op je omzet dan wijzigingen die zijn gebaseerd op gedragspsychologie.

Conversie
Premium

Zooplus Nederland naar 85 miljoen euro omzet

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus zag zijn Nederlandse omzet in 2018 met zestien procent stijgen tot 85,1 miljoen euro.

E-commerce

Nieuw online platform HighTea.nl

Het nieuwe online platform HighTea.nl is vanaf vandaag online. De website bundelt zo veel mogelijk hightea-locaties in Nederland op één website.

Food

Bijenkorf opent deze zomer Duitse webshop

De Bijenkorf treft voorbereidingen om vanuit het Amsterdamse hoofdkantoor een webshop te openen voor de Duitse markt. Dat moet komende zomer plaatsvinden.

Duitsland

‘Amazon boekt weinig succes met huismerken’

De eigen merken van Amazon worden niet beter verkocht dan producten van derden, zelfs niet als ze hoger in de zoekresultaten komen. Die conclusie trekt Marketplace Pulse, dat in totaal 23.000 producten bestudeerde.

Marketplaces

Picnic, Coolblue en Adyen snelst groeiende bedrijven

Online supermarkt Picnic is het snelst groeiende bedrijf van Nederland. Dat blijkt uit een lijst die de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft samengesteld.

E-commerce

Reizigers gebruiken mobiel voor gemak en ondersteuning

Je kunt steeds vaker boekingen maken op social- en messagingplatformen. Betekent dit het eind van de reisapp? Die vraag onderzoekt Travelport in het rapport ‘How travelers are using mobile in 2019’. 

E-commerce

Uber lanceert logistieke dienst Freight in Nederland

Uber lanceert zijn logistieke dienst Uber Freight in Nederland. De dienst koppelt vervoerders aan verladers.

Logistics

Fietsenwinkel.nl opent meer winkels, nadruk op service e-bikes

Het fysieke winkelnetwerk van fietsenwinkel.nl in de Benelux en Scandinavië groeit dit jaar van 42 naar 50. Dat heeft het bedrijf vandaag bekend gemaakt.

Retail

‘Alibaba en Tencent willen belang A.S. Watson’

Internetreus Tencent en de webwinkel Alibaba hebben belangstelling voor de overname van A.S. Watson, het moederbedrijf van onder meer drogisterijketen Kruidvat, ICI Paris XL en Trekpleister.

Retail

Checkout for Instagram gelanceerd, maar gaat het e-commerce radicaal veranderen?

Gisteren aangekondigd: Checkout for Instagram. Facebook’s grote ‘push’ om Instagram in e-commerce te krijgen. Met meer dan een miljard actieve gebruikers en een enorme invloed op ‘popular culture’ zal dat Checkout for Instagram een enorme impact hebben op e-commerce.

Marketplaces