Amazon geen pure webwinkel meer
Amazon.com is geen webwinkel meer in de pure zin van het woord. Minder dan de helft van de omzet is nu afkomstig uit het inkopen en van verkopen van producten. Dat zal alleen maar minder worden.
Amazon.com is geen webwinkel meer in de pure zin van het woord. Minder dan de helft van de omzet is nu afkomstig uit het inkopen en van verkopen van producten. Dat zal alleen maar minder worden.
Nu Amazon steeds meer tractie krijgt in Nederland, komt steeds vaker de vraag wat nu precies de kosten zijn van verkopen op Amazon. Verkopen op Amazon brengt namelijk de nodige kosten met zich mee, maar hoeveel precies?
Online kledingwinkel Sweet Jewellery is de volgende webwinkel die stopt met gratis retourneren. De vijf jaar oude webwinkel van Willemijn Sturrus zegt de kosten van het aanbieden van gratis retourneren niet langer te kunnen verwerken in de prijzen.
Nederlandse consumenten willen een product met eigen ogen kunnen zien voor ze het kopen. Dat blijkt uit het jaarlijkse FutureBuy onderzoek waarin onderzoeksbureau GfK consumenten vraagt naar hun koopgedrag.
Belangenorganisatie Thuiswinkel.org gaat samen met haar leden onderzoeken in hoeverre het mogelijk is om de e-commerceverpakking zoveel mogelijk achterwege te […]
Betaalverwerker PayPal haalde in het eerste kwartaal de verwachte omzet van 4,1 miljard dollar tegen 3,6 miljard een jaar geleden. De winst kwam uit op 667 miljoen.
H&M deelt voortaan bij elk kledingstuk op hm.com en in de H&M-app extra informatie over herkomst, materialen en duurzaamheid. Klanten hebben ook toegang tot deze informatie via de H&M-app.
Van retailer naar marktplaats, dat is de shift die Bol.com doormaakt. Het bedrijf ziet zich inmiddels primair als retail-technologieplatform, niet meer als één van de vele retailers. Oscar Hundman, director Commercie bij Bol.com vertelt over de laatste plannen. “We hebben de strategie doorontwikkeld. We willen het steeds makkelijker maken voor partijen om producten via ons te verkopen.”
Websuper Picnic heeft het Duitse bezorggebied verder uitgebreid. Dat blijkt uit een gesprek met de Duitse directeur in de Rheinische Post.
Amazon bezorgt pakketjes voortaan ook in garages. Die uitbreiding is onderdeel van het zogeheten Amazon Key programma dat al langer in de VS loopt.
Het traditioneel wat zwakkere eerste kwartaal pakt voor Duitse webwinkels en online verkopers goed uit. De digitale omzet steeg in de eerste drie maanden ‘onverwacht sterk’ met 11,2 procent tot 16,2 miljard euro.
Advertenties worden steeds belangrijker voor veilinghuis eBay. 800.000 actieve verkopers maakten in het eerste kwartaal gebruik van de mogelijkheid om producten direct onder de aandacht te brengen. In totaal zo’n 200 miljoen artikelen. Dat leverde eBay 65 miljoen dollar op, 110 procent meer dan een jaar geleden.
Ieder mens is anders. Dus waarom zou je ze online dan hetzelfde laten zien? REXai bouwt artificial intelligence technologie die aan e-commerce websites gekoppeld kan worden, waardoor de websites zelflerend worden. ‘Wij proberen de dingen die niet relevant voor jou zijn als klant, niet te laten zien. We leren van wat je online doet en daarmee willen we een plezieriger web- en winkel ervaring creëren. We doen waar Amazon ook heel goed in is: luisteren, leren en daarop inspelen door relevantere dingen aan je te tonen”, aldus oprichter Saeed Younesi bij Top Names.
Moet je op een marketplace verkopen, of moet je wellicht zelf een marketplace worden? Het is een vraag waar retailers mee worstelen. En hoe zit het op die marketplaces eigenlijk met de winstgevendheid?
Twitter verliest weer gebruikers. Het aantal maandelijkse actieve gebruikers ging van 336 miljoen vorig jaar naar 330 miljoen in het eerste kwartaal. In de VS kwam het aantal gebruikers wel iets hoger uit.