More stories

Europese consumententoezichthouders: appwinkels moeten transparanter

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) roept Apple en Google op hun appwinkel aan te passen zodat appaanbieders consumenten beter kunnen informeren over het gegevensgebruik. Deze oproep doet de ACM samen met consumententoezichthouders uit 26 andere landen wereldwijd.

E-commerce

Schoenenassortiment bol.com verviervoudigd

bol.com biedt voortaan 140.000 schoenen op zijn platform, een verviervoudiging sinds afgelopen september. Dit resultaat is grotendeels te danken aan de samenwerking met verschillende verkooppartners van modeschoenen.

E-commerce

OTTO viert 40-jarig bestaan in Nederland

Modehuis OTTO viert zijn 40-jarig bestaan in Nederland met naar eigen zeggen ‘flinke kortingen op alle mode’.

Fashion

Voortaan ook gebruikte producten in prijsvergelijker Tweakers

Technologiesite Tweakers toont in zijn prijsvergelijker voortaan ook refurbished en andere net niet nieuwe producten. Tweakers komt hiermee naar eigen zeggen tegemoet aan de wens van een grote groep gebruikers en webwinkels.

Conversie

OpenTable voegt nieuwe dienst toe op Instagram

Restaurants uit het OpenTable netwerk kunnen voortaan een reserveringslink op hun Instagram profiel plaatsen, zodat gasten direct via Instagram een tafel kunnen boeken.

Social

Wessel Roose (SKIM): “Merken moeten straks algoritmes overtuigen in plaats van consumenten”

In e-commerce hebben bedrijven er ook twintig jaar over gedaan voordat ze wisten hoe ze producten het beste online kunnen presenteren, dus dat zal bij voice ook nog even duren. Hoe klinkt je merk, daar gaat het om de komende jaren. Wessel Roose van SKIM deed onderzoek naar de voice-markt en vertelt daarover in de voice-podcast.

Voice

ACM waarschuwt opnieuw voor malafide incassobureaus

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt opnieuw voor malafide incassobureaus. Incasso CC, Jacobs Bemiddeling en Herms Incasso dwingen betalingen […]

E-commerce

Steeds meer gemor over macht online platforms

Bijna 60 procent van de retail- en hotelondernemers in Nederland maakt zich zorgen over de grote macht van online platforms, zoals Booking.com, Amazon en Alibaba. Dit blijkt uit onderzoek van de Hogeschool van Amsterdam onder 540 ondernemers, dat in opdracht van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow is uitgevoerd.

Marketplaces

Een nieuw B2B-commerceplatform: is dat echt nodig?

Of je nu al een tijdje bezig bent met B2B-e-commerce of de stap net zet – voor een succesvolle digitale beleving is de juiste technologie nodig. Hoe weet je of het tijd is voor een (nieuw) e-commerceplatform en waar moet je op letten bij de keuze voor zo’n oplossing?

E-commerce platforms

Tesla gaat de helft minder winkels sluiten

Tesla komt terug op het besluit om winkels te sluiten en zich te richten op showrooms en online verkoop. Niet alle winkels gaan sluiten, maar daartoe moeten de prijzen van de duurste Tesla modellen wel omhoog.

Retail

Forse groei e-commerce bij supermarkt Kroger

De Amerikaanse supermarkt Kroger heeft in 2018 58 procent meer online omzet gerealiseerd. Dat komt neer op zo’n 5 miljard […]

Food

Waarom er één standaard moet komen voor een veilig én gemakkelijk authenticatieproces

Het is logisch dat de vraag naar betrouwbare inlogmiddelen toeneemt: elke online dienst gebruikt inmiddels een eigen authenticatiemethode. Niet zo gek dus dat gebruikers gefrustreerd raken door het grote woud aan wachtwoordregistraties en invulformulieren die door aanbieders van online diensten onder hun neus worden gedrukt.  

Financials

wehkamp kiest voor WMS Manhattan Associates

Eind deze maand opent wehkamp in Zwolle een uitbreiding van het bestaande distributiecentrum dat in 2016 werd opgeleverd. Daarvoor wordt de hulp ingeroepen van Manhattan Associates.

Fulfillment

Zo meet Bever het effect van hun online campagnes op de fysieke winkels

Veel retailers willen het ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) inzichtelijk maken. Op die manier kunnen ze beter investeringsbeslissingen nemen én kunnen ze de ROI van een online kanaal beter berekenen. Hoe doe je dat? Door online en offline data te matchen. Wat het effect hiervan precies kan zijn, vertelt Erik Buis, Online Marketing Manager bij Bever.

Attributie

Emerce Update Marketplaces: ‘Meer signalen dat marktplaatsen hun macht misbruiken’

“Ik geloof dat monopolies voordelen hebben als ze infrastructureel zijn. Niemand zit de wachten op dubbele waterleidingen of snelwegen. Marktplaatsen kunnen ook als infrastructureel worden gezien. Ze bieden een platform waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Maar we mogen de ogen voor misstanden niet sluiten.”

Marketplaces