More stories

HUMANOID bewaakt de balans tussen merkbeleving en conversie

Het Nederlandse modemerk HUMANOID heeft naast een flagship store in Arnhem een drukbezochte webshop. Deze site is een belangrijk instrument om HUMANOID onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten. En als die online willen shoppen, dan moet dat natuurlijk zo gemakkelijk mogelijk zijn.

Customer Experience

Tikkie in Duitsland gestopt

Betaalapp Tikkie telt inmiddels vijf miljoen gebruikers, maar plannen om over de grens uit te breiden staan voorlopig in de ijskast. Dat zegt directeur Freek de Steenwinkel tegen RTL. De ABN dochter trekt zich terug uit Duitsland.

Payment

ACM start onderzoek misbruik machtspositie Apple in App Store

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat onderzoeken of Apple misbruik maakt van de positie die het bedrijf verworven heeft met zijn App Store. Dit naar aanleiding van signalen van andere appaanbieders die de ACM ontving tijdens een marktstudie naar appstores.

Mobile

‘Apple ziet af van Apple Store in Israël’

Apple ziet naar verluidt af van een Apple Store in Israël omdat het geen overeenstemming kon bereiken over de locatie: de Azrieli Sarona Tower in Tel Aviv.

Retail

Payconiq tekent Bruna als betaalklant

Klanten van ruim honderd winkels van Bruna kunnen er met hun mobiele telefoon gaan betalen, als ze de app van Payconiq op hun toestel hebben.

Payment

Alphabet mag bezorgen met drones in Australië

Alphabet dochter Wing mag in de Australische hoofdstad Canberra voortaan pakketjes bezorgen met drones. De Australische luchtvaartautoriteit Casa heeft hiervoor toestemming gegeven.

Logistics

DPD HUB Eindhoven wordt internationale ‘draaischrijf’ voor pakketten uit heel Europa

DPD opent vandaag het grootste internationale sorteer- en distributiecentrum voor pakketten in Europa, de HUB Eindhoven. De nieuwe locatie heeft […]

Logistics

Bol.com wil 3,5 miljoen artikelen niet meer inpakken

Nog jaar nog worden door bol.com circa 3,5 miljoen artikelen zonder de herkenbare bol.com doos verstuurd. Is de kartonnen doos noodzakelijk voor de bescherming van het artikel, dan verpakt bol.com het op een zo verantwoord mogelijke manier.

Fulfillment

Amazon verandert commissies op Europese marktplaatsen

Ondernemingen die via de Europese marktplaatsen van Amazon verkopen krijgen per juni 2019 te maken met nieuwe tarieven.

Marketplaces

Snelheid, gemak én service vormen de efficiëntieslag in service waar e-commerce van kan profiteren

Vorige week bestelde ik iets bij webshop x. Er bleek iets fout te gaan met mijn bestelling. Het pakketje verdween en ik richtte me tot de klantenservice van de desbetreffende webshop. Tot mijn grote verbazing waren de kanalen die daar voor mij beschikbaar waren slechts beperkt tot telefoon of e-mail, de duurste en minst effectieve klantcontactkanalen. Na een half uur in de wacht werd mijn probleem opgelost, maar ik bleef niet achter als een tevreden klant. Het kostte me immers te veel tijd en moeite om mijn probleem op te laten lossen.

Customer Service

Twee derde van de hotelwebsites beschermt persoonsgegevens onvoldoende

Twee van de drie hotelwebsites lekt onbewust boekingsgegevens en persoonlijke gegevens van gasten. Dit blijkt uit een analyse van meer dan 1.500 hotels door Symantec, leverancier van cybersecurityoplossingen.

E-commerce

Webshop voor museale depotkunst

De nieuwe Museumdepotshop verkoopt kunst uit een negental Nederlandse musea en heeft inmiddels zo’n 500 stukken verzameld die sinds dinsdagmiddag […]

E-commerce

Yuri Solinger (Athlete) moet groothandel 80.000 euro betalen

Yuri Solinger, oprichter van de failliete webshop Athlete, moet uit eigen zak bijna 80.000 euro terugbetalen aan groothandel A.C.M. Products. Dat heeft de Rechtbank Noord-Nederland bepaald.

E-commerce

Nieuwe ad interim CEO voor wehkamp

Graham Harris gaat ad interim de functie van CEO bij wehkamp vervullen. De huidige CEO Piet Coelewij krijgt een andere rol binnen de retailer.

E-commerce

‘Coolblue, Primark en Zalando zijn de groeimerken van de toekomst’

Coolblue steeg tussen 2015 en 2019 van de 74e naar de 17e positie op de lijst van sterkste retailmerken. De hogere waardering komt niet alleen door flinke media-investeringen. Ook de verschuiving van een multi-brandstrategie naar een mono-brand heeft gezorgd voor de enorme waardestijging.

E-commerce