More stories

Supermarkten verbeteren privacy en prijstransparantie in boodschappenapps

Supermarkten gaan de privacy en prijstransparantie in hun boodschappenapps verbeteren naar aanleiding van onderzoek van Marcel Stalenhoef van Hogeschool Utrecht op verzoek van het programma Kassa.

Privacy
Premium

Philip Padberg over zijn overstap naar Albert Heijn Online: ‘Ik was sneller overstag dan ik toeliet’

In Nederland zette Philip Padberg vanuit het niets Deliveroo op, inmiddels een goed draaiende machine, om daarna Europees actief te worden. Nu stapt hij over naar Ahold Delhaize om als General manager Albert Heijn Online naar de volgende fase te brengen.

E-commerce

Klarna geeft creditcard uit met VISA

Het Zweedse Klarna, waarmee webwinkels de optie tot achteraf betalen aanbieden, gaat met zijn aandeelhouder VISA een eigen gratis creditcard in de markt zetten. Na introductie op de thuismarkt is nu Duitsland aan de beurt.

Payment

‘Consument gaat voor vertrouwde apps’

Consumenten zijn niet erg nieuwsgierig meer naar nieuwe apps. Dat concludeert chief technology officer Eric Feng van Hulu. De Top 30 van apps is volgens hem al vijf jaar weinig veranderd.

Mobile

Migratie naar Magento 2. Tijd om de knoop door te hakken?

Magento blijft Magento 1 ondersteunen tot eind juni 2020. Nu de support voor de eerste versie ten einde loopt, moeten webwinkeliers zich afvragen of en hoe ze hun huidige platform naar het nieuwe gaan migreren. Magento heeft een migratietool ontwikkeld om van versie 1 naar versie 2 te gaan. Maar er zit wel een addertje onder het gras: deze oplossing is niet geschikt voor alle webwinkels.

Magento

Buckaroo koppelt met AfterPay in vier landen

Duizenden webwinkeliers die hun kassa betrekken van Buckaroo kunnen binnenkort in meerdere EU-landen achteraf betalen als optie gaan aanbieden aan hun klanten. Buckaroo biedt Afterpay nu in vier nieuwe landen, meer volgen later dit jaar.

Payment

Ace & Tate verzorgt keynote op Emerce Fashion

Er komen voortdurend nieuwe kanalen bij en de interactie met de klant zal blijven veranderen. Hoe je daarop inspeelt? Niemand minder dan Jons Janssens, CCO van Ace & Tate, vertelt er meer over tijdens zijn keynote op Emerce Fashion op 16 mei in Amsterdam.

Fashion

EU wil verbod op bots voor kaartverkoop

Het Europees Parlement voert een verbod in van bots die concertkaarten opkopen en ze tegen hogere prijzen verkopen. Kaartverkopers moeten kunnen aantonen dat zij professionele partijen zijn.

E-commerce

Flinders werkt aan fotozoeken

Online designmeubelwinkel Flinders.nl werkt aan een visuele zoekmachine. Publiek van de zaak moet met een foto uit de fysieke wereld direct in het online assortiment kunnen zoeken naar vergelijkbare producten.

Search

Omzet CB 2018: 90 miljoen euro

Logistiek dienstverlener CB boekte over 2018 een omzet van negentig miljoen euro en realiseerde daarmee een winst voor belasting van elf miljoen euro.

Logistics

Facebook schrapt betalingen in Messenger in VK en Frankrijk

Facebook stopt met onderlinge betalingen via Messenger in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In andere landen wordt de betaaldienst nog wel aangeboden.

Payment

ShipSupport: Disruptie komt neer op verandermanagement

Stel je een markt voor waar miljarden in omgaan en waar niemand nog de stap naar e-commerce heeft gezet. ShipSupport, een start-up die scheepsonderdelen online verkoopt, is in dit gat gestapt. “We halen heel veel schakels uit de supply chain. Dat scheelt in de kosten en is veel sneller dan offline bestellen,” aldus Maaike de Rover, general manager van ShipSupport.

B2B Digital

Amazon sluit marktplaats in China

Amazon stopt 18 juli met zijn online marktplaats in China. De Chinese klanten worden voortaan via de reguliere site bediend. De reden voor de sluiting is niet gegeven, maar Amazon heeft in China veel concurrentie van Alibaba en JD.com.

Marketplaces

ABN: drogisterijen moeten passend advies in winkel geven

Drogisterijen moeten zich van het online kanaal onderscheiden door passend advies te geven. De voorkeur van consumenten om producten online aan te schaffen is in de afgelopen drie jaar bijna verdubbeld, van 6 naar 11 procent. Dat stelt ABN AMRO in een marktverkenning.

Retail

7 van de 23 persuasion-trends die worden gebruikt door Gucci, Monki en Zalando

Een vijf maanden durende analyse van de websites van 120 Europese online fashion retailers levert een trend report op van 23 trends in persuasive design die op dit moment gebruikt worden door de meest verleidelijke online retailers. In deze zoektocht naar de meest verleidelijke retailer zijn we op verschillende bijzondere features, trends en persuasieve uitingen gestuit.

Fashion