‘Wat is je winnende marketplacestrategie?’
Die vraag stelde investeerder Johan van Mil vaak aan de portfoliobedrijven uit zijn Peak Capital. Zonder een messcherpe strategie had Catawiki bijvoorbeeld de wereldtopper van nu niet kunnen zijn.
Die vraag stelde investeerder Johan van Mil vaak aan de portfoliobedrijven uit zijn Peak Capital. Zonder een messcherpe strategie had Catawiki bijvoorbeeld de wereldtopper van nu niet kunnen zijn.
Maaltijdbezorger Deliveroo, wereldwijd beschikbaar in 14 landen en 500 steden, wil flink uitbreiden. Tegen het einde van 2019 willen de Britten 100 miljoen mensen in Europa bereiken.
Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft in heel 2018 1,2 miljard euro omzet gedraaid, 41 procent meer dan een jaar geleden. Ook meldt het Duitse bedrijf zijn eerste positieve EBITDA van 14,9 miljoen euro voor het internationale segment.
De internetverkopen stijgen steeds minder hard. Na 2014 is het verschil met de omzet een jaar eerder niet meer kleiner geweest dan in het vierde kwartaal van 2018: 16,0 procent. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.
Op het hoogtepunt waren er 99 Google CSS partners actief in Nederland. Google rolde in februari nieuwe richtlijnen uit voor CSS partners, om de wildgroei te dempen. Door deze maatregelen is het aantal CSS partners dat actief is in Nederland teruggebracht tot bijna een derde: van 99 zijn er nu nog maar 35 partners actief in Nederland.
Klanten van retailer BCC kunnen zowel online als in de winkel aankopen doen door in termijnen te betalen. Het krediet wordt verstrekt door Wehkamp Finance, onder de handelsnaam WFinance. BCC is de eerste externe retailer die gebruik maakt van de financiële producten van Wehkamp Finance.
Supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt zetten grote stappen in hun digitale transitie. Dit vertelt Bart Vos, binnen moederbedrijf Detailresult Groep verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitale kanalen. Zo is er een nieuwe manier van werken aangenomen en moet een nieuw technisch platform voor snellere innovatie zorgen. DekaMarkt zet daarnaast een volgende stap als webwinkel met de opening van een centraal magazijn.
De Nederlandse online consument geeft jaarlijks 1700 euro uit, shopt het liefst kleding en reizen via internet en surft vooral naar Bol.com of gebruikt de About You-app. Over de grens is Ali Express het favoriete adres.
Zalando breidt zijn beauty-aanbod uit naar Zweden, Denemarken, Frankrijk, België en Italië in de komende twee maanden. Nederland hoort daar dus nog niet bij. De producten waren al beschikbaar in Duitsland, Oostenrijk en Polen.
Coolblue is vandaag begonnen met het testen van de 100% elektrische busjes voor de bezorging van televisies. De busjes rijden op energie die het e-commercebedrijf zelf gaat opwekken met het nieuwe zonnedak op zijn magazijn in Tilburg.
De invoering van een nieuwe regel voor vakantieverhuur in Amsterdam brengt het prijseffect van Airbnb op de huizenprijs in toeristische […]
Supermarkt Hoogvliet gaat komend jaar verder met de uitrol van thuisbezorgen van online bestelde boodschappen. Sinds maandag is de retailer begonnen met thuisbezorgen in Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Rijnsburg.
Vente Privée staakt voor onbepaalde tijd zijn Engelse activiteiten. Het wordt niet met zoveel woorden benoemd, maar de onzekerheid over de brexit lijkt de aanleiding tot de beslissing.
De Belgische Unie van Zelfstandige Ondernemers (Unizo) wil dat er een einde komt aan het gratis terugzenden van pakketjes. Elk pakje dat online geleverd wordt, heeft 30 procent kans om teruggezonden te worden. Vanuit klimaatoverwegingen is dat vele verkeer niet verstandig.
Laagdrempelig reizen tracken, delen en er een fotoboek van maken kan momenteel al via de Nederlandse start-up Polarsteps. Later dit jaar kunnen gebruikers ook reizen plannen met de app. “Hiermee nemen we een grote frustratie weg,” zegt CEO en medeoprichter Koen Droste.