More stories

Ontslagen bij Bloomon

Bij bloemenbezorger Bloomon zijn 11 van de 130 werknemers ontslagen. ‘Na jaren van harde groei is onze organisatie ook flink toegenomen in omvang. Het moment is nu daar om deze efficiënter in te richten en daarmee onze kosten te verlagen,’ laat oprichter Patrick Hurenkamp aan Quote weten.

E-commerce

Ikea sluit aan bij ‘Too good to go’ in strijd tegen voedselverspilling

Het Zweedse Ikea gaat in Belgie een samenwerkingsverband aan met het Deense Too Good To Go om voedseloverschotten goedkoper te verkopen. Die verkoop gaat via een app.

E-commerce

Instagram introduceert kassa voor influencers

Instagram voegt een kassamogelijkheid toe zodat producten die door influencers onder de aandacht worden gebracht gekocht kunnen worden.

Conversie

Webwinkels politieke partijen laten steken vallen

De webwinkels van politieke partijen laten nogal te wensen over. Die conclusie trekt de Stichting Webwinkelkeur. Van de dertien landelijke […]

E-commerce

AH gaat retouren aannemen verkooppartners bol.com

In de loop van 2019 gaat Albert Heijn behalve retourpakketjes van bol.com zelf ook die van diens verkooppartners innemen.

Logistics

Nepwebsites offline gehaald in onderzoek cybercrime

De politie heeft twee verdachten aangehouden in een onderzoek naar cybercriminaliteit. In Groningen is een 24-jarige man gearresteerd, die wordt verdacht van het bouwen en faciliteren van nepwebsites.

E-commerce

Keepr wil retourstroom online retailers aanpakken

Het Rotterdamse Keepr claimt de oplossing te hebben gevonden voor de CO2 uitstoot als gevolg van de retourstroom van online retailers. Bijna één op de drie orders van webwinkels komen retour. Dit boemerangeffect zorgt voor vele ritjes van en naar het postkantoor.

Logistics

Headless commerce: Zo zorg je voor een betere B2B-klantervaring

Er zijn twee trends die binnen de e-commerce zorgen voor een perfect storm: een goede klantervaring is belangrijker dan een scherpe prijs en het aantal verkoopkanalen neemt toe. Hoe zorg je voor een perfecte aankoopervaring ongeacht welk kanaal of apparaat een klant gebruikt?

E-commerce platforms

Betaalbedrijf Worldpay weer in andere handen

Fidelity National Information Services Inc (FIS) neemt voor 35 miljard dollar betaalbedrijf Worldpay over, een concurrent van Adyen. Het is de grootste overname in deze sector tot nu toe.

Payment

Kledingwinkel CoolCat failliet, webwinkel blijft open

Kledingwinkel CoolCat is failliet. De webwinkel en de fysieke winkels blijven tot nader order open. Er werken 1180 mensen bij […]

E-commerce

Harrods gebruikt oplossing Farfetch voor nieuwe webwinkel

Het Britse warenhuis Harrods gaat een white label oplossing van Farfetch gebruiken voor een nieuwe wereldwijde webwinkel die volgend jaar gelanceerd wordt.

E-commerce

B2B-platform voor farmaceutische grondstoffen

Pharmaoffer heeft een wereldwijd B2B-platform opgezet waar leveranciers van farmaceutische grondstoffen hun producten kunnen aanbieden. Deze oplossing maakt de tussenhandeleren zonder toegevoegde waarde overbodig, stelt de Amsterdamse startup.

B2B Digital

Offspring Media neemt webshop voor moeders over

Offspring Media koopt de webshop Gewoonborstvoeding.nl en voegt dat toe aan zijn netwerk van websites en fora voor moeders en kinderen.

Start-ups

Nieuwe Covestro Direct Store gaat online

Covestro, een van de grootste polymeerproducenten, lanceert zijn B2B verkoopplatform. Via de Covestro Direct Store kunnen klanten 24 uur per dag zaken doen ‘in slechts een paar klikken’.

B2B Digital
Premium

Bax Music opent ‘winkels’ bij muziekfans thuis

Het is een wat opmerkelijke distributiestrategie, maar webwinkel Bax Music gaat pop-up stores openen bij muziekfans thuis. Die krijgen een kleine etalage, een bestelterminal en de mogelijkheid om online bestellingen uit te leveren.

E-commerce