FNV leden wijzen cao-bod PostNL af
De FNV blijft zich als enige vakbond verzetten tegen het cao-bod van PostNL. 95 procent van de leden hebben het voorstel afgewezen. De leden van de andere vakbonden (CNV, BVPP en VHP2) stemden wel voor.
De FNV blijft zich als enige vakbond verzetten tegen het cao-bod van PostNL. 95 procent van de leden hebben het voorstel afgewezen. De leden van de andere vakbonden (CNV, BVPP en VHP2) stemden wel voor.
Amazon is gestopt met de levering van de magneetbestelknop Dash, waarmee klanten snel een product konden (bij)bestellen. De bestaande knoppen kunnen voorlopig nog wel gebruikt worden.
Over vijf jaar moeten derde partijen, zoals merkfabfrikanten, veertig procent van de consumentenomzet realiseren op Zalando. Dat is nu tien procent. Het management zet vol in op een marktplaatsstrategie.
Amerikaanse klanten van Amazon Prime kunnen voortaan een speciale bezorgdag selecteren. Het idee is om verschillende bestellingen te combineren en zo minder te verpakken.
Utrecht gaat als eerste gemeente controleren of thuisbezorgdiensten zich houden aan de naleving van NIX18.
Tesla gaat zijn fysieke winkels sluiten om zijn Tesla Model 3 tegen lagere prijzen online te verkopen. Het nieuwe model zal uiteindelijk nog uitsluitend online gekocht kunnen worden.
Malafide verkopers die op internet herhaaldelijk goederen of diensten te koop aanbieden, maar niet leveren, kunnen straks makkelijker strafrechtelijk worden vervolgd. Het Openbaar Ministerie heeft hiervoor een richtlijn ontwikkeld met nieuwe strafeisen voor oplichting via internet.
JD.com, het grootste e-commerce platform na Alibaba in China, rapporteert beter dan verwachte resultaten over het vierde kwartaal. De omzet steeg 22 procent naar 20,1 miljard dollar.
Beleggers reageren enthousiast op de financiële cijfers van Zalando en belonen het aandeel met een plus van 18 procent. De omzetverwachting werd aan de bovenkant van de marge gerealiseerd.
Elke organisatie wil een blijvende band smeden met klanten. De tijd en energie die je steekt in het onderhouden en ontwikkelen van een relatie met je klanten is een kleine moeite als je kijkt naar de beloning. Maar als je je alleen richt op het digitale gedeelte (e-commerce), dan lijdt de diepe connectie met klanten daar onder. We moeten dus niet alleen focussen op een digitale aanpak of de technologie centraal zetten, maar juist de elementen integreren die de klantrelatie bevorderen. Dat betekent ook breken met conventies.
De CEO’s van Funda, Tweakers, Springest en Markplaats.nl bespreken op 12 maart de wereld en impact van online marktplaatsen en rondom Nederland.
De koers van het beursgenoteerde betaalbedrijf Square van Twitter baas Jack Dorsey daalde 7 procent na tegenvallende verwachtingen voor het eerste kwartaal.
De recente resultaten van het Koopstromenonderzoek Randstad 2018 geven eens te meer aan hoe lastig is het om een goed beeld van de online bestedingen te krijgen. Het totale online aandeel werd becijferd op 14% (dagelijks 3,1 % en niet-dagelijks 24,2%). Dit totaal aandeel wijkt nogal af van wat Thuiswinkel.org (10%) en Strabo (9%) hebben berekend. Waarin zitten de verschillen?
Jumbo is deze week gestart met de rechtstreekse bezorging van de boodschappen vanuit een zogeheten hub in Middelburg. Voorheen werden de boodschappen vanuit diverse Jumbo supermarkten bezorgd.
Deliveroo gaat ook in Koeweit zijn diensten leveren. Binnen dertig minuten, zo belooft de maaltijdbezorger. De bezorgdienst gaat in Koeweit […]