Onlineverkoop Ahold Delhaize naar 677 miljoen euro
De onlineverkopen bij Ahold Delhaize. het moederbedrijf van onder meer bol.com, zijn afgelopen kwartaal met 27,6 procent gestegen. In Nederland ging het zelfs om een groei van 33 procent.
De onlineverkopen bij Ahold Delhaize. het moederbedrijf van onder meer bol.com, zijn afgelopen kwartaal met 27,6 procent gestegen. In Nederland ging het zelfs om een groei van 33 procent.
De laatste week van november wordt voor e-commerce in Nederland de druktste van heel 2018, voorspelt logistiek dienstverlener SendCloud.
Albert Heijn start een proef met Tiptrack, een interactieve online tool die werknemers helpt om doelen te behalen. De 400 deelnemers aan de proef krijgen daarnaast een persoonlijk opleidingsbudget die ze kunnen besteden in de zogenoemde Tiptrackshop voor trainingen en opleidingen.
De komst van Apple Pay naar Duitsland lijkt zo goed als zeker. Op een webpagina van Apple Duitsland staat te lezen dat de betaaldienst binnenkort beschikbaar is en de HypoVereinsbank meldt hetzelfde.
Het doel van 20 à 25 procent groei ieder kwartaal haalt Zalando bij lange na niet. De lange hete zomer speelt de kledingwinkel parten. Wel ziet de keten dat klanten gemiddeld vaker een order plaatsen tegen een lager aankoopbedrag.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) start vandaag de campagne Webshop of nepshop? om consumenten te waarschuwen voor aankopen bij nepshops via sociale media. Steeds vaker verkopen bedrijven rechtstreeks, soms zelfs zonder tussenkomst van een website, via sociale media aan consumenten.
Amazon trekt de logistieke registers open voor de feestmaanden aan het einde van het jaar. Bezorgingen worden tijdelijk gratis voor alle klanten in Amerika en Prime-klanten krijgen in die periode gratis samedaydeliveries waar mogelijk.
Machiel Tiddens van Albert Heijn Online had de eer om het e-commercekennisevent Shopping Today af te sluiten met zijn keynotepresentatie. Hij nam ons mee in de veranderende wereld van online boodschappen doen. Hoe zorgen ze ervoor dat zo’n grote organisatie als Albert Heijn net zo snel kan innoveren als een startup?
PostNL neemt zijn tweeëntwintigste pakkettensorteercentrum in Nederland in gebruik. In dit duurzame pand van 6.600 vierkante meter aan de Joan Muyskenweg in Amsterdam worden elke dag tussen de 70.000 en 110.000 pakketten verwerkt.
Volgens het World Payments Report 2018 van Capgemini en BNP Paribas is er sprake van een sterke groei aan digitale betalingen, gedreven door nieuw opkomende markten.
De Chinese e-commercegigant Alibaba Group is afgelopen kwartaal met de helft gegroeid tot een omzet van 12,4 miljard euro. Het aantal actieve klanten nam met 25 procent toe tot 601 miljoen.
Consumenten hebben via online platforms toegang tot elektronica die overal vandaan komen. Op deze manier betreden echter veel non-conforme producten de Europese markt, die niet voldoen aan de Europese kwaliteits- en veiligheidsstandaarden. Dat stelt EucoLight, die een workshop rond het thema organiseerde.
Dille & Kamille gaat nog voor Sinterklaas langzamer bezorgen. Dat vertelde Arnout Baas, marketing- en e-commercemanager, gisteren op Emerce Home & Deco. ‘Onze klanten willen het milieu sparen.’
Ahold Delhaize rolt in Amerika een nieuw concept uit waarbij robots online orders van consumenten gaan samenstellen bij een supermarkt.
Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, experimenteert met kunstmatige intelligentie. Nu al wordt die technologie ingezet voor aanbevelingen, in de toekomst moet een app elk schroefje thuis kunnen herkennen.