More stories

Premium

Keurmerk belangrijk voor 40 procent van webshoppers

Meer dan vier op de tien online kopers kopen alleen bij webwinkels die een online keurmerk voeren. Dit blijkt uit een onderzoek van Motivaction onder ruim duizend respondenten, dat in opdracht van Thuiswinkel.org is uitgevoerd.

Customer Experience

FNV begint rechtszaak tegen schoonmaakplatform Helpling

FNV begint een rechtszaak tegen schoonmaakplatform Helpling. De bond zegt dat het van oorsprong Duitse prikbord voor zelfstandige schoonmakers zich aan het arbeidsrecht moet houden en aan de schoonmaak CAO.

E-commerce

Met één account inloggen bij Albert Heijn en bol.com

Klanten kunnen vanaf nu met eenzelfde account bij zowel Albert Heijn als bol.com inloggen. Die bundeling maakt het consumenten gemakkelijker online te shoppen, zegt moeder Ahold.

E-commerce

Goede resultaten voor online kledingverkoper Asos

https://otp.tools.investis.com/clients/uk/asos1/rns/regulatory-story.aspx?newsid=1200205&cid=497

Fashion

Reisbranche zoekt meer samenwerking en kennis over de reiziger

‘Hoe zorgen we ervoor dat we klaar zijn voor de reiziger van de toekomst?’ Twintig partijen uit de reisbranche kwamen samen om op deze vraag antwoord te geven. Dat leverde interessante eerste inzichten op.

Customer Engagement

Pinterest ruilt Buyable Pins voor Product Pins

Pinterest neemt afscheid van zijn Buyable Pins, waarmee bezoekers van de site rechtstreeks afgebeelde producten bij retailers konden bestellen. Daarvoor in de plaats komen Product Pins. Het belangrijkste verschil is dat de prijzen dynamisch variëren, afhankelijk van wat elders wordt aangeboden, en gebruikers ook informatie krijgen over de beschikbaarheid van de producten.

Conversie
Premium

Webwinkels zetten eindsprint 2018 in

Over een paar weken begint bij webwinkels in heel Europa het eindejaarsseizoen. Forrester Research verwacht dat shops in november in december voor 62 miljard dollar omzetten, een plus van twaalf procent.

E-commerce

3 miljoen euro groeigeld voor logistieke startup

Quicargo, een duurzame Nederlandse transport- en logistiek-startup, heeft 3 miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald. De financieringsronde werd geleid door SLJ Investment Partners van René Dahan.

Logistics

PostNL opent pakkettensorteercentrum in Venlo

PostNL neemt zijn eenentwintigste pakkettensorteercentrum in Nederland in gebruik. In dit pand van 7.700 vierkante meter in Venlo worden elke dag tussen de 80.000 en 120.000 pakketten verwerkt.

Logistics

Snelle internationale groei bij B2B e-commerce

Vorig jaar bereikte de verkoop in de wereldwijde B2B e-commerce-markt $7,7 biljoen. Volgens Statista’s 2017 B2B E-commerce Report, is de B2B-markt nu groter dan de B2C-markt. De enorme kansen die zijn gecreëerd door de wereldwijde B2B e-commerce zijn eenvoudigweg te groot om te negeren. Maar hoe pak je dit efficiënt aan?

Cross Border

Websuper Picnic vanaf volgende maand in Dordrecht

Picnic breidt verder uit in de provincie Zuid-Holland en gaat vanaf half november ook in Dordrecht bezorgen. Eerder waren onder meer Rotterdam, Leiden, Den Haag en Delft al aan de beurt.

Food

Magento krijgt eigen PSP

Magento werkt aan de introductie van een eigen payment service provider. Webwinkeliers krijgen bij het softwarepakket niet enkel een shop maar vanaf volgend jaar ook de kassa.

Magento

Negatieve cijfers voor moeder wehkamp

RFS Holland Holding, het moederbedrijf van wehkamp, heeft het afgelopen boekjaar afgesloten met een verlies van 60,3 miljoen euro als gevolg van de waardevermindering van de goodwill van 49,6 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening, waaruit Retailnews citeert.

E-commerce

ASOS test Google Assistent

Webwinkel ASOS onderzoekt of en hoe het Google Assistent kan inzetten in de communicatie met zijn klanten.

Voice

Amazon breidt bezorggebied Whole Foods uit

Amazon breidt het bezorggebied voor zijn Whole Foods Market via Prime Now verder uit. Nieuw zijn Annapolis, Cleveland, Louisville, delen van New Jersey en Pittsburgh.

E-commerce