More stories

Kim de Klerk (NS International): ‘Zo personaliseren wij over de kanalen heen’

NS International valt binnen de holding van NS, maar is een autonoom opererend bedrijf dat zich richt op grensoverschrijdend treinverkeer. Kim de Klerk werkt als marketeer binnen het retentieteam van NS International met als specialisatie e-mailmarketing, maar werkt steeds meer op een omnichannel niveau. Tijdens de DDMA Email Summit laat ze zien hoe NS International via kleine stapjes haar communicatie continu relevanter en persoonlijker maakt via verschillende kanalen.

Customer Experience

Deze trends starten de (r)evolutie van e-mailmarketing

E-mailmarketing heeft altijd gedraaid om het bereiken van de juiste ontvangers op het juiste moment. Maar dat is een evolutionair concept, want aan verandering onderhevig. Welke niet saaie, niet uitgekauwde, niet ontzettend voor de hand liggende of nep- trends en ontwikkelingen zijn er gaande? Wat kunnen we de komende jaren verwachten van e-mail en marketing automation?

E-mailmarketing

Datatrics: benut data en machine-learning voor relevante customer journey

Het gemiddelde bedrijf heeft minstens vijf losse marketingtools. De grote uitdaging is hoe die data aan elkaar kunnen worden geknoopt tot een 360-graden klantbeeld zodat je in alle kanalen relevant communiceert met de klant, onder andere met e-mailmarketing. Het Nederlandse bedrijf Datatrics speelt handig op dit vraagstuk in.

E-mailmarketing

Beata Linz over de ontwikkeling van e-mail bij Nike

Voor veel e-mailmarketeers is het dé grote uitdaging; hoe kun je e-mailmarketing naar het gewenste niveau brengen binnen je organisatie? En belangrijker: Hoe krijg je hier de mensen in de organisatie met je mee? Beata Linz, een van de grondleggers van dit medium binnen NIKE, blikt terug op de ontwikkeling van het kanaal e-mail en vertelt over alle obstakels die overwonnen moesten worden om e-mailmarketing binnen multinational NIKE groot te maken.

E-mailmarketing

Coolblue, Marktplaats, Sanoma en wehkamp genomineerd voor DDMA E-mail Awards

Coolblue, Marktplaats, Sanoma en wehkamp zijn genomineerd voor de onderscheiding voor de beste e-mailcampagne bij de DDMA E-mail Awards. Daarnaast zijn er drie nominaties voor de award voor E-mail M|V van het jaar.

E-mailmarketing

Marketingmails in platte tekst: effectief dus waarom niet?

Een marketingmail herken je uit duizenden. Een zeer korte blik is vaak al voldoende om te bepalen dat de e-mail (doorgaans) in de prullenbak thuishoort. Hoe anders is dat als een bedrijf een e-mail in platte tekst stuurt. Plots krijgt het bericht veel meer aandacht. Een optie voor meer marketeers?

E-mailmarketing

Thomas Cook: hogere NPS dankzij gepersonaliseerde mail

De implementatie van het nieuwe communicatieprogramma ‘Customer at our Heart’ bij Thomas Cook heeft geleid tot een hogere Net Promotor Score, minder druk op de klantenservice en meer retentie. En dat allemaal met behulp van volledige geautomatiseerde, gepersonaliseerde e-mailcampagnes, vertellen Tom Dekker (CRM manager) en Katja van der Tang (senior CRM en e-mail marketeer).

Travel

Esprit Friends wint Duitse award voor beste dialoogmarketing

In Frankfurt vond voor het vierde jaar op rij de Dialog Summit plaats. Tijdens dit tweedaagse evenement werden de EDDI Awards en E-mail Awards uitgereikt voor respectievelijk organisaties die op dialoogmarketingvlak excelleren danwel specifiek op het kanaal e-mail onderscheidend zijn. Wat waren dit jaar de grote winnaars in Duitsland?

E-mailmarketing

MailChimp stelt marketing automation tools gratis ter beschikking

MailChimp stelt zijn tools voor marketing automation voortaan gratis ter beschikking aan al zijn gebruikers.

E-mailmarketing

9 B2B-e-mailmarketingvoorbeelden voor elke fase van de klantreis

E-mailmarketing is al jaren een van de belangrijkste activiteiten om leads mee te genereren voor B2B-bedrijven. Maar wanneer is een campagne een succes en hoe kun je dat zelf realiseren?

B2B Digital

Revue: ‘E-mailnieuwsbrief verdient heruitvinding’

De afgelopen tijd haalde e-maildienst Revue vier ton op bij investeerders. Wat is gestart als een dienst voor de persoonlijke nieuwsbrief moet een netwerk van e-mailnieuwsbrieven worden. En daarin is ook ruimte voor bedrijven.

E-mailmarketing

Hoe zetten Nederlandse politieke partijen e-mailmarketing in?

Hoe zetten politieke partijen e-mailmarketing in? Nogal verschillend, zo blijkt. Ik bekeek veertien partijen: VVD, PvdA, PVV, SP, CDA, D66, ChristenUnie, GroenLinks, SGP, Partij voor de Dieren, 50PLUS, DENK en VNL.

E-mailmarketing

Mooi Parfumerie: meer klanten online en in de winkel dankzij één klantprofiel

Hoe vertaal je als omnichannel retailer de data uit al je kanalen tot één bruikbaar klantprofiel, zodat je e-mailmarketing past bij de levenscyclus van de klant? Een herkenbaar probleem, waarvoor ook Mooi Parfumerie een oplossing zocht.

E-mailmarketing

Chatbots goed alternatief voor e-mail en andere pushmarketing?

Of chatbots (al) geschikt zijn voor klantcontact is een discussiepunt. Maar de bots zijn in ieder geval voor één ding heel goed bruikbaar: het al dan niet gepersonaliseerd toesturen van content. Een goed, misschien zelfs beter, alternatief voor e-mail?

E-mailmarketing

E-mail eindelijk meer op mobiel dan op desktop geopend

E-mail wordt eindelijk meer op mobiel dan op desktop geopend, het belangrijkste doel om e-mailmarketing in te zetten is het genereren van bezoekersverkeer naar de website en Marketing Automation zowel de grootste trend als de grootste uitdaging voor de Nederlandse marketeer. Dat blijkt uit de veertiende editie (2017) van de E-mail Benchmark, het grootste periodieke e-mailonderzoek in de Nederlandse markt.

E-mailmarketing