More stories

Litmus Live: vijf opvallende trends in e-mailmarketing

Wat is het recept van succesvolle e-mailmarketeers? Welke creatieve innovaties vind je binnenkort in je mailbox? En hoe maak je je mailings geschikt voor blinden en slechtzienden? Oftewel: welke opvallende trends zijn besproken tijdens de Litmus Live-conferentie eind september in San Francisco?

E-mailmarketing

Hoe je online oriëntatie omzet in conversie in de winkel

De berichtgeving over allerlei (dreigende) faillissementen en doorstarts in de Nederlandse retail van de afgelopen jaren creëert ten onrechte het beeld dat de consument niet meer naar de winkel wil komen. Retail- en franchiseorganisaties zetten daarom fors in op conversie in de webshop en besteden te weinig aandacht aan de oriëntatiefase, zegt Erik Valkenburg van RetailBox+, een van de partners van Copernica.

E-mailmarketing

Nu ook shoppen vanuit een e-mail: de juridische haken en ogen

Door een nieuwe techniek wordt het mogelijk vanuit de inbox een aankoop te doen bij een webwinkel. Het op afstand sluiten van overeenkomsten heeft tot gevolg dat je te maken hebt met dwingende consumentenwetgeving, zoals informatieplichten en het herroepingsrecht. Dat betekent dat ook bij het kopen in de e-mail hieraan voldaan moet worden. Maar hoe?

Legal

De rol van local en multi sending domains in e-mailmarketing

Weinig E-mail Service Providers (ESP) wijzen erop, maar bedrijven doen er goed aan te kiezen voor local en multi sending domains in de e-mailmarketing. Het is goed voor de reputatie en er is gemakkelijk vanuit één omgeving te mailen.

E-mailmarketing

Meer directe reisboekingen: hoe maak je slim gebruik van je data?

Voor partijen in de reisbranche is het lastig om in contact te komen met nieuwe klanten. De concurrentie is groot en online reisagenten (OTA’s) als Booking.com en Expedia domineren de customer journey. Toch kun je het winnen van deze giganten, stelt Datatrics in een nieuw whitepaper.

Marketing

Big data in de retail: het is makkelijker dan je denkt

Elke retailer is op zoek naar het antwoord op de vraag: welke boodschap stuur je naar welke klant en wat is daarvoor het gunstigste moment? Het antwoord in een notendop: door profiling toe te passen, gedrag te voorspellen en een-op-een contactmomenten te personaliseren.

Marketing

Shoppen vanuit de inbox: techniek zorgt voor koop nu-knop in e-mail

Een knop nu-knop voor e-mailberichten was lange tijd een toekomstdroom. Maar met de nieuwste technieken kunnen marketeers steeds meer interactiemogelijkheden toevoegen aan hun berichten. Een startup heeft al een product ontwikkeld dat doet denken aan een ‘shop-in-mail’.

E-mailmarketing

Inclusive design maakt e-mail toegankelijk voor iedereen

In dit artikel sta ik stil bij een belangrijke ontwikkeling in 2017: Inclusive design in e-mail. Oftewel: e-mail toegankelijk maken voor iedereen, inclusief ouderen en mensen met een functiebeperking.

E-mailmarketing

Opleving van e-mail bij (online) uitgevers: wat brengt het ze?

E-mail dood? En social media effectiever voor het bereiken van lezers? Zowel traditionele als jonge uitgevers zetten e-mail weer massaal in. Of het nu Blendle, Quartz of de New York Times is, met hun updates en contentcuratie houden ze iedereen op de hoogte van lezenswaardige stukken. Maar hoe succesvol zijn ze daarin? En levert het ze ook iets op?

E-mailmarketing

Drempel e-mailmarketing automation steeds lager

De drempel om (e-mail)marketing te automatiseren is nu wel heel laag. MailChimp heeft aangekondigd de functies voor marketing automation voortaan gratis aan te bieden. De vele succesvoorbeelden en templates die er online te vinden zijn bieden een hoop inspiratie voor het opvolgen van (potentiële) klanten.

Marketing automation

Google stopt met scannen van Gmail content. Wat zijn de effecten?

Onlangs kondigde Diane Green, Google’s Senior Vice President of Cloud Business, in een blogpost aan dat Google nog dit jaar gaat stoppen met het gebruiken van de inhoud van de Gmail inbox van gebruikers om advertenties te tonen. Het targeten op basis van keywords en domeinen uit de content van de Gmail inbox is momenteel de meest efficiënte manier om performance gerichte Gmail-ads campagnes op te zetten. Geen goed nieuws dus. Wat betekent dit voor Gmail-ads en hoe blijf je Gmail-ads efficiënt inzetten?

E-mailmarketing

Blinker en MailPlus gaan op in Spotler

De zusterbedrijven Blinker en MailPlus voegen de organisaties en bedrijfsdoelen bij elkaar en gaan verder onder de nieuwe naam Spotler. Vanaf volgend jaar gaan ze aan de slag op de internationale markt.

E-mailmarketing
Premium

Benchmark e-mailmarketing: minder effect door meer berichten

In bijna iedere branche worden dit jaar meer e-mailcampagneberichten verstuurd dan in 2016. Het effect daarvan is dat de lezersbetrokkenheid daalt. Dat is in het kort de conclusie die onderzoekers van Sendgrid trekken na het analyseren van meer dan 30 miljard e-mails. De cijfers zijn gepresenteerd in een benchmark per industrie.

E-mailmarketing

‘E-mailmarketing reisbranche en hotellerie kan veel beter’

Zowel de reisbranche als de hotellerie kunnen e-mailmarketing effectiever inzetten. Dit blijkt uit onderzoek van branchevereniging DDMA naar de campagnes die in 2016 door de grootste bedrijven in 24 sectoren werden verstuurd.

Travel

Wehkamp en TUI en winnen DDMA E-mail Awards 2017

Wehkamp won zowel de juryprijs als de publieksprijs voor beste campagne tijdens de DDMA E-mail Awards 2017. Marjolein Kleiberg van TUI werd uitgeroepen tot E-mail Vrouw van het Jaar.

E-mailmarketing