More stories

Onderzoek DDMA: grote verschillen in beleving e-mailnieuwsbrieven per device

E-mailnieuwsbrieven worden op desktop en smartphone heel anders beleefd. Voor een maximaal effect kunnen design en content kunnen daarom niet één op één over genomen worden.

E-mailmarketing

Beleving e-mailnieuwsbrieven verschilt per apparaat

Consumenten beleven e-mailnieuwsbrieven op een computer heel anders dan op een smartphone. Dit is de belangrijkste conclusie uit een usability- en eye-trackingonderzoek van brancheorganisatie DDMA naar e-mailnieuwsbrieven van verschillende organisaties, waaronder Ziggo, De Telegraaf, OHRA, WWF en ANWB.

E-mailmarketing

Werkt e-mailmarketing het hele jaar door? (infographic)

Is e-mailmarketing gedurende een heel jaar in te zetten? Natuurlijk, maar er zijn wel momenten waar je beter even rekening mee moet houden, heeft onderzoek van HubSpot onder 20 miljoen marketingmails aangetoond. Gedurende de week is zaterdag een extreem slechte dag, dinsdag daarentegen een zeer goede dag. En rond nieuwjaarsdag kun je ook maar beter niks van je laten horen.

E-mailmarketing

Black Friday: E-mail & mobiel grijpen de macht

Nog een nachtje slapen en dan is het zo ver. Black Friday! In de Verenigde Staten is de dag al jaren razend populair onder consumenten. De impact van online wordt daarom groter en groter. Vorig jaar werd online maar liefst 20 procent meer uitgegeven dan een jaar eerder. Ook in Nederland krijgt Cyber Monday steeds meer voet aan wal.

Retail

Salesforce voorspelt klantreis

Salesforce lanceert Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys. Daarmee kunnen marketeers CRM- en marketingdata combineren met relevante contextuele informatie, zoals surfgegevens en e-mail engagement. De nieuwe onderdelen Predictive Scores en Predictive Audiences voorspellen de volgende stap in elke customer journey.

E-mailmarketing

Effectievere leadopvolging na beursdeelname met lead nurturing via e-mail

Als je als marketeer zwaar investeert in een beurs, dan zijn 220 leads een fraai resultaat. Maar hoe zorg je ervoor dat deze leads optimaal opgevolgd worden? Een lead nurturing programma als follow-up na het beursbezoek leverde goede resultaten op voor Famostar.

E-mailmarketing

Bezorging nieuwsbrieven hapert bij B2B

De bezorging van nieuwsbrieven bij B2B bedrijven is verre van optimaal, volgens een studie van Dun & Bradstreet NetProspex. De e-mail database van deze sector laat vaak te wensen over. Slechts 6 procent heeft een goede database.

B2B Digital

Johan van Mil, scheidend vicevoorzitter DDMA, over de toekomst van data

Na tien jaar in het bestuur van DDMA, de brancheorganisatie voor data-driven marketing, neemt vicevoorzitter Johan van Mil afscheid. De ondernemer en investeerder kijkt terug op de ontwikkelingen die het vakgebied het afgelopen decennium heeft doorgemaakt én werpt een blik op de toekomst. ‘De CIO gaat vervangen worden voor de CDO, de Chief Data Officer.’

Analytics

Hillary Clinton loopt verder weg van Donald Trump

Hillary Clinton vult het welkomstprogramma optimaal in, Donald Trump vergeet deze essentiële stap in e-mailmarketing en gaat direct over tot de orde van de dag. Een gemiste kans!

E-mailmarketing

Goede bulkmail lijkt niet op phishingmail

Dat is de boodschap van het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) aan de marketeer. Het blijkt voor de gemiddelde burger lastig om kwaadwillende phishingmail te onderscheiden van onschuldige bulkmail. Een misverstand dat eenvoudig weg te nemen is, aldus de DDMA Commissie ESP’s. In samenspraak met de commissie stelde het NCSC daarom een factsheet op met daarin elf zaken waarop je moet letten bij het opstellen van bulkmail.

Security

Infographic: waarom drukwerk nog steeds bestaat

Drukwerk is nog lang niet dood, zoals iedereen met een fysieke postbus zelf kan constateren. Sterker nog: als je aandacht wilt, is ouderwetse post zo slecht nog niet. Volgens studies openen consumenten 70 tot 80 procent van hun post, en ook reclamefolders worden nog altijd aandachtig bekeken. Drukwerk wordt tegenwoordig gebruikt om verkeer naar hun site te krijgen. E-mail marketing krijgt dat niet altijd voor elkaar.

E-mailmarketing

E-mailmarketing financiële sector blinkt uit in relevantie en datakwaliteit

Dat relevantie in de boodschap een email kan maken of breken mag geen verrassing meer zijn. Relevantie moet zelfs binnen iedere organisatie die zich serieus met email marketing bezighoudt, de hoogste prioriteit hebben. Desondanks laten de cijfers van de E-mail Benchmark 2015 zien dat dit helaas nog steeds niet door iedere organisatie goed wordt opgepakt. Behalve in de financiële sector. Zij weten als geen ander te scoren door relevantie, maar ook op het gebied van datakwaliteit doen ze het goed. In deze blogpost daarom een overzicht van al hun cijfers, trends en ontwikkelingen. Laat het een inspiratie voor je zijn.

Financials

E-mailmarketing: Hillary Clinton wint eerste slag van Donald Trump

Op basis van alle media-aandacht lijken de Amerikaanse presidentsverkiezingen zeer nabij. Toch moeten we nog wachten tot 8 november 2016 voordat Amerikanen mogen stemmen en duidelijk wordt wie Barack Obama gaat opvolgen. In de campagne van diezelfde Obama speelde digital marketing en dan met name e-mailmarketing een prominente rol. In 2016 lijkt het een strijd te gaan worden tussen Hillary Clinton (Democraten) en Donald Trump (Republikeinen), om die reden wordt het aanmeldproces onder de loep genomen.

E-mailmarketing

De voordelen van Gmail Sponsored Promotions

Sinds mei 2015 zijn Gmail Sponsored Promotions beschikbaar voor iedere adverteerder binnen Google AdWords. Met Gmail Sponsored Promotions (GSP) is het nu mogelijk om te adverteren binnen de gratis e-maildienst Gmail. Deze manier van adverteren brengt veel nieuwe mogelijkheden met zich mee omdat je nu zichtbaar kunt zijn binnen de e-mailbox van jouw potentiële doelgroep.

E-mailmarketing

Hoe blijf ik met e-mail relevant?

Wie moeten we nu geloven? E-mail marketeers melden enerzijds dat het aantal geopende mails stijgt, maar anderzijds constateert McKinsey dat het e-mailgebruik tussen 2008 en 2012 is gedaald onder invloed van sociale netwerken, mobiele berichtenapps en instant messaging.

E-mailmarketing