Kruidvat met e-fulfillment naar Ede
Het moederbedrijf van Kruidvat, AS Watson, gaat het Kinzo distributiecentrum in Ede van iets meer dan 37.000 vierkante meter zeker tien jaar huren.
Het moederbedrijf van Kruidvat, AS Watson, gaat het Kinzo distributiecentrum in Ede van iets meer dan 37.000 vierkante meter zeker tien jaar huren.
Online supermarkt Picnic neemt in Diemen een nieuw distributiecentrum in gebruik en verdubbelt daarmee de capaciteit. De extra ruimte is volgens het bedrijf nodig om in meer Nederlandse steden de boodschappen gratis aan huis te kunnen bezorgen.
Moonen Packaging lanceert tijdens de Webwinkel Vakdagen, eind januari in de Jaarbeurs Utrecht, een nieuw verpakkingsconcept: Box on Demand. Die moet een einde maken aan afval verspillende verpakkingsprocessen. Met Box on Demand kunnen op elk moment passende dozen gecreëerd worden.
Zelf je gratis verzonden pakketje van een webwinkel thuis ontvangen, kan binnen afzienbare tijd wel eens een ‘dure’, zeldzaamheid worden. Dat zegt althans een trendonderzoek door ECC Köln.
Webwinkels doen mee aan een logistieke race naar de bodem. Het gaat er vooral om welke bedrijf het snelste of goedkoopste kan zijn. Terwijl dat voor de meeste klanten niet het belangrijkste is, zegt Roland Slegers van DeliveryMatch. Hij deed onderzoek naar het thema en publiceert binnenkort zijn uitgebreide verslag ‘Distributiebesturing webshops: van push naar pull’. Slegers rekent onder meer voor hoeveel webwinkels gemiddeld per order kunnen besparen.
De Eekhoorn Dutch Furniture uit Zwaagdijk-Oost gaat samen met Experience Center een groot nieuw distributiecentrum bouwen op het nieuwe bedrijventerrein Zevenhuis in Hoorn. Het bedrijf heeft hiervoor een bouwkavel van 25.000 vierkante meter direct aan de nieuwe snelweg N23/Westfrisiaweg gekocht.
Albert Heijn is een test gestart met bezorgen binnen 15 minuten vanuit de AH to go aan de Zuidas. Dat meldt Distrifood.
Online warenhuis fonQ laat een nieuw distributiecentrum bouwen en vergroot daarmee de capaciteit tot 22 duizend vierkante meter. Daarmee kan het de Nederlandse markt beter bedienen en voorzien in de verwachte Belgische groei.
Kledingretailer JBC uit België gaat de afhandeling van de e-commerce activiteiten uitbesteden. Bleckmann is sinds begin oktober verantwoordelijk voor de afhandeling van de JBC orders online.
Webwinkels staan fysieke retailers in de weg, krijgen onterecht allerlei kortingen, betalen geen belasting, maar krijgen wel alle lof toegezwaaid. Banken en investeerders houden online winkels in de lucht, terwijl die winkels niet duurzaam zijn en alleen op prijs lijken te concurreren. Kan dat anders?
Hoe zien supply chains eruit in 2030? Als we de huidige lijn doortrekken, zullen digitalisering, duurzaamheid en flexibilisering van arbeid de aanjagers zijn van de verandering. Traditionele retailverkoop verschuift naar webshops en webshops transformeren naar marktplaatsen. Een verkenning van supply chains in de toekomst.
In 2014 zetten de gebroeders Thijs en Erik Bosgoed BuyBay op. Een online bedrijf dat hun klanten in essentie helpt om meer geld te krijgen voor hun retourgoederen. Geen ‘opkoopprijs’ maar een ‘consumentenprijs’. Hoe dan? Via slimme machine learning. Inmiddels is het management versterkt met de van McKinsey afkomstige Teun Kraaij. “Wij reduceren verspilling in de retourbusiness.”
Online warenhuis Lesara investeert 45 miljoen euro in de bouw van een nieuw distributiecentrum in hartje Duitsland. Vanuit Erfurt zal heel Europa vanaf komende zomer worden bediend.
Amazon huurt tijdens de feestdagen evenveel extra fulfillment werkkrachten in als vorig jaar: 120.000.
vidaXL begint een dropshipmentprogramma. Dat stelt derde webwinkeliers in staat om delen uit het assortiment van de internationale online retailer in hun eigen schappen te leggen.