More stories

N=5 ontwikkelt vernieuwde positionering Simon Lévelt

Simon Lévelt, het koffie- en thee merk, bekend om haar premium biologische producten, is voor een vernieuwde positionering en een landelijke merkcampagne een samenwerking aangegaan met N=5.

Digital Agencies

[Case] Van ‘awareness’ tot aankoopintentie bij Miele: waarom de hele funnel ertoe doet

Digitale marketingcampagnes worden vaak beoordeeld op basis van klikken en conversies. Dit doet echter geen recht aan de volledige impact van een campagne.

Campagnes

Digital agency Convident neemt stadsgenoot Smeedijzer over

Convident, specialist in maatwerk WordPress-websites en online marketing, heeft stadsgenoot Smeedijzer Internet overgenomen. Smeedijzer heeft een sterke reputatie opgebouwd binnen het MKB en de overheid.

Digital Agencies

Incubeta reorganiseert Noord-Europese tak

Jessica Jacobs wordt directeur Noord‑Europa bij marketingbureau Incubeta om de organisatie te stroomlijnen.

Digital Agencies

Adtechbedrijf Proxistore dient nieuwe klachten in tegen Google

Het Belgische adtechbedrijf Proxistore heeft een reeks nieuwe klachten ingediend tegen de Amerikaanse zoekgigant. De start-up stapt daarnaast ook naar de Europese Commissie, meldt Datanews.

Online advertising

Snakeware viert 30-jarig jubileum

Digital specialist Snakeware bestaat 30 jaar en viert dat op 27 maart ‘groots’ in de Veemarkthal in Sneek. Wat ooit begon in een garage, is uitgegroeid tot een omvangrijk bureau dat digitale maatwerkoplossingen levert aan topklanten als Accell Group, Lucas Bols, DekaMarkt en Staatsbosbeheer.

Digital Agencies
Premium

‘Zeven op de tien Nederlanders slaan advertenties in Google over’

Adverteren in de Google-zoekresultaten heeft maar op een beperkte doelgroep effect. Zeven op de tien Nederlanders zegt deze advertenties namelijk bewust over te slaan en dus alleen op organische resultaten te klikken. Wel is het voor bedrijven nog altijd van groot belang om bij de eerste tien zoekresultaten te staan. Een derde van de Nederlanders klikt namelijk vrijwel altijd op het eerste zoekresultaat. Een vergelijkbare groep komt zelfs nooit op de tweede pagina van Google, zo blijkt uit onderzoek van digital PR-bureau Tijd voor Publiciteit.

Online advertising

Drie trends in retailmedia die in 2030 mainstream zullen zijn

Technologische vooruitgang in retailmedia en het veranderende gedrag van consumenten zorgen voor nieuwe kansen om je doelgroep te bereiken.

Retailmedia
Premium

‘Op grote schaal datagedreven impactvolle campagnes lanceren’

Springbok agency heeft in België drie prijzen gewonnen voor de slimme inzet van marketing automation-systeem Selligent.

Marketing

DeepL begint Nederlandse, zakelijke campagne

Vertaaldienst DeepL houdt in Nederland een reclamecampagne om zich gericht te profileren naar de veeleisende kantoormedewerker en ondernemer die kwaliteitsvertalingen verwacht van een AI.

Artificial Intelligence
Premium

Groot advertentiefraudenetwerk ontdekt in Google Play Store

Cybercriminelen hebben via de Google Play Store honderden apps verspreid die besmet zijn met de Vapor-malware. Hiermee konden ze een grootschalige advertentiefraude-campagne uitvoeren, die dagelijks leidde tot ongeveer 200 miljoen frauduleuze advertentiebiedingen.

Online advertising

Grip op recensies [3/3]: neprecensies en het recensiemodel

Recensies zijn belangrijk voor je reputatie, maar hoe ga je om met neprecensies? En waar ligt de grens tussen neprecensies en echte recensies?

Strategy

Litecard opent Europees kantoor in Rotterdam

De specialist in mobiele wallets Litecard opent zijn Europese hoofdkantoor in Rotterdam.

Customer Loyalty
Premium

Influencer marketinguitgaven in de VS groeien fors

Influencer marketinguitgaven in de VS zijn sneller gegroeid dan verwacht. Een nieuw rapport van Emarketer verwacht dat de Amerikaanse influencer marketinguitgaven in 2025 meer dan 10 miljard dollar bedragen. Dat bedrag werd tot voor 2026 niet voor mogelijk gehouden.

Influencer marketing

Hoe verkoop je high-end producten aan Gen Z en Millennials? De nieuwe consument, de nieuwe regels

De high-end markt evolueert door het veranderende koopgedrag van Gen Z en Millennials. Succesvolle merken spelen hierop in met hypergepersonaliseerde, authentieke en omnichannel strategieën. Ontdek hoe je relevant blijft in deze nieuwe realiteit.

Automotive