More stories

Google in het geweer tegen AI-spam

Google scherpt per 5 mei aanstaande zijn spambeleid voor Search verder aan om AI-spam te weren.

Marketing

Europees Hof schiet cookiewall IAB af

Het Europees Hof van Justitie schiet een cookiesysteem van IAB Europe af.

Online advertising

‘Meer marketing- en mediaspecialisten nodig bij retailmedia’

De nieuwe digitale reclamevorm retailmedia mag zich verheugen in veel aandacht van de markt. Om het gebied echt volwassen te laten worden, moeten er meer marketeers en mediaspecialisten gaan werken bij of voor retailbedrijven. Zijzelf zijn niet bekend of bekwaam genoeg met uitgeven en exploiteren.

Retailmedia

Deloitte neemt marketingbureau CloseContact over

Deloitte heeft het Nederlandse Dialoog marketingbureau CloseContact overgenomen. CloseContact is per direct onderdeel van Deloitte en voegt ‘een Deloitte Business’ toe aan de merknaam.

Digital Agencies

Publicis Creative benoemt Remy Kurpershoek tot Chief Creative Officer

Remy Kurpershoek wordt de nieuwe Chief Creative Officer / Managing Director van Publicis Creative. Kurpershoek, die eerder diverse leiderschapsfuncties bekleedde, zal samen met het huidige managementteam de nieuwe koers van Publicis Creative vormgeven.

Digital Agencies

[Agency Talk] ‘Markt digital agencies wordt lastiger, krapper’

Er vindt momenteel een omslag plaats in de wereld van de digitale bureaus. Klanten gaan meer in huis doen, budgetten voor bureaus worden kleiner en zij moeten intensiever werven. Tijd voor zelfreflectie en ondernemerschap.

Digital Agencies

Edenspiekermann Amsterdam wordt Tomorrow

Edenspiekermann Amsterdam verandert zijn naam in Tomorrow als gevolg van een strategische heroriëntatie van de koers. De Nederlandse tak wordt afgesplitst van de groep.

Marketing

OBI4wan en Squeezely worden Spotler NL

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL.

Digital Agencies

IAB Europe publiceert standaarden voor retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor reclamecampagnes in retailmedia.

Retailmedia

Grip krijgen op Customer Experience? Neem kleine stappen en blijf bruggen bouwen

Het is een uitdaging om continu de Customer Experience te verbeteren. Elke dag een paar kleine stappen werkt daarbij beter dan sporadisch een grote stap. 

Customer Experience

Europese consumentenbonden tegen Facebooks ondermijning van GDPR

Acht lokale consumentenbonden uit Europa vragen de privacywaakhond uit hun landen op te treden tegen Facebooks poging om de GPDR op grote schaal te ondermijnen.

AVG

Retailmedia Just Eat Takeaway naar 200+ miljoen euro

De omzet uit reclame-activiteiten in de app steeg bij Just Eat Takeaway afgelopen jaar met 28 procent naar 208 miljoen euro.

Retailmedia

Shampoo Bars en Brandblussershop kanshebbers Friends of Search Awards 2024

De jury van de Friends of Search Awards 2024 is eruit. In de categorie Beste SEA (Search Engine Advertising) strijden Shampoo Bars en Brandblussershop om de overwinning. AON, HEMA en Kader Group zijn genomineerd in de categorie Beste SEO.

Marketing

Apple Search Ads uitgerold naar Latijns Amerika

Apple Search Ads wordt binnenkort gelanceerd in de regio Latijns-Amerika. Advertenties zullen binnenkort verschijnen in de App Store voor Brazilië, Bolivia, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, El Salvador, Guatemala, Honduras, Panama en Paraguay.

Online advertising

[Agency Talk] De belangrijkste hersenkrakers voor bureaus in 2024

In deze Agency Talk duiken we in het hart van de belangrijkste uitdagingen in de bureauwereld.

Digital Agencies