More stories

Digitaal bureau Wisemen splitst zich op

Digitaal bureau Wisemen kondigt een strategische stap aan: de opsplitsing in twee aparte bedrijven, Wisemen en Tide Agency. Met deze keuze wil de groep meer nadruk leggen op focus, specialisatie en verdere ontwikkeling.

Digital Agencies

Talpa Media claimt marktleiderschap podcastreclame

Talpa Media claimt dat ze Nederlandse grootste zijn voor reclame bij podcasts, als gevolg van een aantal exclusieve samenwerkingen met lokale podcastnetwerken.

Online advertising

Marketeers keren SEA de rug toe, socialmedia en e-mail boomen

Bijna de helft van de Nederlandse marketeers zet minder in op zoekmachineadvertenties, terwijl socialmedia en e-mailmarketing nog steeds aan betekenis winnen.

Marketing

Kemari maakt doorstart onder leiding van Twinsense

Kemari, jarenlang een bekende speler in de digital marketingwereld, maakt een doorstart na het faillissement. Het bedrijf wordt voortgezet onder de vleugels van Twinsense, eveneens een digitaal marketingbureau.

Digital Agencies

(Emerce TV): ‘Retailers gedragen zich steeds vaker als contentpartijen’

Heineken Nederland is dit jaar gestart met het inzetten van marketingmiddelen binnen retail media. Het bedrijf gaat voor een geïntegreerde mediastrategie om samen met het mediabureau het maximale uit alle marketinginspanningen te halen. Ronald ter Voert praat in Emerce TV met mediamanager Mia Atkins van Heineken.

Retailmedia

‘Bigtech beïnvloedt Nederlandse parlementsverkiezingen’

Ook al, of juist doordat, de Amerikaanse techreuzen geen politieke campagnes willen draaien beïnvloeden ze de aankomende verkiezingen.

Marketing
Premium

Intergamma start met retail media

Intergamma, de organisatie achter de bouwmarktketens GAMMA en Karwei, start met retail media. Het bedrijf biedt leveranciers en adverteerders de mogelijkheid hun merk- en productcampagnes direct onder de aandacht te brengen bij consumenten die zich in de bouwmarkten of op de webshops van GAMMA en Karwei bevinden en daarmee een concrete koopintentie hebben.

Retailmedia

Winnaar European Affiliate Awards: Acceleration Partners

Acceleration Partners komt uit de bus als het beste affiliatebureau, gevolgd door AMPC en DEPT. Gisterenavond werden de European Affiliate Awards uitgereikt.

Affiliate marketing

Succesvolle lancering van KLM’s Airmail

Airmail, de nieuwe AI-aangestuurde e-mailtool van KLM, volledig ontwikkeld binnen de KLM-huisstijl, heeft al 6 miljoen klanten bereikt. Met enkele drukken op de knop kunnen wereldwijd gepersonaliseerde nieuwsbrieven worden samengesteld die aansluiten op KLMs specifieke behoeften.

Travel

VIA lanceert AI tool voor privacyvragen in de Nederlandse advertentiebranche

Brancheorganisatie VIA, in samenwerking met ICTRecht, lanceert een AI-tool die speciaal is getraind om snel en duidelijk antwoord te geven op privacyvragen die specifiek spelen in de Nederlandse advertentiebranche.

Marketing

RetailMedia.One tekent cateraar van honderdduizenden studenten

Adverteerders krijgen plots honderdduizenden scholieren en studenten binnen handbereik nu RetailMedia.One een overeenkomst heeft getekend met de cateraar van vierhonderd onderwijslocaties en campussen.

Retailmedia

Omzet Duitse digital agencies naar 2,4 miljard euro (-5%)

De grootste Duitse digitale bureaus zetten vorig jaar voor 2,4 miljard euro aan handel om. De omzet uit e-commerce- en marketingdiensten daalde bij de meeste van de grootste agencies.

Digital Agencies

VIA: ‘Nederlandse marketingbureaus in zwaar weer’

De markt groeit, maar Nederlandse marketing- en communicatiebureaus kunnen daar niet van profiteren en staan onder financiële druk.

Digital Agencies

EDAY: Heineken over marketing communicatie in het algoritmische tijdperk

Olya Dyachuk, Global Media and Data Director bij HEINEKEN, deelt op EDATY haar visie op de uitdagingen rond innovatie en de toekomst van marketing. Hoe passen wereldwijde merken zoals Heineken hun marketing aan om voorop te blijven lopen? Hoe kan AI worden ingezet om creatieve processen en mediamanagement toekomstbestendig te maken? Hoe ziet dat er in de praktijk uit?

Native advertising

Onderzoek online damesfashion: zoekgedrag verschuift van winter naar voorjaar en zomer

De klassieke decemberpiek in online zoekgedrag naar damesmode wordt minder dominant; consumenten zoeken vaker in lente- en zomermaanden naar hun favoriete merken en stijlen. Dat en meer valt op te maken uit een nieuw rapport dat Emerce vandaag publiceert.

E-commerce