CMO verlaat Just Eat Takeaway
Na ruim zeven jaar in functie treedt de eerste chief marketing officer van Just Eat Takeaway, Maurine Alma, terug.
Na ruim zeven jaar in functie treedt de eerste chief marketing officer van Just Eat Takeaway, Maurine Alma, terug.
Vanaf 1 juli schakelt Google alle Universal Analytics-services en Universal Analytics API’s uit. Zorg dat je je data vooraf op een goede manier exporteert.
Minister Micky Adriaansens (Economische Zaken en Klimaat) gaat onderdelen van haar Consumentenagenda op het gebied van telemarketing en deurverkoop wettelijk uitwerken. Telefonische verkoop van bijvoorbeeld energiecontracten wordt straks verder beperkt. Aanbieders mogen ook niet meer bellen met een aanbod als een persoon of bedrijf klant is of klant is geweest. In de praktijk is telemarketing dan alleen nog maar mogelijk als je zelf expliciet toestemming geeft om gebeld te worden door een aanbieder.
Social1nfluencers, de influencer agency van Talpa Network, gaat samenwerken met vooraanstaand multi-platform brand Supergaande van het creatorsduo Qucee en Nesim. Ook 538-dj’s Julia van Reyendam, Jordi Warners en muzikaal talent William Hunswijk tekenen een exclusieve overeenkomst met het mediabedrijf.
Nederlander Jochen Koedijk wordt Chief Marketing Officer van online reisorganisatie Expedia.
E-commercebureau valantic Nederland stelt Gayan Teubel aan als commercieel directeur.
Niemand is perfect. Dat is de essentie van het pratfall-effect. Kleine imperfecties vergroten onze aantrekkingskracht en zorgen voor geloofwaardigheid.
Afgelopen jaar heeft NS Stations en Rijksvastgoedbedrijf het Paris Proof Commitment van Dutch Green Building Council (DGBC) ondertekend. Dit gebeurde op het podium tijdens het Paris Proof Congres 2023 in Den Haag. Zij voegden zich bij de grote groep marktpartijen uit de bouw- en vastgoedsector die zich committeren aan de doelstelling om het energiegebruik in de gebouwde omgeving met twee derde te verlagen. En daarmee ook de daarbij horende CO₂-emissies terug te brengen. Aan het proces ging een uitgebreide datastudie vooraf die je niet zo snel van het spoorwegenbedrijf zou verwachten.
In vier jaar tijd van 91 procent naar nog maar 44 procent gebruik. Reclamecookies vallen hard uit de gratie van adverteerders, al is dat niet uit vrije keuze.
Grote online platforms, zoals sociale media, mogen hun gebruikers niet dwingen zich te laten volgen op internet om gebruik te maken van het platform. Er moet een optie zijn waarbij gebruikers niet gevolgd worden en een optie waar gebruikers niet voor hoeven betalen en slechts beperkt gevolgd worden. Dat stellen de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en de andere privacytoezichthouders in Europa, verenigd in de European Data Protection Board (EDPB).
Met een stijging van 5 procent ten opzichte van het voorgaande jaar zijn de bestedingen aan digitale advertenties in Nederland in 2023 blijven groeien. Toch werden de advertentie-uitgaven wel door macro-economische onzekerheden beïnvloed, vooral in de eerste helft van 2023. Dat blijkt uit de Ad Spend Study 2023 die Deloitte in opdracht van branchevereniging VIA uitvoerde.
Hoe staat het met de evolutie en fusie-en-overname-ontwikkelingen van digitale marketingbureaus in de Benelux?
Impactgedreven leiders uit de reclame-, PR- en marketingindustrie komen op 6 juni 2024 samen in Amsterdam voor de eerste Ethical Agency Alliance Summit georganiseerd door de non-profitorganisatie Creatives for Climate. De summit heeft als doel om de transitie naar een ethische sector te versnellen en klimaatleiders en toonaangevende merken met elkaar te verbinden.
Seema Sharma gaat aan de slag bij communicatiebureau Woedend! als partner en executive creative director. Het bureau verandert als teken van een nieuwe propositie zijn naam in ‘Woedend! The New Creatives’.
Het Cannes Lions International Festival of Creativity krijgt een nieuw onderdeel dat zich speciaal richt op ‘contentcreators’.