More stories

Sponsorcontract tussen Ajax en cryptoplatfom Coinmerce

Ajax gaat samenwerken met cryptoplatfom Coinmerce om beleggen in crypte meer bekendheid te geven. Het contract geldt tot en met 2027.

Online marketing

Digital Marketing Live: Ben jij nog wel van meerwaarde voor je merk in tijden van gen AI?

Als Kunstmatige Intelligentie de marketingmatch van de mens wint, wat blijft er dan nog over voor de marketeer van vlees en bloed? Rodger Werkhoven zal morgen op Emerce Digital Marketing Live in de Beurs van Berlage laten zien waarom marketeers onderscheid kunnen, nee móeten maken in een door AI gedomineerde marketingtoekomst.

Marketing

Het Perspectivity Model: grondige analyse voor geoptimaliseerde marketing

Plannen in overvloed, maar hoe goed is jouw toolkit als marketeer voor de job? Heb je alles wat je nodig hebt om een gedegen fundament te leggen?

Sponsored

Instagram overweegt reclames die niet kunnen worden weggedrukt

Instagram van Meta test een functie genaamd Ad Break, waarbij advertenties niet kunnen worden overgeslagen. De verplichte advertenties hebben een aftelprocedure die 3 tot 5 seconden duurt.

Online advertising

Vanaf morgen: Emerce E-Commerce Live! en Digital Marketing Live!

Emerce E-Commerce Live! en Digital Marketing Live! zijn de go-to events voor duizenden bevlogen en ambitieuze professionals in e-commerce, online marketing, advertising en interactieve media. Morgen barst het traditionele voorjaarsevenement van Emerce weer los in de Amsterdamse Beurs van Berlage, mis het niet!

E-commerce

Grootste Vlaamse platform voor influencermarketing kopje onder

Influo, het grootste Vlaamse platform voor influencermarketing, is gestopt. Het bedrijf werkte voor onder meer Veritas, JBC, Colruyt, Zalando, Bel&Bo, Van Haren en Nestlé.

Influencer marketing
Premium

PayPal ziet kansen op de advertentiemarkt

PayPal wil een belangrijke speler worden in de advertentiemarkt. Sinds januari biedt het bedrijf ‘Advanced Offers’ op veilingsite eBay. Met behulp van AI en de aankoopdata van PayPal kunnen webwinkels gerichte aanbiedingen laten zien. Het bedrijf kampt met tegenvallende resultaten, en zoekt naar alternatieve inkomsten.

Online advertising

Terug naar huis: de transitie van uitbesteden naar intern digitalmarketingteam

Steeds meer organisaties willen hun digitale marketingactiviteiten weer in eigen huis halen. Die transitie vraagt om een zorgvuldig gestructureerde aanpak.

Strategy

Volt grootste adverteerder richting EU-verkiezingen

Volt lijkt in Nederland in deze weken de grootste adverteerder om interesse op te wekken voor de verkiezingen van het Europees Parlement.

Marketing

Digital Marketing Live: Maak je merk digitaal sterk

Digitale marketing heeft een te grote focus op de korte termijn gekregen. Alles lijkt met een druk op de knop te regelen, ook hoe klanten naar een bedrijf kijken. Maar digitale bedrijven ondergraven zo hun eigen merkkracht. Hun merken worden één pot nat, kunnen niet meer buiten conversiecampagnes en concurreren steeds meer op prijs.

Online marketing

Aan de slag met retailmedia: ga je voor in-house of zoek je een partner? 

Retailmedia is een discipline die snel verandert. De gemiddelde investeringscyclus die nodig is om koploper te blijven, is 18 maanden.

Retailmedia

(Emerce TV) Ook bol is al negen jaar retailmedia

Bol heeft nog geen plannen om zijn retail media activiteiten uit te breiden naar de winkels van moeder Ahold, waaronder Albert Heijn. “We zien zeker relevante kansen, maar voorlopig beperken we ons tot de site van bol zelf,” zegt Joshua Thiel, hoofd Retail Media, in de videocollectie Retail Media.

Online marketing

Emerce TV: Retailmedia bij Arla Foods van hekkensluiter naar serieus kanaal

Voor zuivelproducent Arla Foods is de rol van retailmedia in korte tijd veranderd van hekkensluiter naar een kanaal met een eigen volwaardige plek in de mediamix.

Retailmedia
Premium

Klarna bespaart met genAI 10 miljoen op marketingkosten

Betaalbedrijf Klarna bespaart dit jaar tien miljoen euro op marketingkosten als fotografie, fotobanken en marketingbureaus door de inzet van generatieve kunstmatige intelligentie.

Artificial Intelligence

(Emerce TV): ‘Retailmedia mag geen kermis worden’

Met de start van PLUS Retail Media een jaar geleden biedt supermarkt PLUS leveranciers en fabrikanten de mogelijkheid hun merk onder de aandacht te brengen via onder andere de instore mediakanalen van de winkelketen. Het team is zich nog volop aan het oriënteren, zegt Olivier Fornier in de videoserie Retailmedia.

Retailmedia