Sponsorcontract tussen Ajax en cryptoplatfom Coinmerce
Ajax gaat samenwerken met cryptoplatfom Coinmerce om beleggen in crypte meer bekendheid te geven. Het contract geldt tot en met 2027.
Ajax gaat samenwerken met cryptoplatfom Coinmerce om beleggen in crypte meer bekendheid te geven. Het contract geldt tot en met 2027.
Als Kunstmatige Intelligentie de marketingmatch van de mens wint, wat blijft er dan nog over voor de marketeer van vlees en bloed? Rodger Werkhoven zal morgen op Emerce Digital Marketing Live in de Beurs van Berlage laten zien waarom marketeers onderscheid kunnen, nee móeten maken in een door AI gedomineerde marketingtoekomst.
Plannen in overvloed, maar hoe goed is jouw toolkit als marketeer voor de job? Heb je alles wat je nodig hebt om een gedegen fundament te leggen?
Instagram van Meta test een functie genaamd Ad Break, waarbij advertenties niet kunnen worden overgeslagen. De verplichte advertenties hebben een aftelprocedure die 3 tot 5 seconden duurt.
Emerce E-Commerce Live! en Digital Marketing Live! zijn de go-to events voor duizenden bevlogen en ambitieuze professionals in e-commerce, online marketing, advertising en interactieve media. Morgen barst het traditionele voorjaarsevenement van Emerce weer los in de Amsterdamse Beurs van Berlage, mis het niet!
Influo, het grootste Vlaamse platform voor influencermarketing, is gestopt. Het bedrijf werkte voor onder meer Veritas, JBC, Colruyt, Zalando, Bel&Bo, Van Haren en Nestlé.
PayPal wil een belangrijke speler worden in de advertentiemarkt. Sinds januari biedt het bedrijf ‘Advanced Offers’ op veilingsite eBay. Met behulp van AI en de aankoopdata van PayPal kunnen webwinkels gerichte aanbiedingen laten zien. Het bedrijf kampt met tegenvallende resultaten, en zoekt naar alternatieve inkomsten.
Steeds meer organisaties willen hun digitale marketingactiviteiten weer in eigen huis halen. Die transitie vraagt om een zorgvuldig gestructureerde aanpak.
Volt lijkt in Nederland in deze weken de grootste adverteerder om interesse op te wekken voor de verkiezingen van het Europees Parlement.
Digitale marketing heeft een te grote focus op de korte termijn gekregen. Alles lijkt met een druk op de knop te regelen, ook hoe klanten naar een bedrijf kijken. Maar digitale bedrijven ondergraven zo hun eigen merkkracht. Hun merken worden één pot nat, kunnen niet meer buiten conversiecampagnes en concurreren steeds meer op prijs.
Retailmedia is een discipline die snel verandert. De gemiddelde investeringscyclus die nodig is om koploper te blijven, is 18 maanden.
Bol heeft nog geen plannen om zijn retail media activiteiten uit te breiden naar de winkels van moeder Ahold, waaronder Albert Heijn. “We zien zeker relevante kansen, maar voorlopig beperken we ons tot de site van bol zelf,” zegt Joshua Thiel, hoofd Retail Media, in de videocollectie Retail Media.
Voor zuivelproducent Arla Foods is de rol van retailmedia in korte tijd veranderd van hekkensluiter naar een kanaal met een eigen volwaardige plek in de mediamix.
Betaalbedrijf Klarna bespaart dit jaar tien miljoen euro op marketingkosten als fotografie, fotobanken en marketingbureaus door de inzet van generatieve kunstmatige intelligentie.
Met de start van PLUS Retail Media een jaar geleden biedt supermarkt PLUS leveranciers en fabrikanten de mogelijkheid hun merk onder de aandacht te brengen via onder andere de instore mediakanalen van de winkelketen. Het team is zich nog volop aan het oriënteren, zegt Olivier Fornier in de videoserie Retailmedia.