Outdoorreclame voor het eerst overwegend digitaal
Voor het eerst ging er bij buitenreclame meer budget naar digitale borden dan naar reguliere, offline outdoorkanalen. De digitale uitgaven verdubbelden in vier jaar tot 151 miljoen euro.
Voor het eerst ging er bij buitenreclame meer budget naar digitale borden dan naar reguliere, offline outdoorkanalen. De digitale uitgaven verdubbelden in vier jaar tot 151 miljoen euro.
Retailmedia: je merk tonen bij een relevante retailer. Maar er zijn ook voordelen als je juist niets te maken hebt met de branche waarin je adverteert.
Om de werving van burgemeesters te ondersteunen is door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) met het Nederlands Genootschap van Burgemeesters het burgemeestersplatform ontwikkeld. Hierop wordt een overzicht van alle openstaande burgemeestersvacatures gepresenteerd, aangevuld met meer informatie en video’s over het ambt zelf.
Waarom hyperlokaal adverteren populair is? Flexibiliteit en ook met een kleiner budget gericht advertenties tonen op specifieke locaties.
Mediaplus Netherlands gaat aan de slag voor schoenenretailer vanHaren. De Deichmann groep, waar vanHaren onderdeel van is, koos voor Mediaplus Netherlands na een uitvoerig pitchtraject in verschillende landen.
Uitgevers zetten hun autoriteit en bereik op sociale media steeds vaker in voor campagnes voor andere merken: zo kun je daar als merk gebruik van maken.
Media- en marketinggroep WPP uit Londen wil jaarlijks 250 miljoen euro investeren in nieuwe technologie, waaronder kunstmatige intelligentie.
Het uurtarief van (digitale) agencies met vijf tot 80 fte lag in 2023 gemiddeld 7,3 procent hoger dan in 2022. Dit komt doordat marktontwikkelingen zoals inflatie en tekort aan personeel de omzetdoelstellingen en begroting van agencies beïnvloeden. Die invloed werkt door in de tariefstelling. Daarnaast bepalen bureaus hun tarieven ook op basis van de indexatie, concurrentie en de waarde die ze leveren, zo blijkt uit recent onderzoek van Simplicate onder bijna vijfhonderd bureaus in Nederland.
De Dutch Interactive Awards zijn de high impact bekroningen voor digital interactive makers van Nederland. Om kans te maken op een award kunnen bureaus vanaf nu hun cases indienen. Op donderdag 6 juni vindt de feestelijke awarduitreiking plaats in de Beurs van Berlage.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat samen met de Noorse en Duitse toezichthouder een Europese procedure starten over privacy en gepersonaliseerde advertenties. De toezichthouders willen samen met alle EU-collega’s een duidelijk oordeel gaan geven over de manier waarop online platforms toestemming van gebruikers krijgen voor het laten zien van gepersonaliseerde advertenties.
Bureaugroep Happy Horizon opent het label AInablers om daarin specialistische AI-kennis naar de markt te brengen.
Marketeers hoeven niet eens meer teksten te schrijven voor hun Ads-campagnes bij zoekmachine Google. Het techbedrijf komt al chattend met de marketeer tot een waaier eigen suggesties.
Social-agency WeDigital brengt een AI-tool uit die bedrijven in staat stelt om een socialmediastrategie te genereren binnen een kwartier.
Media- en marketinggroep Publicis wil komende jaren driehonderd miljoen euro investeren in nieuwe technologie. AI maakt data en inzichten van 2,3 miljard mensen toegankelijk voor alle medewerkers.
Groei via SEA en andere vormen van adverteren bereikt altijd een plafond: omschakelen naar het opbouwen van merkwaarde wordt dan onvermijdelijk.