More stories

Outdoorreclame voor het eerst overwegend digitaal

Voor het eerst ging er bij buitenreclame meer budget naar digitale borden dan naar reguliere, offline outdoorkanalen. De digitale uitgaven verdubbelden in vier jaar tot 151 miljoen euro.

Marketing

Wat niet-endemische adverteerders aan retailmedia hebben

Retailmedia: je merk tonen bij een relevante retailer. Maar er zijn ook voordelen als je juist niets te maken hebt met de branche waarin je adverteert.

Retailmedia

Alle burgemeestersvacatures bij elkaar op nieuw burgemeestersplatform

Om de werving van burgemeesters te ondersteunen is door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) met het Nederlands Genootschap van Burgemeesters het burgemeestersplatform ontwikkeld. Hierop wordt een overzicht van alle openstaande burgemeestersvacatures gepresenteerd, aangevuld met meer informatie en video’s over het ambt zelf.

Recruitment

Hyperlokaal adverteren: hoe het werkt en waarom het loont

Waarom hyperlokaal adverteren populair is? Flexibiliteit en ook met een kleiner budget gericht advertenties tonen op specifieke locaties.

Online advertising

Mediaplus Netherlands nieuw branding-mediabureau vanHaren

Mediaplus Netherlands gaat aan de slag voor schoenenretailer vanHaren. De Deichmann groep, waar vanHaren onderdeel van is, koos voor Mediaplus Netherlands na een uitvoerig pitchtraject in verschillende landen.

Digital Agencies

Adverteren op sociale media via de autoriteit van toonaangevende uitgevers

Uitgevers zetten hun autoriteit en bereik op sociale media steeds vaker in voor campagnes voor andere merken: zo kun je daar als merk gebruik van maken.

Social

WPP ‘toont’ AI-strategie

Media- en marketinggroep WPP uit Londen wil jaarlijks 250 miljoen euro investeren in nieuwe technologie, waaronder kunstmatige intelligentie.

Digital Agencies

Gemiddeld uurtarief agencies met 5-80 fte groeit met 7,3 procent

Het uurtarief van (digitale) agencies met vijf tot 80 fte lag in 2023 gemiddeld 7,3 procent hoger dan in 2022. Dit komt doordat marktontwikkelingen zoals inflatie en tekort aan personeel de omzetdoelstellingen en begroting van agencies beïnvloeden. Die invloed werkt door in de tariefstelling. Daarnaast bepalen bureaus hun tarieven ook op basis van de indexatie, concurrentie en de waarde die ze leveren, zo blijkt uit recent onderzoek van Simplicate onder bijna vijfhonderd bureaus in Nederland.

Digital Agencies

Dutch Interactive Awards 2024 open voor inschrijvingen

De Dutch Interactive Awards zijn de high impact bekroningen voor digital interactive makers van Nederland. Om kans te maken op een award kunnen bureaus vanaf nu hun cases  indienen. Op donderdag 6 juni vindt de feestelijke awarduitreiking plaats in de Beurs van Berlage.  

Marketing

Europese toezichthouders werken aan standpunt ‘pay or okay’-model online platforms

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat samen met de Noorse en Duitse toezichthouder een Europese procedure starten over privacy en gepersonaliseerde advertenties. De toezichthouders willen samen met alle EU-collega’s een duidelijk oordeel gaan geven over de manier waarop online platforms toestemming van gebruikers krijgen voor het laten zien van gepersonaliseerde advertenties.

Online advertising

Happy Horizon lanceert AI-label AInablers

Bureaugroep Happy Horizon opent het label AInablers om daarin specialistische AI-kennis naar de markt te brengen.

Digital Agencies

Google met Zoeken-campagnes op basis van AI-chat

Marketeers hoeven niet eens meer teksten te schrijven voor hun Ads-campagnes bij zoekmachine Google. Het techbedrijf komt al chattend met de marketeer tot een waaier eigen suggesties.

Online advertising

WeDigital met AI-tool die social-strategieën genereert

Social-agency WeDigital brengt een AI-tool uit die bedrijven in staat stelt om een socialmediastrategie te genereren binnen een kwartier.

Digital Agencies

Publicis steekt 300 miljoen in AI

Media- en marketinggroep Publicis wil komende jaren driehonderd miljoen euro investeren in nieuwe technologie. AI maakt data en inzichten van 2,3 miljard mensen toegankelijk voor alle medewerkers.

Marketing

Van klikken kopen naar merkwaarde opbouwen: zo doorbreek je je groeiplafond

Groei via SEA en andere vormen van adverteren bereikt altijd een plafond: omschakelen naar het opbouwen van merkwaarde wordt dan onvermijdelijk.

Strategy