More stories

Herstel voor Havas

Na in 2024 terrein te hebben verloren, liet reclamegroep Havas gisteren weten in het eerste kwartaal weer te zijn gegroeid, met een stijging van 2,5 procent. Daarmee ligt het bedrijf op koers om de jaarlijkse groeiverwachting van meer dan 2 procent te halen.

Digital Agencies

Emerce lanceert leergang Digital Marketing-strategie

Emerce brengt een nieuwe, uitgebreide leergang uit die zich richt op de snel evoluerende wereld van digitale marketingstrategie.

Marketing

Hyperpersonalisatie en de impact van AI op de moderne retail

Nu de verwachtingen van consumenten ten aanzien van personalisatie toenemen, zijn AI en hyperpersonalisatie belangrijk geworden voor moderne retail. 

Retailmedia

Audify Hub nieuw online platform voor aanleveren radiocommercials

Producenten van radiocommercials leveren vanaf 15 april nieuwe radiocommercials aan via Audify Hub. Branche-organisatie Audify en de Nederlandse radiozenders werken hiervoor samen met MediaLab.

Online advertising

Foute cookiebanners aangepast na ingrijpen AP

Vijf niet nader genoemde Nederlandse websites hebben hun cookiebanners aangepast. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) startte in 2024 vijf onderzoeken naar cookiebanners van Nederlandse websites. In alle gevallen overtraden de organisaties met deze websites de wet. Na ingrijpen van de AP pasten de organisaties de cookiebanners aan, zodat hun websites wél aan de wet voldoen.

Analytics

Ook voor kleinere retailers: de democratisering van retailmedia

Retailmedia is niet langer voorbehouden aan grote retailers. Dankzij nieuwe technologieën en gestandaardiseerde oplossingen doen kleinere retailers ook mee.

Retailmedia

Nominaties van de Dutch Interactive Awards 2025 bekend

De nominaties van de jaarlijkse Dutch Interactive Awards 2025 zijn bekend. Deze selectie staat voor het beste digitale en interactieve werk dat Nederland afgelopen jaar te bieden had.

Digital Agencies

Merijn de Rooy wordt Growth Director van IPG Mediabrands

IPG Mediabrands Nederland heeft per april 2025 Merijn de Rooy benoemd tot Growth Director IPG Mediabrands. In deze rol zal hij verantwoordelijk zijn voor de verdere groei van new business bij Initiative en UM.

Digital Agencies

Victor Knaap: ‘Nederlandse bureaumarkt is te vol’

De Nederlandse bureaumarkt is te vol en zeker de extern gefinancierde groepen gaan het nog lastig krijgen. Een consolidatieslag is nodig, vindt Victor Knaap van Monks.

Digital Agencies

Genomineerden DDMA EMAS Awards 2025 bekendgemaakt

Knab, ANWB, DFL Digital Sports en Bol zijn genomineerd voor EMAS Awards 2025, de jaarlijkse prijsuitreiking voor de beste prestaties op het gebied van e-mailmarketing en marketing automation. De winnaars worden op 26 juni bekendgemaakt tijdens de Email Marketing Automation Summit (EMAS) in Circa Amsterdam.

E-mailmarketing
Premium

Sonicbrand breidt uit naar Nederland

Het Britse Sonicbrand, naar eigen zeggen pionier op het gebied van audiobranding, breidt uit naar Nederland. Vanaf vandaag is Sonicbrand actief in Amsterdam.

Online advertising

Nieuwe baas Europa bij TikTok

TikTok benoemt Thomas Wlazik als algemeen directeur van Europa en Israël.

Marketing
Premium

Horeca verliest controle over online reputatie: ‘Reviews zijn een machtsmiddel geworden’

Horecaondernemers hebben nauwelijks nog grip op hun online reputatie. Dat stelt ondernemer Kevin Bruggink, die zich ‘groen en geel’ ergert aan de manier waarop zijn gasten reviewplatforms inzetten.

Customer Experience

Embassy of Dutch Creativity slaat Cannes Lions 2025 over

In 2025 zal de Embassy of Dutch Creativity geen fysieke aanwezigheid hebben op het Cannes Lions International Festival of Creativity. De afgelopen negen edities heeft de Embassy Nederlandse creatieve bedrijven, bureaus en talenten een internationaal podium geboden tijdens het internationale reclamefestival. Het was dé plek waar samenwerkingen ontstonden, creativiteit werd gedeeld en de Nederlandse industrie wereldwijd zichtbaar was. Toch is dit jaar besloten een pas op de plaats te maken.

Cannes Lions

Nederlands alternatief voor Googles Ads Creative Studio

De online Google-omgeving waar marketeers display en video konden verwerken is gesloten. Twee Nederlandse bedrijven bouwden als de wiedeweerga een lokaal alternatief. Dat niet verdwijnt.

Marketing