Nieuwe tak Divimove voor performancemarketing op YouTube
Divimove richt een nieuwe tak op die zich puur richt op performancemarketing op YouTube.
Divimove richt een nieuwe tak op die zich puur richt op performancemarketing op YouTube.
In dit artikel zal ik ingaan op drie belangrijke vragen over datamanagementplatformen (DMP), namelijk: Waarom zou je als merk een DMP aanschaffen? Wat voor verschillenden soorten DMP’s zijn er? En, als je besluit om de investering te doen: Hoe kies je de juiste DMP?
Kunstmatige intelligentie gaat bij klantrelatiebeheer (CRM) steeds belangrijker worden. Dat blijkt uit onderzoek van IDC in opdracht van Salesforce. AI in CRM wordt een markt die in 2021 een omvang zal hebben bereikt van 46,3 miljard dollar, tegen 7,9 miljard vorig jaar.
Starbucks, Disney of Nike. Het zijn bedrijven die tot de verbeelding spreken en door veel marketeers worden aangehaald als de ultieme voorbeelden van loyalty. Uit een grootschalig onderzoek van Bond Brand Loyalty onder ruim 28.000 Noord-Amerikaanse consumenten behoorden deze bedrijven echter niet tot tot de beste loyaltyprogramma’s in hun branche. Maar welke dan wel en waarom?
Hoe gerichter hoe beter. Zo klinkt in het kort de conclusie van de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2017. Onderzoek laat zien dat kleine campagneomvang, verzending buiten kantooruren en het gebruik van dynamische content zorgen voor de hoogste open- en klikratio’s.
De Cannes Cyber Lions zijn in mijn ogen toch een beetje de mondiale eredivisie van onze industrie. En als jurylid van deze categorie heb ik de kans gekregen om het beste werk vanuit de hele wereld te zien. Ik zag fantastische states of the art, trends, overeenkomsten en verschillen. In dit artikel deel ik welke trends mij tijdens het bestuderen van de eerste 400 cases opvielen en wat het effect hiervan op de Nederlandse markt zal zijn.
Deli XL, het groothandelsbedrijf dat vandaag in Maarssen openingskeynote verzorgt van Emerce B2B Online, heeft haar naam officieel gewijzigd in Bidfood.
Trouwe klanten van modewinkels missen online de aandacht en herkenning van hun vaste verkoper. Hoe kun je klantdata inzetten om in de webshop eenzelfde persoonlijke beleving te bieden? Voor Fanbase.pro en Piet Zoomers ligt het antwoord in de combinatie van Artificial Intelligence en e-mailmarketing.
De reisbranche zet zichzelf steeds meer op de kaart met ‘bloggershuizen’. Het idee: bloggers betrekken in groepsverband tijdelijk een accommodatie en delen de opgedane ervaringen in hun kanalen. Is het opzetten van een bloggershuis de ultieme marketing tool voor travelmerken en -bestemmingen? Hoe zagen andere bloggershuizen er conceptueel uit en wat leverde het op? Ik dook erin en formuleer succesfactoren en tips voor (travel) merken) en bestemmingen die zelf een bloggershuis willen opzetten.
Voor een goed lopende lead campagne is tegenwoordig meer nodig dan alleen marketing kennis. Hoe ben je vindbaar en hoe analyseer je data om daarna je vindbaarheid en conversie te optimaliseren? Fili Wiese is SEO expert en geeft morgen op B2B Online in Maarssen tips over waar een toekomstig online marketeer aan moet voldoen, hoe je online succes kunt meten, en hoe je voorkomt je dat je de verkeerde kennis in huis haalt. Ondertussen geeft hij praktische voorbeelden van SEO optimalisatie.
Creatief bureau The Valley ontwikkelde afgelopen tien jaar een dataproduct en zet dat nu apart met een nieuw label in de markt: Nominow. De oud-CTO van Webpower, Jerlijn Kasmani, wordt er de eindverantwoordelijke over het team, doorontwikkeling en productmarketing. Philip Kok: “We gaan het groot maken bij The Valley en daarbuiten tot wasdom laten komen.”
Een admanager en certificatieprogramma voor partnerbedrijven rollen eindelijk uit de stallen bij Snapchat. Het fotobedrijf biedt de markt, na lang talmen, nu de middelen om op wat professionelere en grootschaliger wijze reclame uit te venten op Snapchat.
Hotelchamp heeft een nieuw platform gelanceerd waarmee hoteliers zelf de bepalen welke tools ze inzetten om directe boekingen te genereren op hun website. Daarnaast geeft het hen real-time inzicht in de data en performance.
Jarenlang hebben wij gepredikt dat onze optimalisaties en analyses meer inzichten en een hoger resultaat geven dan de geautomatiseerde campagnes. De tijd begint ons echter in te halen, algoritmes worden steeds slimmer en handmatige campagnes leveren niet altijd meer betere resultaten. We gaan in deze blog daarom in op de vraag: “Zijn klikkers ook kopers?”
NetBooster Groep, in Nederland bekend met zijn label metapeople, is van plan te fuseren met Artefact. De bedrijven denken samen beter de internationale markt voor datagedreven online marketing te bedienen.