More stories

Internetbureau DesignCloud wordt Something Big

Full service internetbureau DesignCloud uit ‘s-Hertogenbosch gaat vanaf 1 augustus verder onder de naam Something Big. De nieuwe naam is het gevolg van een rebranding.

Marketing

TUI Benelux realiseert groei met dynamische advertenties op Bing Ads

Met meer dan 4,3 miljoen klanten per jaar is TUI Benelux de marktleider in de reisbranche en het bedrijf wil die positie graag verder verstevigen. TUI maakt hierbij intensief gebruik van search marketing, maar merkt dat de kosten sterk stijgen. Binnen Bing Ads bleek een groot potentieel te liggen tegen een aantrekkelijke ROI.

Travel

Google bouwt weer aan Google Plus

Google weigert zijn grotendeels mislukte sociale platform Google Plus los te laten. Het bedrijf test nieuwe functies en zoekt daarvoor proefpersonen.

Marketing

Digitale advertentiemarkt is duopolie

De kwartaalresultaten vorige week van Alphabet (Google) en Facebook maken nog eens duidelijk dat de digitale advertentiemarkt volledig wordt bepaald door twee internetreuzen. Geen enkel ander platform heeft meer dan vijf procent marktaandeel, in elk geval wat betreft de grootste markt, die in Noord Amerika.

Marketing

Tesla Nederland: ‘We doen altijd marktonderzoek’

Tesla gaat een nieuwe fase in van het masterplan van Elon Musk: eind dit jaar komt de Model 3 op de markt, een elektrische auto voor het grote publiek. Tegelijk is de marketing van elektrisch rijden een continu proces, zegt Kim Liebregts (39), Country Director van Tesla Nederland.

Marketing

Transparantie en privacy centraal in onderzoeksproject Datagedreven diensteninnovatie

Nederlandse organisaties moeten meer investeren in big data strategieën en diensten. Op dit moment maakt slechts zes procent van de Nederlandse bedrijven serieus gebruik van de mogelijkheden van big data. Dat percentage moet omhoog, zegt Johan Versendaal, lector Digital Smart Services van Hogeschool Utrecht. Maar wel met aandacht voor transparantie.

Marketing

Iets meer gebruikers voor Twitter, maar omzet daalt

Microblog Twitter heeft in het afgelopen kwartaal het aantal maandelijkse actieve gebruikers met vijf procent zien toenemen. Het aantal dagelijkse gebruikers steeg in een jaar tijd met 12 procent. CEO Jack Dorsey zegt blij te zijn met die groei, maar verdienen doet Twitter nauwelijks aan die nieuwe gebruikers.

Marketing

McDonald’s en Starbucks investeren in hun mobiele strategie

De grote retail- en horecaketens realiseren zich dat ze een mobiele strategie nodig hebben om de klantloyaliteit te vergroten. McDonald’s en Starbucks zetten recent belangrijke stappen.

Customer Loyalty

Ongevraagde abonnementen grootste ergernis

Telefonisch ongewenst een abonnement aangeboden krijgen waar je vervolgens heel lastig vanaf komt is momenteel de grootste ergernis van consumenten. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Marketing

Cees Wijnnobel directeur VEA

Cees Wijnnobel wordt per 1 november 2017 opgevolgd door Talmon Kochheim als directeur van de Vereniging voor Communicatie adviesbureaus VEA.

Marketing

Groeigeld voor expert in direct mail

Blijkbaar zit er toekomst in traditionele marketing, want het Newyorkse bedrijf PebblePost dat consumenten benadert via ouderwetse post, heeft 47 miljoen dollar aan financiering opgehaald.

Marketing

Vier reclame- en productiebureaus fuseren tot Maerschalk

De reclame- en productiebureaus De Suggestie, Print People, Wespire Media en The Supply Group zijn sinds deze maand gefuseerd. Zij gaan verder onder de naam Maerschalk.

Marketing

Nieuwe visuele identiteit voor CM

Voormalige sms-dienstverlener CM heeft haar positionering, visuele identiteit en website vernieuwd. De nieuwe identiteit is volgens het bedrijf zelf ‘eigentijdser’.

Marketing

Videostartup Ubideo biedt bedrijven zakelijke livestreams

De Amsterdamse videostartup Ubideo werkt aan een nieuw platform waarmee bedrijven via hun eigen online kanalen live video kunnen streamen.

Video
Premium

Eerste proef met ‘Hyper Local Outdoor Advertising’

Greenhouse Group en Exterion hebben op het Centraal Station in Eindhoven een eerste hyper gelokaliseerde dynamische advertentie getoond op een Digital Out Of Home (DooH) scherm.

Marketing