More stories

Account based marketing: de implementatie en effecten op KPI’s

B2B-bedrijven ruilen hun ‘oude’ marketing in. Als we de vele artikelen mogen geloven die over het onderwerp verschijnen kiest iedereen […]

B2B Digital

Consumentenbond: Frauduleuze apps smeren ongemerkt sms-diensten aan

De Consumentenbond krijgt veel klachten binnen over ongewenste sms-abonnementen van ZigZagfone. Consumenten worden ongemerkt abonnee door het downloaden van een – niet aan het spel gelieerde – app. Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat meer apps worden ingezet voor deze sms-fraude.

Mobile

Vivendi rondt overname Havas af

Vivendi heeft de overname van het meerderheidsbelang in reclamebedrijf Havas deze week afgerond. Die overname van 2,5 miljard dollar werd in mei aangekondigd.

Creative

Nieuwe site Paradiso gekoppeld aan Spotify

Het Amsterdamse poppodium Paradiso heeft een nieuwe website waarin zelfs een koppeling met Spotify tot stand is gebracht. Door het analyseren van luistergedrag via de streamingdienst, worden persoonlijke programma-suggesties gedaan.

Web-design

Adobe met analytics voor digitale spraakhulpjes

Adobe gaat voortaan als onderdeel van zijn Analytics Cloud de prestaties meten van stemhulpjes als Alexa, Siri, Google Assistant, Cortana en Samsungs Bixby. Het bedrijf claimt daarmee een internationale primeur te hebben.

Analytics
Premium

Jan Paul de Wildt neemt roer over bij Kumpany

Jan Paul de Wildt heeft alle aandelen van het merkactivatiebureau Kumpany overgenomen. Oprichter Yves Kummer blijft als ambassadeur aan het bureau verbonden. De directie bestaat nu verder uit Mark Beuving (strategie & creatie) en Ingrid van Ginkel (operations).

Digital Agencies

Koopjedeal slaat de plank mis met matrassenreclame

Koopjedeal.nl is door de Reclame Code Commissie op vingers getikt voor misleidende reclame voor matrassen gemaakt van traagschuim.

Marketing

Muziekzender XITE start programmatic reclame op lineair tv-kanaal

Muziekzender XITE biedt adverteerders vanaf deze maand de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen. Daarmee claimt de zender een landelijke primeur voor een lineair kanaal.

Programmatic

Sanoma claimt ’s werelds eerste segmentatiemodel in Augmented Reality

De BSR Quality Planner, een interactieve tool van mediabedrijf Sanoma en onderzoekbureau SAMR die kwalitatieve mediaplanning mogelijk maakt, is nu ook beschikbaar in Augmented Reality (AR) als hologram. Het is het eerste segmentatiemodel in AR ter wereld, claimen beide bedrijven.

Analytics

Google verzint reclameconcept voor virtual reality

Hoe moet reclame er in virtual reality uitzien zonder dat het echt storend is? Die vraag stelden de technici in Googles knutselschuur Area 120 zich. Ze verklappen hun antwoord waar anderen nu op mogen voortborduren.

Campagnes

Digitale transformatie in Consumer Goods: excellente beleving en klantcontact

De traditionele retailer heeft het moeilijk en de producent van consumentengoederen daardoor ook. Nieuwe verkoopkanalen moeten worden aangeboord om producten aan de (veeleisende en goed geïnformeerde) man te kunnen blijven brengen. De CMO speelt in dit proces een centrale rol.

Marketing

Nederlandse versie van fotosite iStock

Getty Images lanceert een Nederlandse versie van fotosite iStock. Voortaan kunnen klanten in het Nederlands zoeken naar foto’s, video’s en illustraties.

Marketing

Chatbot-ontwikkelaar Ecreation naar Watermelon

Watermelon Messenger neemt de grootste chatbot-ontwikkelaar in Nederland Ecreation over. De Utrechtse startup krijgt daarmee in een keer de beschikking over 75.000 chatbots. In augustus lanceert het bedrijf een platform voor digitale klantcommunicatie, gebaseerd op deze technologie.

Customer Service

Veel zorgen over veiligheid online persoonsgegevens

Meer dan de helft van de Nederlanders maakt zich zorgen over de veiligheid van zijn online persoonsgegevens. Vooral de jongere generaties zijn zich in het afgelopen jaar meer zorgen gaan maken. Dat blijkt uit het Whats Happening Online-onderzoek, dat Ruigrok NetPanel sinds 2007 jaarlijks uitvoert.

Analytics

Blinker en MailPlus gaan op in Spotler

De zusterbedrijven Blinker en MailPlus voegen de organisaties en bedrijfsdoelen bij elkaar en gaan verder onder de nieuwe naam Spotler. Vanaf volgend jaar gaan ze aan de slag op de internationale markt.

E-mailmarketing