More stories

Nederlandse versie van fotosite iStock

Getty Images lanceert een Nederlandse versie van fotosite iStock. Voortaan kunnen klanten in het Nederlands zoeken naar foto’s, video’s en illustraties.

Marketing

Chatbot-ontwikkelaar Ecreation naar Watermelon

Watermelon Messenger neemt de grootste chatbot-ontwikkelaar in Nederland Ecreation over. De Utrechtse startup krijgt daarmee in een keer de beschikking over 75.000 chatbots. In augustus lanceert het bedrijf een platform voor digitale klantcommunicatie, gebaseerd op deze technologie.

Customer Service

Veel zorgen over veiligheid online persoonsgegevens

Meer dan de helft van de Nederlanders maakt zich zorgen over de veiligheid van zijn online persoonsgegevens. Vooral de jongere generaties zijn zich in het afgelopen jaar meer zorgen gaan maken. Dat blijkt uit het Whats Happening Online-onderzoek, dat Ruigrok NetPanel sinds 2007 jaarlijks uitvoert.

Analytics

Blinker en MailPlus gaan op in Spotler

De zusterbedrijven Blinker en MailPlus voegen de organisaties en bedrijfsdoelen bij elkaar en gaan verder onder de nieuwe naam Spotler. Vanaf volgend jaar gaan ze aan de slag op de internationale markt.

E-mailmarketing

Ondanks e-commerce forse groei directe verkoopbranche

Ondanks de concurrentie van internet noteerde de Nederlandse directe verkoopbranche afgelopen jaar voor het derde jaar op rij een forse groei, zowel in omzet als het aantal business partners. Dit blijkt uit cijfers van de Vereniging Directe Verkoop Nederland.

Customer Experience

Inschrijving Dutch Search Awards 2017 geopend

De inschrijving voor de tweede editie van de Dutch Search Awards is deze week geopend. Marketingbureaus, merken en professionals kunnen tot en met 30 september hun beste case(s) op het gebied van search marketing insturen. Wellicht treden ze in de voetsporen van de vorige winnaars Wehkamp, Blue Mango en iProspect.

Marketing

Beslist.nl: ‘Google Shopping weg, verdubbeling bezoek en omzet’

Prijsvergelijker Beslist.nl verwacht dat zijn bezoekersaantallen en omzet omhoog spuiten zodra Google Shopping, gedwongen door de Europese overheid, verplicht zijn dominante marktpositie opgeeft.

Conversie

Facebook naar 2 miljard actieve gebruikers

Facebook heeft inmiddels 2 miljard gebruikers, vier jaar nadat het eerste miljard was bereikt. Het staat daarmee op ruime afstand op YouTube, dat 1,5 miljard actieve gebruikers telt.

Facebook

KNVB, Manutan, Bilderberg en Vacanceselect genomineerd voor DDMA Customer Data Award 2017

KNVB, Manutan, Bilderberg en Vacanceselect zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2017. Deze onderscheiding beloont dit jaar voor de twaalfde keer de succesvolle inzet van klantdata in de customer journey.

Analytics

Ligatus voegt Google DBM toe aan nativenetwerk

Google DBM is de laatste grote DSP-partner die Ligatus aan zijn programmatic nativenetwerk toevoegt. Adverteerders kunnen native advertising op een programmatic wijze via Google Doubleclick Manager gaan verkopen.

Campagnes

Ouderen maken inhaalslag op sociale media

Acht op de tien Nederlanders van 12 jaar of ouder maken gebruik van sociale netwerken als WhatsApp, Facebook of Twitter. […]

Marketing

‘Amerikanen boeken meer reizen via smartphone’

Mobile zal in de VS dit jaar goed zijn voor 40 procent van de online geboekte reizen, oftewel 76 miljard dollar. Dit is een toename van 16,7 procent vergeleken met vorig jaar, heeft eMarketer becijferd.

Marketing

Snapchat krijgt kaartweergave

Om zijn copycats voor te zijn introduceert Snapchat een nieuwe functie Snap Map. Op een kaart staat aangegeven waar vrienden zich bevinden en van hen zijn dan ook meteen verhalen af te spelen.

Marketing

Nieuwe voorzitter voor brancheorganisatie DDMA

Robert van Geffen, Global Head of B2B Customer Obsession & Digital Marketing bij Philips, is benoemd tot voorzitter van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing. Van Geffen treedt per direct aan.

Marketing

Me2B: hoe je als omni-channel retailer de klant kunt geven wat hij wil

Retailers hebben te maken met klanten die aan het stuur willen zitten, oftewel Me2B. De klant bepaalt wat hij koopt, wanneer hij dat doet en via welk kanaal. Hoe kun je als omni-channel speler je doelgroep de controle geven en hen tegelijkertijd zo goed mogelijk van dienst zijn?

Retail