Cees Wijnnobel directeur VEA
Cees Wijnnobel wordt per 1 november 2017 opgevolgd door Talmon Kochheim als directeur van de Vereniging voor Communicatie adviesbureaus VEA.
Cees Wijnnobel wordt per 1 november 2017 opgevolgd door Talmon Kochheim als directeur van de Vereniging voor Communicatie adviesbureaus VEA.
Blijkbaar zit er toekomst in traditionele marketing, want het Newyorkse bedrijf PebblePost dat consumenten benadert via ouderwetse post, heeft 47 miljoen dollar aan financiering opgehaald.
De reclame- en productiebureaus De Suggestie, Print People, Wespire Media en The Supply Group zijn sinds deze maand gefuseerd. Zij gaan verder onder de naam Maerschalk.
Voormalige sms-dienstverlener CM heeft haar positionering, visuele identiteit en website vernieuwd. De nieuwe identiteit is volgens het bedrijf zelf ‘eigentijdser’.
De Amsterdamse videostartup Ubideo werkt aan een nieuw platform waarmee bedrijven via hun eigen online kanalen live video kunnen streamen.
Greenhouse Group en Exterion hebben op het Centraal Station in Eindhoven een eerste hyper gelokaliseerde dynamische advertentie getoond op een Digital Out Of Home (DooH) scherm.
SAP is nog steeds de grootste partij als het gaat om CRM-oplossingen bij bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. In dit segment is meer dan een kwart van de CRM-installaties afkomstig van SAP. Dat blijkt uit analyse door Computer Profile.
Een groep Nederlandse ondernemers heeft een nieuwe virtuele munt in de markt gezet voor de online advertentiemarkt. De munt moet zijn waarde gaan bewijzen met het genereren van clicks, leads en klanten binnen advertentienetwerken als Google Adsense.
Een Rotterdamse mentaliteit in hartje Amsterdam met roots in Zuid-Korea. Mariska Kloezen brengt bij Cheil Amsterdam een rijke ervaring aan reclame- en mensenkennis in. “We zijn niet enkel het bureau van Samsung. Ze zijn wel onze grootste klant, maar die heeft iedereen.”
Marketing veranderd? Welnee. Mensen hebben de vrijheid en autonomie nodig om digitale en marketinginspiratie om te zetten in creativiteit voor hun werkgever. Dat stelt Pim Jonker van Zilveren Kruis op Digital Marketing Live!. En die vrijheid ontbreekt nogal eens. Zeker binnen de grotere corporates.
Shazam introduceert een nieuwe reclamevorm: de Brand takeover. Adverteerder kunnen tegen betaling zeker een kwart van het openingsscherm van de app overnemen.
Rubicon Project, een van de grotere spelers op het gebied van geautomatiseerde advertentieverkoop, heeft voor 38,5 miljoen dollar branchegenoot nToggle opgeslokt.
VINEX heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) uitgebreid met cijfers van Facebook, Google en Twitter. Dat zet de oude top 20 helemaal op zijn kop, want elf titels moeten voorrang geven aan Amerikaanse webdiensten.
Het label van de Happy Horizon groep in Eindhoven dat zich toelegt op data-analyse en data-kwaliteit versterkt zich met Arthur Detering. De voormalig directeur van Wegener DM krijgt de leiding in het verder uitbouwen van Happy Data.
Video advertenties worden volgend jaar al overwegend mobiel bekeken. Zegt Zenith in een nieuwe studie. De video advertentiemarkt zal dit jaar 15,2 miljard dollar bedragen, 12 miljard komt voor rekening van mobiel.