More stories

Premium

Digitale industrie in Nederland groeit 16 procent

De digitale industrie is met een stijging van 16 procent één van de grootste groeisectoren in de Nederlandse economie. Dat stelt Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) op basis van zijn jaarlijkse kengetallenonderzoek. In 2015 bedroeg de groei nog 10 procent.

Digital Agencies

Directeur NRC Media: ‘Big data wordt gehypet’

Goed gebruik van data kan een bedrijf veel opleveren, maar leidinggevenden missen vaak een manier om alle informatie in te zetten voor bedrijfsgroei, meent Xavier van Leeuwe, Directeur Marketing & Data bij NRC Media.

Analytics

Customer engagement: hoe goed wil je zijn?

Het belang van customer engagement is voor iedereen duidelijk, maar als je niet weet waar je naartoe wilt, verdwaal je gemakkelijk. Een praktische handleiding.

Customer Engagement

Elton John stopt geld in analytics startup Qloo

Zanger Elton John heeft samen met AXA Strategic Ventures 6,5 miljoen dollar geïnvesteerd in de startup Qloo. Die analyseert consumentenvoorkeuren op het gebied van mode, tv, boeken en muziek.

Analytics

Markt voor geprogrammeerde inkoop van advertenties staat onder druk

De markt voor geprogrammeerde inkoop van advertenties staat onder druk. Dat blijkt uit MediaRadar’s 2016 Consumer Advertising Report. Voor het eerst is de verkoop met 12 procent afgenomen.

Marketing

‘Facebook moet duidelijker zijn over doorspelen persoonlijke informatie’

Facebook is onduidelijk over het doorspelen van persoonlijke informatie van haar gebruikers aan adverteerders. De Consumentenbond wil dat hier een einde aan komt.

Facebook

Sanoma breidt advertentienetwerk uit met Spil Games en IEX Media

Sanoma breidt haar advertentienetwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media. Daarnaast gaat IEX een contentsamenwerking aan met nieuwssite NU.nl.

Programmatic

Binnenkort advertenties in Facebook Messenger

Het moment waarop advertenties worden getoond in Facebook Messenger lijkt niet ver weg meer. Een proef met advertenties in Thailand en Australië wordt binnenkort uitgebreid naar alle landen.

Facebook

Nextail en Publitas lanceren dynamische reclamefolder

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, claimt samen met Publitas een volgende stap in de ontwikkeling van de ‘real time’ reclamefolder. Volledig dynamisch gegenereerde content in online reclamefolders wordt hiermee toegankelijk voor retailers.

Marketing

Account based marketing: de implementatie en effecten op KPI’s

B2B-bedrijven ruilen hun ‘oude’ marketing in. Als we de vele artikelen mogen geloven die over het onderwerp verschijnen kiest iedereen […]

B2B Digital

Consumentenbond: Frauduleuze apps smeren ongemerkt sms-diensten aan

De Consumentenbond krijgt veel klachten binnen over ongewenste sms-abonnementen van ZigZagfone. Consumenten worden ongemerkt abonnee door het downloaden van een – niet aan het spel gelieerde – app. Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat meer apps worden ingezet voor deze sms-fraude.

Mobile

Vivendi rondt overname Havas af

Vivendi heeft de overname van het meerderheidsbelang in reclamebedrijf Havas deze week afgerond. Die overname van 2,5 miljard dollar werd in mei aangekondigd.

Creative

Nieuwe site Paradiso gekoppeld aan Spotify

Het Amsterdamse poppodium Paradiso heeft een nieuwe website waarin zelfs een koppeling met Spotify tot stand is gebracht. Door het analyseren van luistergedrag via de streamingdienst, worden persoonlijke programma-suggesties gedaan.

Web-design

Adobe met analytics voor digitale spraakhulpjes

Adobe gaat voortaan als onderdeel van zijn Analytics Cloud de prestaties meten van stemhulpjes als Alexa, Siri, Google Assistant, Cortana en Samsungs Bixby. Het bedrijf claimt daarmee een internationale primeur te hebben.

Analytics
Premium

Jan Paul de Wildt neemt roer over bij Kumpany

Jan Paul de Wildt heeft alle aandelen van het merkactivatiebureau Kumpany overgenomen. Oprichter Yves Kummer blijft als ambassadeur aan het bureau verbonden. De directie bestaat nu verder uit Mark Beuving (strategie & creatie) en Ingrid van Ginkel (operations).

Digital Agencies