More stories

Premium

HEMA: ‘Elf procent extra online omzet sinds invoering klantenpas’

In krap zes maanden tijd heeft HEMA twee miljoen leden weten te registreren voor het loyaliteitsprogramma ‘meer HEMA’. Daarnaast zijn er al al meer dan 700 duizend vouchers ingewisseld. Wat verklaart het succes en wat zijn de plannen met het relatief jonge programma?

Customer Loyalty

ABN zet Mixed Reality in om verzekeringen te verkopen

Op de Beyond Banking Days lanceren ABN AMRO en InSpark vandaag een eerste Serious Mixed Reality Game voor de HoloLens van Microsoft. Daarmee kunnen consumenten ervaren hoe (goed) zij verzekerd zijn.

Campagnes

Ook Social Awards voor Tim Hofman, Arjen Lubach en Netflix

Tim Hofman heeft vanavond drie Social Awards binnengesleept. Hij won in de categorieën Beste BN’er, Beste YouTuber voor zijn serie #BOOS en Beste Snapchatter. Arjen Lubach kreeg de onderscheiding voor Beste Video (Even voorstellen aan Trump) en Beste Inhaker (Kamergotchi).

Social

Heineken grootste winnaar Beste Social Awards (Zakelijk)

Heineken kwam als grootste winnaar naar voren bij de uitreiking van De Beste Social Awards – Business, de prijzen voor de beste creatieve uitingen van bedrijven en merken op social media. Heineken ontving onderscheidingen in de categorieën Beste Inhaker, Beste Advertising en Beste Copywriting.

Social

SEO: van keywords en tools naar rendement

SEO draait om rendement. Niet om keywords. Ook niet om hacks, tools of andere zaken die ‘quick wins’ beloven. Maar wat is nu de juiste strategie? En hoe implementeer je die?

Search

Janneke van den Heuvel (TryLikes): ‘Simplicity in innovatie wordt nog onderschat’

Online kun je alles meten en snel verbeteren,’ aldus Janneke van den Heuvel, medeoprichter van TryLikes. ‘Wij wilden de fysieke wereld meetbaar en slim maken. Toen kwamen we al heel snel op klantbeleving.’

Customer Engagement

Personalisering in de praktijk: professionalisering is nog ver te zoeken

In een steeds drukkere wereld waar consumenten continu worden overspoeld met online content is het voor webshops belangrijker dan ooit te investeren in relevantie omdat dit vele malen krachtiger is dan bereik. Maar de professionalisering is vaak nog ver te zoeken.

Customer Experience

Greetz eerste Nederlandse adverteerder op platform Awin

Greetz is een nieuwe samenwerking gestart met internationaal affiliate netwerk Awin om de online verkoop versneld te laten groeien en zijn positie op de Nederlandse en Belgische markt versterken.

Online advertising

‘Grote energiebedrijven geven lichtend voorbeeld in digitale marketing’

Energiebedrijven lopen bepaald niet achter met online marketing. Over het algemeen zijn zoekmachinemarketing en mobiele websites sterk ontwikkeld; de grootste kansen liggen op het gebied van email marketing en affiliate marketing. Dat blijkt uit de Digital Marketing Scorecard 2017 van CACI Digital Consultancy.

Online marketing

Emerce B2B Online: ‘E-commerce voor B2B marketeers steeds belangrijker’

Arend-Jan Nijhuis en Mark van den Berg gaan tijdens Emerce B2B Online, volgende week in Maarssen, in op de onderzoeksresultaten van de tweede editie van het B2B Marketing Trendrapport dat PIM (Platform Innovatie in Marketing) en Blinker gezamenlijk uitvoerden en publiceerden. Waar zijn B2B marketeers anno 2017 mee bezig en hoe gaan zij om met veranderende behoeften in de markt. Wat zijn de speerpunten waar zij zich nu op focussen en hoe doen zij dat?

B2B Digital

Dutch Digital Design krijgt brede vakjury

Dutch Digital Design, het podium voor het beste Nederlandse digitale werk, heeft een 12-koppige vakjury aangesteld. Die moet allerlei cases helpen aandragen en selecteren, die daarna via de verschillende kanalen onder de aandacht worden gebracht in zowel binnen- als buitenland.

Creative

De Jong Intra Vakanties past affiliate attributiemodel aan  

De Jong Intra Vakanties heeft in samenwerking met TradeTracker een nieuw attributiemodel ontwikkeld waarmee alle sitebeheerders die betrokken zijn in het conversiepad worden beloond.

Travel

Dit zijn de veranderingen in de Adwords Kwaliteitsscore

Google heeft de laatste weken enkele belangrijke veranderingen doorgevoerd omtrent de kwaliteitsscore in Adwords. Dit is onder andere belangrijk, omdat sinds kort ook de ad rank op een andere manier wordt berekend, waardoor je een verlies aan impressie-aandeel en een stijging in CPC in je account kan zien. Als je via Adwords een groter publiek wilt bereiken, zonder een stijging in kosten, is de kwaliteitsscore van je Adwords zoekwoorden verbeteren een belangrijk onderdeel.

Online advertising

Kim de Klerk (NS International): ‘Zo personaliseren wij over de kanalen heen’

NS International valt binnen de holding van NS, maar is een autonoom opererend bedrijf dat zich richt op grensoverschrijdend treinverkeer. Kim de Klerk werkt als marketeer binnen het retentieteam van NS International met als specialisatie e-mailmarketing, maar werkt steeds meer op een omnichannel niveau. Tijdens de DDMA Email Summit laat ze zien hoe NS International via kleine stapjes haar communicatie continu relevanter en persoonlijker maakt via verschillende kanalen.

Customer Experience

Apple bouwt klantenservice in Berichtenapp

Apple bouwt zijn klantenservice rechtstreeks in zijn Berichtenapp. Onder de noemer Business Chat kunnen klanten met vragen geholpen worden.

Customer Service