More stories

Nextail (Blokker) kiest voor nieuw attributiemodel

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, rolt TradeTrackers Real Attribution uit voor haar affiliate marketingcampagnes. De retailorganisatie wil alle sitebeheerders belonen die betrokken zijn in het conversiepad voor zijn campagnes.

Marketing

‘E-mailmarketing reisbranche en hotellerie kan veel beter’

Zowel de reisbranche als de hotellerie kunnen e-mailmarketing effectiever inzetten. Dit blijkt uit onderzoek van branchevereniging DDMA naar de campagnes die in 2016 door de grootste bedrijven in 24 sectoren werden verstuurd.

Travel

Dropbox helpt jong creatief talent op weg

Dropbox is dit jaar partner van de Cannes Lions School. Alle creatieve talenten die dit jaar meedoen aan het week durende programma maken kennis met productietool Dropbox Paper.

Cannes Lions

Marketeers halen meer digitale vaardigheden in huis

Grote bedrijven kopen steeds vaker zelf marketing- en mediatechnologie in plaats dat in te huren bij specialistische bureaus. Ook kiezen ze makkelijker voor consultancies voor het opstellen van hun nieuwe digitale strategieën.

Online marketing

‘Resultaat’ mag nu bij Cannes Lions

De vraag of en hoe effectief een reclameboodschap eigenlijk is, is lang besmet geweest. Creatie op zich is het hoogste doel, aldus de reclamemakers zelf. Die tijd lijkt voorbij, gezien de inzendingen voor de Cannes Lions.

Cannes Lions
Premium

New York Times, Bellingcat en Hackerspace op Dutch Digital Day

De sprekers van Dutch Digital Day zijn bekend, de derde editie van de inspiratiedag van Dutch Digital Agencies. Centraal thema is: de impact van digitale superkrachten.

Digital Agencies

Adobe: ‘We gaan naar Cannes met The Hovering Art Director’

Wat begonnen is als een lokale marketingcampagne voor de Benelux is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle wereldwijde campagne voor Adobe Stock: The Hovering Art Director. De campagne is ingezonden voor de Cannes Lions en zal daar ook worden gepresenteerd bij de Nederlandse handelsmissie Embassy of Dutch Creativity, waar Adobe een van de partners van is. We spreken met Alexander Meyers, Marketing Manager Adobe Benelux.

Campagnes

Kijk mee met ‘Lions Live: Creativity On Demand’

Iedere dag twee live video’s vanuit Cannes. Dat is wat Lions Live omvat. Een manier voor de thuisblijver om toch live de sfeer op te snuiven en mee te luisteren met hot topics.

Cannes Lions

Eerste IAB Programmatic Awards uitgereikt

Het beste werk met programmatic advertising van voorlopersland Nederland is zojuist bekroond tijdens de eerste IAB Programmatic Awards.

Online advertising

Wehkamp en TUI en winnen DDMA E-mail Awards 2017

Wehkamp won zowel de juryprijs als de publieksprijs voor beste campagne tijdens de DDMA E-mail Awards 2017. Marjolein Kleiberg van TUI werd uitgeroepen tot E-mail Vrouw van het Jaar.

E-mailmarketing

Magento’s B2B-module komt er nu echt aan

Dit voorjaar heeft Magento officieel aangekondigd een B2B-module te lanceren. Hoewel het bedrijf de zakelijke markt lange tijd links heeft laten liggen, maakt het er nu geen geheim van daar verandering in te willen brengen. Wat gaan we daar van terugzien?

Magento

Nieuwe tak Divimove voor performancemarketing op YouTube

Divimove richt een nieuwe tak op die zich puur richt op performancemarketing op YouTube.

Online advertising

Is een DMP waardevol, en hoe kies je de juiste?

In dit artikel zal ik ingaan op drie belangrijke vragen over datamanagementplatformen (DMP), namelijk: Waarom zou je als merk een DMP aanschaffen? Wat voor verschillenden soorten DMP’s zijn er? En, als je besluit om de investering te doen: Hoe kies je de juiste DMP?

Analytics

‘AI in CRM wordt miljardenmarkt’

Kunstmatige intelligentie gaat bij klantrelatiebeheer (CRM) steeds belangrijker worden. Dat blijkt uit onderzoek van IDC in opdracht van Salesforce. AI in CRM wordt een markt die in 2021 een omvang zal hebben bereikt van 46,3 miljard dollar, tegen 7,9 miljard vorig jaar.

Customer Engagement

Loyalty onderzoek: ervaring belangrijker dan beloning

Starbucks, Disney of Nike. Het zijn bedrijven die tot de verbeelding spreken en door veel marketeers worden aangehaald als de ultieme voorbeelden van loyalty. Uit een grootschalig onderzoek van Bond Brand Loyalty onder ruim 28.000 Noord-Amerikaanse consumenten behoorden deze bedrijven echter niet tot tot de beste loyaltyprogramma’s in hun branche. Maar welke dan wel en waarom?

Customer Experience