More stories

Premium

Robin Bach Kolling directeur [m]PLATFORM Amsterdam

Robin Bach Kolling wordt de nieuwe directeur van [m]PLATFORM Amsterdam van GroupM. Hij volgt Geert Hoogeveen op die deze zomer de groep heeft verlaten.

Digital Agencies

‘Traditionele SEO-tools schieten enorm te kort’

Zoekmachines crawlen je website continu. De meeste onlinemarketeers doen dat zelf niet, waardoor kritische SEO-fouten in hun website ongezien hun zoekposities kunnen beïnvloeden. “Je vult je website met content. Maar als je dat vervolgens niet monitort op fouten in de techniek en content, haal je niet het maximale uit je content”, stelt Steven van Vessum, Chief Customer Officer bij de startup ContentKing. “We begonnen met het idee van een tool voor websites waarmee je SEO-problemen real time monitort. Want we ontdekten dat dit er nog niet was. En we zijn altijd nog de enige, trouwens.”

Search

iPhone en Samsung gebruiker honkvast

Gebruikers van Apple iPhones of smartphones van Samsung stappen minder snel over naar een ander merk dan gebruikers van smartphones van andere fabrikanten. Dat blijkt uit onderzoek in het Telecompaper Consumer Insights-panel.

Marketing

Hoe bepaal je de juiste prioriteiten voor Google Shopping?

Ik ben een enorme fan van Google Shopping. Het is relatief makkelijk te installeren, heeft een groot bereik en genereert een goede ROAS. Bovendien heb ik gemerkt dat Google Shopping voor bijna elke webwinkel gemakkelijk een toename van meer dan 50 procent aan omzet kan genereren uit AdWords. Daarom hebben wij veel tijd besteed aan het zoeken naar de ideale opzet. Die willen we graag met je delen!

Online advertising

Algoritme vs Data: wie betaalt het minst voor de aandacht van de consument?

Steeds vaker krijgen wij traders het verzoek om third party data, Google affinities of andere vormen van targeting in te zetten voor display campagnes. Het inzetten van third party data in programmatic campagnes is een duidelijke trend.  Niet alleen voor awareness campagnes maar ook voor strategieën die zich richten op performance. We snappen dat het voor adverteerders heel aantrekkelijk is om de doelgroep zo specifiek mogelijk te benaderen. Maar, het gebruiken van third party data zorgt ervoor dat de prijs per impressie een stuk hoger is. In dit artikel leg ik uit waarom het goed gebruiken van een algoritme het qua performance wint van het inzetten van third party data.

Programmatic

‘Google bood 30 miljard dollar voor Snap’

Dat Facebook vergeefs heeft geprobeerd Snap over te nemen, is bekend. Maar nu blijkt dat ook Google vorig jaar nog een poging heeft gedaan, met een bod van 30 miljard dollar.

Social

TamTam ontwerpt nieuwe site ASN Bank

TamTam heeft de nieuwe responsive site voor ASN Bank ontworpen. Het kleurenpalet is lichter dan voorheen, waardoor de optimistische blik van de bank beter naar voren komt.

Web-design

Stembediening proberen waard voor uBUTLER

Anders dan weleens wordt gedacht gaat conversational commerce niet automatisch over chatbots en kunstmatige intelligentie. ‘Het is een manier van klantcontact’, zegt Laurens de Preud’homme van de startup uBUTLER. Hij vertelt op E-Commerce Live! over de mogelijk volgende stap daarin: de toevoeging van stembediening.

Customer Experience

Arla Lactofree: online zichtbaarheid vergroten met behoud van privacy

Hoe target je consumenten met gezondheidsproducten zonder hun privacy te schenden? En hoe ondersteun je offline verkopen zo goed mogelijk met de online content? Dit waren de twee grootste vraagstukken bij het opzetten van de online-marketingstrategie van Arla Lactofree.

Marketing

Facebook neemt A.I. specialist over

Facebook heeft de startup Ozlo, gespecialiseerd in kunstmatige intelligentie, overgenomen, vooral ten behoeve van zijn berichtenapp Messenger.

Marketing

Opleving van e-mail bij (online) uitgevers: wat brengt het ze?

E-mail dood? En social media effectiever voor het bereiken van lezers? Zowel traditionele als jonge uitgevers zetten e-mail weer massaal in. Of het nu Blendle, Quartz of de New York Times is, met hun updates en contentcuratie houden ze iedereen op de hoogte van lezenswaardige stukken. Maar hoe succesvol zijn ze daarin? En levert het ze ook iets op?

E-mailmarketing

Grote fusie Duitse affiliatenetwerken Awin en affilinet

Axel Springer en United Internet voegen Awin en affilinet samen tot één wereldwijd affiliate netwerk. Dat maakten beide bedrijven vanochtend bekend.

Marketing

De beste mobiele advertentieformaten voor display advertenties

In dit blog behandel ik daarom de verschillende mobiele uitingen die je kunt inzetten voor het beste resultaat.

Mobile

Petitie voor behoud Flash

Een Finse webontwikkelaar wil Flash voor toekomstige generaties behouden en is een petitie gestart om Flash open source te maken. Juha Lindstedt vindt dat Flash een belangrijk onderdeel is geweest van internet en wil dat Flash websites en spelletjes uit het verleden ook later nog bekeken kunnen worden.

Marketing

Sven Huberts ad interim Isobar Nederland

Sven Huberts neemt vanaf 1 september het management van creatief digitaal bureau Isobar Nederland voor zijn rekening voor een periode van minimaal zes maanden. Sinds mei dit jaar is hij tevens Director Strategic Growth voor Isobar EMEA en werkt hij vanuit Amsterdam en Londen.

Marketing