More stories

Microsoft pakt flink uit met marketing rond Windows 10

Microsoft begint de komende weken met de marketing rond Windows 10, waaronder evenementen in dertien steden. De campagne wordt ondersteund met tv-reclames en digitale advertenties.

Online advertising

De tien geboden van mobiele loyaliteit

Het mobiele kanaal was in het eerste kwartaal van 2015 goed voor meer dan een derde van alle wereldwijde eCommerce aankopen [1}. In diezelfde periode boden de apps stores van IOS en Androïd gezamenlijk meer dan 2,5 miljard mobiele apps aan. Consumenten besteden inmiddels meer tijd met deze apps dan met het gebruik van de desktop of het mobiele web. De mobiele telefoon is de belangrijkste toegangspoort tot het leven van de moderne consument geworden. Hoe houd je de apps sticky?

Customer Loyalty

Live chat bij veel bedrijven nog onvoldoende

Er is een kleine verbetering te constateren in de beschikbaarheid van live chat bij 163 Nederlandse websites. Dat concludeert LiveChat Pro, dat voor het tweede jaar hiernaar onderzoek heeft gedaan. 37 procent van de websites was tijdens kantooruren offline was, terwijl er wel live chat functionaliteit op de sites aangeboden werd. Vorig jaar lag dit percentage nog op 42 procent.

Customer Service

Ruim 1 miljoen contentuitgevers op LinkedIn

LinkedIn telt naar eigen zeggen inmiddels ruim 1 miljoen contentuitgevers dan wel inviduele schrijvers die gezamenlijk 130.000 berichten per week publiceren. 45 procent van de lezers – vaak CEO’s of managers – hebben beslissingsbevoegheden.

B2B Digital

Sociale media en B2B: welk platform?

Adverteren op sociale media blijft interessant voor zowel B2C als B2B marketeers, maar de aanpak verschilt enorm, schrijft Daniel Newman bij Forbes. De komst van slechts enkele nieuwe klanten betekent al miljoenen euro’s aan extra omzet. Wat is het beste platform?

B2B Digital

Maarten Stramrood nieuw bestuurslid bij DDMA

De director e-commerce & servicesales bij Ziggo, Maarten Stramrood, is verkozen tot nieuw bestuurslid bij brancheorganisatie DDMA.

Dialogue Marketing

Google lanceert adverteerdertools voor Gmail

Google heeft een tool gelanceerd voor adverteerders die heel veel mail versturen. Daarmee kunnen ze voorkomen dat bijvoorbeeld nieuwsbrieven per abuis als spam worden aangemerkt. Zij krijgen daarbij onder meer een rapportage over hun online reputatie.

E-mailmarketing

App Annie test dashboard voor app analytics

App Annie test een nieuw dashboard voor mobiele analytics voor uitgevers en ontwikkelaars, dat desgewenst in combinatie met Google Analytics kan worden gebruikt. Het dashboard verzamelt gegevens van de vijf grootste appstores en 34 advertentieplatforms.

Analytics

Microsoft Power BI volgende week beschikbaar

Microsoft maakt zijn Power BI dienst voor business intelligence op 24 juli beschikbaar. Het nieuwe product, bedoeld voor zakelijke gebruikers die vooral op zoek zijn naar visuele informatie van uiteenlopende datasets, was al enige tijd als bèta verkrijgbaar.

Analytics

Nu ook Instagram Brand Monitor voor Nederland

Social Inc. en Digital United lanceren de Instagram Brand Monitor voor Nederland. Deze online index biedt wekelijks inzicht in de populariteit van Nederlandse merken op Instagram. Bij aanvang zijn er meer dan 300 merken opgenomen.

Marketing

Facebook past klikbeleid aan, adverteerders betalen voor resultaat

Facebook gaat zijn kost-per-klik beleid compleet omgooien. Adverteerders betalen binnenkort alleen nog voor app installaties en meetbaar webverkeer. Commentaren, likes en gedeelde content worden niet langer meegerekend.

Facebook

Infographic: De geschiedenis van online klantenservice

De online industrie heeft de klantenservice veranderd. Dat begon al met e-mail en live chat in 1995, en Nordstrom was datzelfde jaar de eerste met gratis retouren. Vijf jaar geleden werd de klantenservice via Facebook en Twitter gemeengoed. En waar vroeger een mail rustig dagenlang onbeantwoord bleef, is dat nu ondenkbaar: 42 procent van de klanten verwacht een reactie binnen het uur. Het devies: Be present. Listen. Respond!

Customer Service

Adobe en IBM bundelen krachten met marketing en e-commerce

Adobe en IBM gaan hun marketing- en e-commerce diensten op elkaar afstemmen. Adobes Experience Manager is per direct gekoppeld aan IBMs WebSphere Commerce platform en beschikbaar voor klanten van beide bedrijven.

Marketing automation

Reclamefolder.nl begint langdurige tv-campagne

Reclamefolder.nl gaat vanaf zondag gedurende een halfjaar adverteren op televisie op de vier RTL-zenders.

Retail
Premium

New York Times opent Londens kantoor voor native advertising

De New York Times vestigt in augustus een speciaal team in Londen dat zich zal bezighouden met native advertising. Kaylee King-Balentin gaat de Londense vestiging van T Brand Studios leiden.

Marketing