Kijktijd YouTube stijgt 60 procent
“We vinden de tv-ervaring opnieuw uit voor het digitale tijdperk”, zegt Google-directeur Omid Kordestani dapper in de toelichting op zijn kwartaalcijfers.
“We vinden de tv-ervaring opnieuw uit voor het digitale tijdperk”, zegt Google-directeur Omid Kordestani dapper in de toelichting op zijn kwartaalcijfers.
De keuze van een goed marketing automation-platform blijft lastig, simpelweg omdat het een vrij nieuw fenomeen is en er veel spelers zijn die met grote regelmaat nieuwe oplossingen presenteren. Twee namen springen er echter al wat langer uit en beide zijn clouddiensten: HubSpot en Marketo. Ze zijn concurrenten, maar er zijn ook belangrijke verschillen, die door TechnologyAdvice in deze video worden toegelicht.
Uitgeverij Sanoma stelt de winstverwachting voor de middellange termijn naar beneden bij. De prestaties op de thuismarkt vallen tegen en er is geen zicht op verbetering.
Big Data data marketing heeft de aandacht van Nederlandse marketeers, zo blijkt uit recent onderzoek van Relay42 en NEWPEOPLE. 96 procent geeft aan dat hun marketingactiviteiten datagedreven zijn. Tegelijkertijd toont het onderzoek aan dat er nog uitdagingen zijn.
Het gebruik van Big Data onder marketeers begint populair te worden. De klant wordt nog altijd niet goed begrepen, waardoor bijvoorbeeld 73 procent van de leads in B2B marketing nog niet rijp blijken te zijn voor de verkoop. Deze infographic legt uit hoe marketeers in toenemende mate Data-as-a-Service (DaaS) gebruiken om meer inzicht in klanten te verkrijgen.
Een nieuwe CFO een nieuwe financiële wind. Google gaat ‘behoedzaam investeren’ in groei, ziet de operationele kosten nog steeds stijgen, maar kan dat goed opvangen met zijn resultaten.
In de financiële sector zien we customer journeys nog te vaak als een ‘one off’ platte straat, waar we zoveel mogelijk volume doorheen willen duwen. De focus ligt te vaak op leadgeneratie en conversie, terwijl de overige fases in een customer life cycle lang niet altijd dezelfde aandacht krijgen. Bij sommige hypotheekverstrekkers is het niet eens mogelijk om online extra af te lossen. Tevens breidt het kanaalaanbod zich uit als een op hol geslagen konijnenkolonie, terwijl de synergie en consistentie tussen kanalen nog ver te zoeken is. Dit alles resulteert in een matige klantbediening. We moeten onze klanten beter gaan bedienen en we kunnen een heel eind komen als we de volgende 2 principes toepassen.
Yourzine uit Den Bosch lanceert vandaag een nieuw label onder de naam Mobile Loyalty. “We stoppen de CRM-stekker in mobiele apps om die nu echt te kunnen personaliseren”, zegt directeur Michiel van Riemsdijk.
Bol.com krijgt steeds meer slimme algoritmes om het gedrag van de klant nog beter te voorspellen en hen daarmee een betere winkel te bieden. Dat zegt zet senior customer insights-analyst Yory Wollerich in het zomernummer van RetailTrends.
Kledingmerk CoolCat gaat in zee met performance advertising-netwerk Zanox om zijn bereik te vergroten. Het Nederlandse bedrijf krijgt toegang tot een breed netwerk van fashionuitgevers en -bloggers.
Opera Mediaworks, onderdeel van de maker van de gelijknamige browser, begint een creatieve studio voor native content onder de noemer Opera House. Het wil alle eigenschappen van smartphones benutten voor om videoclips en zogenoemde selfie ads te maken.
Mobielonvriendelijke sites scoren wel degelijk lager in de zoekresultaten van Google. Dat zegt Adobe in zijn Digital Advertising & Social Intelligence Report, dat zich baseert op 900 miljard advertentie impressies. Het is voor het eerst dat de Adobe Digital Index (ADI) de invloed meet.
William Crawford, tot voor kort nog hoofd van iAd Marketplaces bij Apple, wordt COO bij marketingbedrijf Drawbridge. Deze onderneming volgt gebruikers op smartphones en iPads zodat ze dezelfde gebruikerservaring krijgen tijdens het online winkelen.
wehkamp intensiveert vanaf vandaag de samenwerking met de vier meest invloedrijke Nederlandse vloggers. Komende maanden ontwikkelen Mascha (Beautygloss), Cynthia (Misslipgloss), Sanny (Sanny zoekt geluk) en Anna (Anna Nooshin) videocontent die volgens de retailer een ‘miljoenenpubliek moet inspireren’.
Een van de belangrijkste doelstellingen van B2B marketeers is het begrijpen van de klant, zo blijkt uit onderzoek van Regalix. Uiteraard ook het verzamelen van verkoopmateriaal, van brochures tot webcontent, ook wel marketing collateral genoemd. Het merendeel van de B2B bedrijven investeert daarom in productmarketing, waarbij de website en e-mail voorop staan.