More stories

De verschillen tussen e-mailmarketing en marketing automation

Regelmatig wordt mij de vraag gesteld wat nou het verschil tussen e-mailmarketing en marketing automation is. Begrijpelijk dat hier soms wat verwarring over ontstaat, e-mailmarketing maakt namelijk onlosmakelijk deel uit van marketing automation, er zijn echter toch ook grote verschillen.

Marketing

Reclamebureau Orchestra opgeheven

Reclamebureau Orchestra, de laatste tijd bekend onder de naam SSSS&Orchestra, sluit per 1 mei de deuren als gevolg van ‘een onoverkomelijke terugval van de business’.

Creative

Europese online reclamemarkt herstelt

De Europese economie komt weer op toeren en de online reclamemarkt profiteert daar zichtbaar van mee. De onderzoekers van Carat stellen hun verwachtingen voor de komende jaren naar boven bij, wat de verwachte mediabestedingen aangaat.

Marketing

Nudges: nagenoeg geen effect op conversie bij low-interest producten

Steeds meer bedrijven zetten tactieken in om de klant in de online customer journey tot een bepaalde aankoop te verleiden. Iedereen kent inmiddels het voorbeeld van booking.com wel, die de verleidingsprincipes van Cialdini zeer succesvol toepast in hun online strategie.

Customer Experience

Vodafone gaat Napster verspreiden in Nederland

Bestaande en nieuwe klanten van vodafone kunnen een half jaar lang gratis de online muziekdienst Napster gebruiken.

Marketing

Wehkamp test persoonlijk stijladvies via WhatsApp

wehkamp start vandaag met een test waarbij persoonlijk en kosteloos stylingadvies aan klanten wordt gegeven via WhatsApp. Het geven van advies via de chatapp is volgens de online retailer nog niet eerder in Nederland toegepast.

Customer Experience

CBS en TNO samen in innovatieve datatoepassingen

TNO en CBS hebben de handtekeningen gezet onder een nieuw samenwerkingsconvenant voor de periode 2015 – 2018. De nadruk komt te liggen op innovatieve datatoepassingen.

Analytics

Groupon begint B2B-veiling voor faillissementsverkopen

Groupon is in Europa een B2B-veiling voor faillissementsverkopen begonnen. Het initiatief gaat uit van de Zwitserse tak van het Amerikaanse bedrijf, Groupon Goods Global.

B2B Digital

Cisco investeert in video advertentiebedrijf

Hardwarebedrijf Cisco stopt geld in Innovid, een startup die adverteerders helpt met metingen van video advertentiecampagnes. Innovid heeft in totaal 10 miljoen dollar opgehaald.

Marketing

Mogelijk gezamenlijke ‘klikzaak’ tegen Facebook

Een groep Amerikaanse adverteerders wil Facebook gezamenlijk dagvaarden voor ongeldige kliks. Het Amerikaanse Hof van Beroep had vorig jaar nog bepaald dat zij niet gezamenlijk konden optreden tegen het sociale netwerk, maar wel individueel. Nu willen de adverteerders een tweede poging wagen, aan de hand van een intern rapport van Facebook zelf.

Facebook

Marketing automation? Eerst strategie, dan technologie

Technologie en marketing zijn nauwelijks nog los van elkaar te zien. CMO’s en CIO’s moeten samenwerken om samen de beste oplossingen of diensten te selecteren. En dat valt nog niet mee. Diensten selecteren zonder na te denken over integratie, analytics en klantervaring komt nog te vaak voor, constateert Brian Hansford.

Marketing

Geprogrammeerde advertentieverkoop domineert Amerikaanse markt

Geautomatiseerde advertentieverkoop bereikt in de VS dit jaar een omvang van 15 miljard dollar, volgens schattingen van BI Intelligence. En daarin gaat Real Time Bidding, het automatisch veilen van advertentieruimte, een grote rol spelen.

Marketing

Verlenging zoekcontract Yahoo en Microsoft onduidelijk

Yahoo en Microsoft moeten in de komende dertig dagen besluiten of ze nog langer willen samenwerken op het gebied van zoektechnologie. Dat meldt Reuters.

Marketing

Dark social: krijg inzicht in onbekend sociaal verkeer

Volgens Rupert Staines van RadiumOne omvat sociaal verkeer via Twitter en Facebook en andere publieke diensten maar 30 procent van al het sociaal verkeer. “Dark social is de term voor al het sociaal verkeer dat moeilijk te traceren of identificeren is, zoals e-mail, IM en SnapChat”, vertelt Staines.

Marketing

Heilig geloof in datagestuurde marketing (infographic)

Datagestuurde marketing wordt de toekomst, blijkt uit onderzoek van GlobalDMA en de Winterberry Group onder 3000 marketing professionals. 77 procent voelt zich al vertrouwd met deze vorm van marketing en verwacht er in de toekomst veel van. Geen wonder dat de uitgaven aan deze marketingvorm met 63 procent is gestegen. Dit jaar bedraagt die groei 74 procent.

Analytics