More stories

‘Facebook eist kwart van displaymarkt op in 2017’

Facebook zal een kwart van de Amerikaanse displaymarkt in handen hebben in 2017. Dat is 18,6 procent meer dan nu twee jaar geleden, aldus eMarketer. Google daarentegen levert fors in, het marktaandeel daalt naar 11,1 procent.

Facebook

Zo werd Netflix koploper in gesponsorde content

Makers van entertainment is er veel aan gelegen het publiek te interesseren, te betrekken en ze het liefst over de […]

Marketing

Adobe iPad app voor snelle schetsen

Adobe heeft Adobe Comp CC gelanceerd, een gratis iPad app die het mogelijk maakt om snel ontwerpconcepten te creëren voor projecten op mobiel apparaten, internet en print. Met Comp CC kunnen op hun iPad beginnen met schetsmatigeprojecten en deze vervolgens afronden op hun desktop met behulp van Photoshop CC, Illustrator CC en InDesign CC.

Marketing

Rekenkamer: overheid moet data delen

De Rijksoverheid deelt gegevens vaker als ‘open data’. Open data maken de overheid transparanter en toegankelijker voor burgers en professionals en zij dienen ook een economisch belang: rondom open data ontstaan meer banen en de omzet van de bedrijven die de data gebruiken neemt toe. Dat zegt de Rekenkamer.

Analytics

Nu beschikbaar: Google Tag Manager v2

Google Tag Manager is een handige beheeromgeving voor het plaatsen van tags en trackers ten behoeve van online campagnes en meetbaarheid op de website. Het grote voordeel is dat Tag Manager met een éénmalig te implementeren code op de website geactiveerd kan worden. Het toevoegen van tags kan vervolgens direct via de Google Tag Manager zonder tussenkomst van de websitebeheerder.

Analytics

MediaScience koopt snelweg reclame geprogrammeerd in

Digitaal marketingbureau MediaScience start met een outdoorcampagne via geprogrammeerde inkoop. Het bedrijf claimt het eerste bureau te zijn dat snelweg reclame programmatic inkoopt.

Marketing

Heineken haalt bezem door marketingafdeling

Heineken reorganiseert zijn complete marketingafdeling. In juni vertrekt de hoogste marketingman Alexis Nasard en een maand later stapt ook Chris Barrow op, de huidige chief strategy officer.

Marketing

Taco Vinkeles Creative Director bij Sanoma Marketing Partnerships

Taco Vinkeles is aangetreden als Creative Director bij Sanoma Marketing Partnerships, het team dat strategische partnerships met adverteerders uitwerkt.

Marketing

Meer gemeenten presenteren begroting via app

Het presenteren van de programmabegroting van gemeenten gebeurt steeds vaker aan de hand van een begrotingsapp. Vorig jaar deed gemeente Veere dit als eerste met de webapp van Pepperflow. Tientallen gemeenten volgden dat voorbeeld.

Contentmarketing

Jeroen Bertrams: ‘Voorzie in de social media verslaving’

Auteur Jeroen Bertrams las 300 onderzoeken over social media en schreef daar het boek ‘Bedwing het Monster Social Media’ over. “Veel bedrijven hebben nog heel veel moeite om met social media hun doelen te realiseren”, stelt Betrams. “Dat komt omdat ze niet goed begrijpen hoe ze moeten omgaan met mensen die op social media actief zijn.”

Marketing

Widespace breidt premium mobiel netwerk uit

Widespace heeft zijn mobiele advertentienetwerk uitgebreid met de Telegraaf, Voetbal International en Radio 538. Het bedrijf zegt dat het daarmee vijftig procent van alle smartphonegebruikers in elf Europese landen kan bereiken. In Nederland zijn de advertenties van Widespace op 9 miljoen smartphones te zien.

Marketing

Hoe bepaal je de economische en maatschappelijke waarde van de creatieve industrie?

TNO heeft een monitor ontwikkeld om de economische en maatschappelijke waarde van de creatieve industrie in kaart te brengen. De nadruk ligt daarbij op de samenwerking met andere sectoren.

Creative

De verschillen tussen e-mailmarketing en marketing automation

Regelmatig wordt mij de vraag gesteld wat nou het verschil tussen e-mailmarketing en marketing automation is. Begrijpelijk dat hier soms wat verwarring over ontstaat, e-mailmarketing maakt namelijk onlosmakelijk deel uit van marketing automation, er zijn echter toch ook grote verschillen.

Marketing

Reclamebureau Orchestra opgeheven

Reclamebureau Orchestra, de laatste tijd bekend onder de naam SSSS&Orchestra, sluit per 1 mei de deuren als gevolg van ‘een onoverkomelijke terugval van de business’.

Creative

Europese online reclamemarkt herstelt

De Europese economie komt weer op toeren en de online reclamemarkt profiteert daar zichtbaar van mee. De onderzoekers van Carat stellen hun verwachtingen voor de komende jaren naar boven bij, wat de verwachte mediabestedingen aangaat.

Marketing