More stories

Premium

New York Times opent Londens kantoor voor native advertising

De New York Times vestigt in augustus een speciaal team in Londen dat zich zal bezighouden met native advertising. Kaylee King-Balentin gaat de Londense vestiging van T Brand Studios leiden.

Marketing

E-mail in travel: vooruitstrevend, stabiel of gemiddeld?

De travel branche was een van de pioniers onder de email marketeers: zij gingen als eerste serieus aan de slag en hebben dus ook de meeste ervaring met professionele email marketing. Maar zie je al hun ervaring en kunde ook terug in de bounce-, click to open- en doorklikratio’s? Oordeel zelf. Ik zet namelijk in deze blogpost de laatste email marketing cijfers, trends en ontwikkelingen van de travel branche voor je op een rij.

IKEA gaat in herkansing met nieuwe Store-app

IKEA brengt in Nederland een nieuwe Store-app uit voor publiek dat gaat winkelen in een van de filialen van de woonwinkel. De versie van de app die vervangen nu wordt, scoorde bar slecht onder gebuikers.

Marketing

Oculus Rift op Facebook Conference

Virtual reality en social? Dat heeft meer met elkaar te maken dan je zou denken. Per slot van rekening nam Facebook Oculus Rift over, de inmiddels beroemde VR-bril. Op de Facebook Conference dit najaar antwoord op de vraag: hoe kun je je als marketingstrateeg voorbereiden op nieuwe virtual reality en hoe zet je virtual reality in de praktijk in?

Facebook

Google Maps fails: over kakkerlakken, NSA hacken en zeiken op Apple

Dat Google Maps niet perfect is, weet je wellicht al. Iedereen die aan local SEO doet, heeft weleens frustraties over Google Maps gehad. De afgelopen weken is er vooral veel te doen geweest rondom gênante ‘Google Maps fails’ die zijn opgetreden. Zo was er het Android-logo die op het Apple logo plaste en leidden zoekvragen als ‘nigger house’ (wie typt die query eigenlijk in?) en ‘kakkerlakken’ in Maps naar respectievelijk het Witte Huis en De Kuip. Aan mij als local SEO’er en Feyenoord-fan om uit te leggen hoe dit kan gebeuren, te bespreken wat Google ertegen doet/gedaan heeft en in te gaan op wat jij hiervan kunt leren voor je local SEO-activiteiten.

Search

Schiphol neemt digitale kanalen op de schop

Schiphol stelt Edenspiekermann aan om zijn digitale identiteit en dienstverlening te helpen doorontwikkelen.

Service Design

Omzet 2014 Nederlandse internetbureaus: 381 miljoen

Nederlandse internetbureaus en online specialisten realiseerden in 2014 een omzet van 381 miljoen euro, elf procent meer dan het jaar ervoor.

Web-design

Beslist.nl begint radio- en tv-campagne

Vergelijkingssite Beslist.nl begint een landelijke reclamecampagne in de massamedia om zijn bekendheid te vergroten.

Premium

Nederlandse online advertentiemarkt 9 procent gegroeid

De Nederlandse online advertentiemarkt groeide in het eerste kwartaal van 2015 met 9 procent ten opzichte van het eerste kwartaal in 2014, resulterend in een omzet van 377 miljoen euro. Dit blijkt uit de kwartaalupdate van de Online Ad Spend study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de branchevereniging voor digital marketing.

Marketing

AVARI lanceert zelflerend systeem voor e-mailmarketing

Het Berlijnse AVARI heeft nieuwe e-mailmarketing-technologie gelanceerd die zelflerend is en gepersonaliseerde e-mailcampagnes kan ontwikkelen, met name voor de B2B-markt.

Vorderingen oud-directeur Service2fruit afgewezen

De rechtbank Gelderland heeft de vorderingen afgewezen van de voormalige directeur van online handelsplatform Service2fruit.com, waar (hard)fruit afkomstig van de Nederlandse, Belgische en Poolse markt wordt verhandeld. Net als bij een internetmarktplaats als eBay kan op het platform worden geboden op producten.

B2B Digital

Europese Commissie: cookiewet moet weer op de schop

Deze week presenteerde de Europese commissie een onderzoek naar de implementatie en handhaving van de E-Privacy Richtlijn in de EU landen. Hierin staan onder meer de cookie- en e-mailregels opgenomen. Eén van de conclusies luidt dat de cookiebepaling zijn doelstelling niet heeft bereikt. Door pop-up moeheid heeft de webbezoeker nauwelijks aandacht voor wat hij leest. De onderzoekers stellen een aantal aanpassingen voor, onder meer een expliciete opt-in voor “direct marketing cookies”.

Legal

DTG breidt klantenservice uit met WhatsApp

DTG, het bedrijf achter de Telefoongids & Gouden Gids, breidt haar reguliere klantenservice (via telefoon, Twitter, Facebook, LinkedIn en haar website) uit met WhatsApp. De uitgever zegt hiermee het eerste bedrijf in Nederland te zijn dat ook klantenservice via WhatsApp aan MKB’ers levert.

Customer Service

‘AOL neemt adtech bedrijf Millennial Media over’

AOL, tegenwoordig onderdeel van Verizon, wil zijn advertentie-activiteiten verder uitbreiden. Nadat het een groot deel van de advertentietak van Microsoft heeft overgenomen, wil men nu naar verluidt tussen de 300 en 350 miljoen dollar bieden voor het Amerikaanse adtech bedrijf Millennial Media.

Marketing

McDonald’s zet geofilter Snapchat als eerste in

Marketeers weten de populaire jongerenapp Snapchat steeds beter te vinden. Dat is ook niet zo gek met wereldwijd ruim 200 miljoen actieve gebruikers per maand. Gerichte advertenties zijn vanwege het beperkte aantal gegevens dat wordt uitgevraagd slechts gedeeltelijk mogelijk. McDonald’s en Toyota maken beide op een andere manier optimaal gebruik van de locatie van Snapchat gebruikers.

Marketing