More stories

ReplaceDirect begint tv-campagne

ReplaceDirect begint een massamediale reclamecampagne om zijn naamsbekendheid op te schroeven.

Marketing

Salesforce lid van Klantenservice Federatie

Salesforce heeft zich aangesloten bij de Klantenservice Federatie, de branchevereniging voor klantcontact.

Customer Service

‘Behoefte aan contextuele en slimme kortingscoupons is groot’

Hoe vaak gebeurt het je niet dat je je aan de kassa realiseert thuis nog een kortingssticker of -coupon te hebben? Het is hoog tijd voor de grootschalige uitrol van contextuele en slimme coupons. De marketeer loopt hopeloos achter.

Vodafone streamt FashionWeek via Periscope

Vodafone zet komende week vijf fashionbloggers in die met de video-app Periscope live verslag zullen doen van de gebeurtenissen van de FashionWeek Amsterdam.

Social
Premium

OpenRTB overbrugt programmatic en native advertising

De samensmelting van native advertising en geautomatiseerde advertentieverkoop is niet ver meer weg. Mede dankzij een nieuwe specificatie van branche-organisatie Interactive Advertising Bureau. IAB’s OpenRTB 2.3 is wat de twee werelden bij elkaar moet brengen.

Website-optimalisatie: welke aanpassingen leveren het meeste rendement op?

Je hebt inmiddels doelen voor je website opgesteld en hebt in kaart waar jouw website goed presteert, maar ook waar deze minder presteert. Daarnaast weet je waarom bezoekers afhaken en je hebt knelpunten naar mogelijke oplossingen vertaald. Vervolgens heb je vaak een lijst met tientallen verbeterpunten, maar hoe schat je nu in bij welke je moet beginnen? Dit zesde artikel uit de reeks website-optimalisatie gaat in op de prioritering webshop optimalisatiepunten door deze op te sporen en om te zetten in een (geld) waarde.

Attributie

The Weather Channel met selfservice reclameboeker

Duizenden Engelse bedrijven uit het MKB kunnen zelf reclamecampagnes gaan inboeken bij The Weather Channel op basis van locatie en weersomstandigheden.

Online advertising

NMBS startklantenservice via Facebook

De Belgische Spoorwegmaatschappij NMBS gaat voortaan ook via Facebook de vragen van klanten beantwoorden. Daarnaast zullen de sociale media voortaan zeven dagen per week bemand zijn.

Customer Service

Contactorganisaties Experience Groep en IPG gaan samen

Koramic2Engage heeft via haar dochterbedrijf IPG de Nederlandse Experience Groep overgenomen. IPG is een contactcenter organisatie gespecialiseerd in dienstverlening via telefoon, mail, chat en social media.

Customer Service

Tourgekte op sociale media

De Tour de France is slechts twee dagen onderweg, maar het is in Nederland nu al het meest besproken sportevenement van 2015 op sociale media. Dat blijkt uit een onderzoek van social media analysetool Coosto.

Marketing

Conrad test beacontechnologie in winkels

Elektronicawinkel Conrad houdt in Wenen een proef met beacontechnologie om klanten te herkennen en persoonlijke berichten te sturen.

Geen ondersteuning Silverlight in nieuwe browser Microsoft

Microsoft neemt langzaam afscheid van zijn Flash-variant Silverlight. De plugin wordt niet meer ondersteund door de nieuwe browser Edge in Windows 10, meldt Microsoft zelf.

Marketing

ING Bank sluit call center vanwege online

Zo’n driehonderd medewerkers van het call center van ING in Arnhem moeten noodgedwongen verhuizen omdat de bank de activiteiten daar stopzet. Veel ING klanten regelen hun bankzaken inmiddels online of via de app en bellen minder vaak het call center.

Customer Service

Infographic: de psychologie van Vind ik leuk

Bijna dagelijks drukken we op de Vind ik leuk-knop van Facebook. Ruim de helft van alle Facebook gebruikers plaatsen likes. Maar waarom doen we dat eigenlijk? Welke psychologie steekt daar achter? Volgens deze infographic van Quicksprout zijn er verschillende redenen, zoals empathie en zelfbevestiging.

Facebook

Shell en Unilever doen promotie Pathé Thuis

Pathé Thuis doet een promotiecampagne met Shell en Unilever om Nederlands aandacht te vestigen op de online videotheek.

Campagnes