More stories

Sociale media en B2B: welk platform?

Adverteren op sociale media blijft interessant voor zowel B2C als B2B marketeers, maar de aanpak verschilt enorm, schrijft Daniel Newman bij Forbes. De komst van slechts enkele nieuwe klanten betekent al miljoenen euro’s aan extra omzet. Wat is het beste platform?

B2B Digital

Maarten Stramrood nieuw bestuurslid bij DDMA

De director e-commerce & servicesales bij Ziggo, Maarten Stramrood, is verkozen tot nieuw bestuurslid bij brancheorganisatie DDMA.

Dialogue Marketing

Google lanceert adverteerdertools voor Gmail

Google heeft een tool gelanceerd voor adverteerders die heel veel mail versturen. Daarmee kunnen ze voorkomen dat bijvoorbeeld nieuwsbrieven per abuis als spam worden aangemerkt. Zij krijgen daarbij onder meer een rapportage over hun online reputatie.

E-mailmarketing

App Annie test dashboard voor app analytics

App Annie test een nieuw dashboard voor mobiele analytics voor uitgevers en ontwikkelaars, dat desgewenst in combinatie met Google Analytics kan worden gebruikt. Het dashboard verzamelt gegevens van de vijf grootste appstores en 34 advertentieplatforms.

Analytics

Microsoft Power BI volgende week beschikbaar

Microsoft maakt zijn Power BI dienst voor business intelligence op 24 juli beschikbaar. Het nieuwe product, bedoeld voor zakelijke gebruikers die vooral op zoek zijn naar visuele informatie van uiteenlopende datasets, was al enige tijd als bèta verkrijgbaar.

Analytics

Nu ook Instagram Brand Monitor voor Nederland

Social Inc. en Digital United lanceren de Instagram Brand Monitor voor Nederland. Deze online index biedt wekelijks inzicht in de populariteit van Nederlandse merken op Instagram. Bij aanvang zijn er meer dan 300 merken opgenomen.

Marketing

Facebook past klikbeleid aan, adverteerders betalen voor resultaat

Facebook gaat zijn kost-per-klik beleid compleet omgooien. Adverteerders betalen binnenkort alleen nog voor app installaties en meetbaar webverkeer. Commentaren, likes en gedeelde content worden niet langer meegerekend.

Facebook

Infographic: De geschiedenis van online klantenservice

De online industrie heeft de klantenservice veranderd. Dat begon al met e-mail en live chat in 1995, en Nordstrom was datzelfde jaar de eerste met gratis retouren. Vijf jaar geleden werd de klantenservice via Facebook en Twitter gemeengoed. En waar vroeger een mail rustig dagenlang onbeantwoord bleef, is dat nu ondenkbaar: 42 procent van de klanten verwacht een reactie binnen het uur. Het devies: Be present. Listen. Respond!

Customer Service

Adobe en IBM bundelen krachten met marketing en e-commerce

Adobe en IBM gaan hun marketing- en e-commerce diensten op elkaar afstemmen. Adobes Experience Manager is per direct gekoppeld aan IBMs WebSphere Commerce platform en beschikbaar voor klanten van beide bedrijven.

Marketing automation

Reclamefolder.nl begint langdurige tv-campagne

Reclamefolder.nl gaat vanaf zondag gedurende een halfjaar adverteren op televisie op de vier RTL-zenders.

Retail
Premium

New York Times opent Londens kantoor voor native advertising

De New York Times vestigt in augustus een speciaal team in Londen dat zich zal bezighouden met native advertising. Kaylee King-Balentin gaat de Londense vestiging van T Brand Studios leiden.

Marketing

E-mail in travel: vooruitstrevend, stabiel of gemiddeld?

De travel branche was een van de pioniers onder de email marketeers: zij gingen als eerste serieus aan de slag en hebben dus ook de meeste ervaring met professionele email marketing. Maar zie je al hun ervaring en kunde ook terug in de bounce-, click to open- en doorklikratio’s? Oordeel zelf. Ik zet namelijk in deze blogpost de laatste email marketing cijfers, trends en ontwikkelingen van de travel branche voor je op een rij.

IKEA gaat in herkansing met nieuwe Store-app

IKEA brengt in Nederland een nieuwe Store-app uit voor publiek dat gaat winkelen in een van de filialen van de woonwinkel. De versie van de app die vervangen nu wordt, scoorde bar slecht onder gebuikers.

Marketing

Oculus Rift op Facebook Conference

Virtual reality en social? Dat heeft meer met elkaar te maken dan je zou denken. Per slot van rekening nam Facebook Oculus Rift over, de inmiddels beroemde VR-bril. Op de Facebook Conference dit najaar antwoord op de vraag: hoe kun je je als marketingstrateeg voorbereiden op nieuwe virtual reality en hoe zet je virtual reality in de praktijk in?

Facebook

Google Maps fails: over kakkerlakken, NSA hacken en zeiken op Apple

Dat Google Maps niet perfect is, weet je wellicht al. Iedereen die aan local SEO doet, heeft weleens frustraties over Google Maps gehad. De afgelopen weken is er vooral veel te doen geweest rondom gênante ‘Google Maps fails’ die zijn opgetreden. Zo was er het Android-logo die op het Apple logo plaste en leidden zoekvragen als ‘nigger house’ (wie typt die query eigenlijk in?) en ‘kakkerlakken’ in Maps naar respectievelijk het Witte Huis en De Kuip. Aan mij als local SEO’er en Feyenoord-fan om uit te leggen hoe dit kan gebeuren, te bespreken wat Google ertegen doet/gedaan heeft en in te gaan op wat jij hiervan kunt leren voor je local SEO-activiteiten.

Search