More stories

Design trends voor web en mobiel

Webdesign wordt steeds levendiger. Letterlijk, dankzij mogelijkheden die HTML5 en CSS3 bieden in combinatie met snellere apparaten, grotere smartphone-schermen en snelle internetverbindingen. Chris Lake, directeur content bij Econsultancy, inventariseerde een aantal desigtrends (of zijn het modegrillen?).

Marketing

PayPal iOS-app ondersteunt loyaliteitsprogramma’s

De iOS app van PayPal biedt voortaan ondersteuning voor loyaliteitsprogramma’s, waarmee de app dezelfde functie krijgt als Apples Passbook.

Customer Loyalty

Brits bedrijf bouwt data-adviseur

Het Britse bedrijf Echobox heeft eindelijk zijn geavanceerde analyticsplatform onthuld, dat adviseert op welke tijdstippen sitebeheerders artikelen kunnen delen op sociale media. Redactioneel advies volgt op de lange termijn.

Analytics

Oracle wordt bruggenbouwer voor Big Data

Oracle wil een brug slaan tussen Big Data-silo’s. Het lanceert daarom een integratieoplossing voor toepassingen als Hadoop, NoSQL en Oracles eigen SQL-Databases.

Analytics

Noor van Geloven (StrawberryFrog, Halal) naar MediaMonks Films

MediaMonks Films heeft Noor van Geloven aangesteld als Executive Film Producer. Van Geloven werkte eerder voor onder andere KesselsKramer, 100% Halal en StrawberryFrog, waar zij filmprojecten leidde voor klanten zoals Emirates Airlines, Diageo en Bavaria.

Contentmarketing

Mindshare start afdeling voor wearables

Mediabureau Mindshare, onderdeel van WPPs GroupM, gokt op de markt voor wearables. Het heeft een nieuwe divisie Life+ in het leven geroepen voor advertentieproducten op slimme horloges, fitness trackers en Google Glass.

Marketing

Niet klikken, maar schudden

Het Amerikaanse bedrijf Adtile wil mobiele advertenties levendiger maken door het gebruik van sensorinformatie die smartphones verschaffen, zoals van GPS, gyroscoop en bewegingssensoren.

Marketing

Wat hebben de Sixtijnse Kapel en native advertising met elkaar gemeen?

Native advertising is niet nieuw. Het bestaat al sinds mensenheugenis. Zo is de Sixtijnse Kapel het mooiste voorbeeld van sponsored content ooit gemaakt, vindt Philip Trippenbach van Edelman Digital in Londen. De plafonds werden geschilderd in de zestiende eeuw, in opdracht van Paus Julius II, ook wel de ‘Fearsome Pope’ genoemd, om zijn macht en invloed uit te dragen.

Marketing

Kabinet gaat niet optreden tegen cookiemuren

De regering vindt cookiemuren, die geen toegang verlenen tot een site als bezoekers geen cookies accepteren, ‘bijzonder gebruikersonvriendelijk’, maar wil geen stappen ondernemen. Dat schrijft minister Kamp in een nota over de behandeling van de wijziging van de artikel 11.7a van de Telecommunicatiewet.

Analytics

Livechat vaak niet live

Bijna de helft van ruim honderd websites in een onderzoek van managed live chat provider, LiveChat Pro bleek overdag niet bereikbaar. In veel gevallen stond op de website vermeld dat er geen medewerker online beschikbaar was.

Conversie

Walmart begint online marktplaats voor leveranciers

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart begint een eigen advertentiemarktplaats, maar dan alleen voor zijn leveranciers. Via Walmart Exchange kunnen zij advertenties inkopen, maar ook gegevens uit onder meer sociale media raadplegen.

Analytics

ProSpex neemt online marketing specialist Webtraders over

B2B-leadgeneratiebedrijf ProSpex neemt online marketingspecialist Webtraders over. Laatstgenoemde zal verder gaan onder de naam ProSpex Online Marketing. Op die manier moet het eerste fullservice multichannel B2B-leadgeneratiebureau ontstaan waarin alle direct marketing disciplines onder één dak zijn samengebracht.

B2B Digital

Rechter verbiedt merkinbreuk DTG

Het bedrijf Telefoonboek is veroordeeld voor ongeoorloofde vergelijkende reclame en merkinbreuk in een zaak die rivaal De Telefoodsgids (DTG) eerder dit jaar had aangespannen. Dat blijkt uit een deze week gepubliceerd vonnis van de rechtbank Gelderland.

Legal

SnappCar lanceert eigen app

SnappCar, de site voor het delen van de personenauto, lanceert de SnappApp voor iPhone en Android. Gebruikers krijgen daarmee actueel inzicht in de dagen en dagdelen waarop auto’s beschikbaar zijn.

Marketing

Leids bedrijf start campagne tegen Facebook

Het Leidse bedrijf Just B.V. is een campagne tegen Facebook gestart onder de noemer 99 Days of Freedom. Het idee is dat gebruikers zich 99 dagen niet op Facebook vertonen en zich dan ongetwijfeld gelukkiger voelen.

Marketing