More stories

Facebook ontketent adtech oorlog met Google

Facebook breidt de mogelijkheden van zijn geautomatiseerde video-advertentieplatform LiveRail uit met (mobiele) displayadvertenties die ook buiten Facebook kunnen worden getoond. Daarmee gaat het sociale netwerk de directe concurrentie aan met Google.

Marketing

Meerkat, voorbij de hype. Wat als…

De laatste dagen heb ik bij ons op de campus wat geëxperimenteerd met Meerkat. Het eerste wat me bij mijn experimenten opviel is dat je óf heel raar wordt aangekeken óf je hebt direct fans omdat je herkent wordt als Meerkatter. Op (internationale) blogs buitelt men over elkaar heen om hun mening te geven. Maar de app heeft me aan het denken gezet.

Marketing

Van Big Data naar Big Experiences

Met het analyseren van Big Data komen er nieuwe mogelijkheden beschikbaar om klantinzichten optimaal toe te passen in alle kanalen. Als marketeer ben je je daarvan bewust bij elke keuze in de strategie voor de klantbediening, on- en offline. Voor veel marketeers wordt 2015 dan ook het jaar van customer experience. We bekijken de uitdagingen die veel marketeers hebben bij het inzetten van Big Data voor experience marketing.

Customer Experience

T-Mobile: ‘Social selling werkt’

Tanarin Adams van T-Mobile US zette vorig jaar een social selling organisatie op als onderdeel van hun social marketing groep. “We transformeerden onze verkoopafdeling en leerden hen social in te zetten, zodat ze hun productiviteit konden verhogen en meer verkopen”, vertelt Adams.

Marketing

‘E-mailmarketing wordt real-time persoonlijke communicatie’

E-mailmarketing is als het werkpaard van de marketingmix. Waardevolle en onmisbare pk’s die niet langzaam van het toneel verdwijnen, maar evolueren in vorm en kracht. Een vorm bovendien die onderaan de streep voor de hoogste ROI zorgt. We spreken over de ontwikkelingen rondom e-mailmarketing met Michael Linthorst, CEO van Copernica.

E-mailmarketing

IKEA-viral in miljoenen de wereld over

Een fopfilmpje waarin IKEA zijn nieuwe ‘kunstcollectie’ op YouTube promoot genereerde in een week miljoenen views.

Marketing

Adverteerders eisen maatregelen tegen klikfraude

Een aantal Amerikaanse bedrijven, waaronder MillerCoors en AIG, heeft zijn advertentiecontracten aangescherpt. Zij willen ‘onomstotelijk bewijs’ dat de advertenties zijn bekeken door mensen, en niet door bots.

Marketing

Havas/Boondoggle versterkt creatieve directie

Het gefuseerde Havas/Boondoggle Amsterdam wordt vanaf 1 april versterkt met twee nieuwe creatief directeuren, Nils Taildeman en Menno Schipper, beide afkomstig van DDB & Tribal Amsterdam.

Creative

Adobe helpt Microsoft met nieuwe browser

Adobe Systems helpt Microsoft met de ontwikkeling van zijn nieuwe browser, die nu nog Spartan heet, maar wellicht een andere naam zal krijgen. Zo zal Adobe technologie worden toegevoegd waardoor sites er wat gelikter uit kunnen zien.

Marketing

Televisieattributie: hoe online performance profiteert van televisie

In 2014 werd er wederom meer televisie gekeken dan ooit: gemiddeld ruim tweehonderd minuten per dag. Het medium blijft dus zeer relevant voor adverteerders. En niet alleen voor branding, maar ook steeds meer voor het realiseren van online interactie. Het monitoren van het online-effect van een televisiereclame kan tegenwoordig namelijk real time.

Attributie

Emerce publiceert Digital Marketing Guide

Op zoek naar een bureau dat een nieuwe online campagne voor je kan maken? Emerce publiceert daarom de Digital Marketing Guide, een gevarieerde gids vol actuele cases met presentatie van de bureaus.

Campagnes

Facebook Messenger open voor ontwikkelaars

Facebook stelt zijn Messenger-dienst open voor ontwikkelaars. Komende week kondigt het sociale netwerk een samenwerking aan met twintig apps op zijn F8 Developer Conference in San Francisco.

Facebook

22 onmisbare tools voor marketing automation

Marketing automation komt met enorme beloftes op het gebied van conversie en leadgeneratie. Alleen is het speelveld van deze sector voor veel marketeers nog behoorlijk diffuus. Wat moet eigenlijk wel of niet tot dit gebied worden gerekend? Zakenblad Forbes noemt 22 softwarepakketten en diensten die bedrijven verder kunnen helpen. De lijst is niet compleet.

Marketing

Facebook wil exclusief nieuws in tijdlijn

Facebook gaat zelf nieuws in de tijdlijn van gebruikers zetten. Daartoe onderhandelt het sociale netwerk met The New York Times, The Guardian, BuzzFeed en National Geographic.

Facebook

Tesco onderhandelt over nieuwe reclamepartner

De Britse supermarkt Tesco is op zoek naar een nieuwe reclamepartner. Naast IPGs Initiative zijn WPPs MediaCom en ZenithOptimedia in de race voor het contract.

Creative