More stories

In drie stappen een geslaagde Facebook campagne met behulp van uitleganimaties

De inzet van een Facebook-campagne met behulp van uitleganimaties kan een goed idee zijn voor je merk of product. Facebook is een platform met een groot bereik en er wordt veel gedeeld. Om die reden kan het uitrollen van een dergelijke campagne een groot succes worden.

Facebook

Adobe: een derde omzet uit marketingdiensten

Softwarebedrijf Adobe realiseerde in het vierde kwartaal een omzet van 330 miljoen dollar met zijn online marketingdiensten.

Marketing

Vijftien social media trends voor 2015: van tactisch naar strategisch

Wereldwijd maken 1,8 miljard mensen gebruik van social media. Dat is bijna tweederde van alle mensen met toegang tot internet. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren blijft groeien. Tot 2,44 miljard in 2018. Als content vuur is, dan zijn social media brandstof. Welke trends zijn in 2015 de zuurstof voor deze aanwakkerende vlammen?

Marketing

Coosto maakt zoekintensiteit zichtbaar

Coosto maakt voortaan de gemiddelde intensiteit van een zoekopdracht gedurende de dag of week zichtbaar. Zogenoemde heatmaps tonen aan hoeveel berichten op het internet zijn gepubliceerd over een onderwerp naar keuze. Dit stelt organisaties in staat piekverkeer voor de klantenservice te voorspellen.

Analytics

Analytics startup Hortonworks naar de beurs

Analytics bedrijf Hortonworks, leverancier van Hadoop software, gaat vandaag naar de beurs voor 16 dollar. Op NASDAQ handelt de onderneming onder het symbool HDP.

Analytics

Europese primeur: programmatic buying op billboards

Reizigers met het openbaar vervoer zien op stations in Rotterdam en Amsterdam een Europese primeur op de billboards zonder dat ze het weten. De reclameruimte is dynamisch ingekocht met de op internet gebruikelijke techniek van programmatic buying.

Marketing
Premium

Bereik je (niche) doelgroep met Display Advertising

Display Advertising wint aan populariteit. Met de opkomst van real time bidding (RTB) en platformen als DoubleClick kunnen we onze klanten ook online efficiënter benaderen. Maar ook de traditionelere netwerken, zoals het Display Netwerk van Google bieden legio opties om specifieke doelgroepen te bereiken op specifieke momenten. Drie tips om zonder kennis van RTB en DoubleClick toch slim te werk te gaan met Display Advertising.

Marketing

Tom Konings naar M2Mobi

Met de aanstelling van Tom Konings krijgt de mobiele bouwer M2Mobi zijn eerste Creative Consultant in huis. Het bedrijf wil techniek en functioneel c.q. optimaal design dichter bij elkaar brengen in al zijn werk.

Marketing
Premium

Weet Google wel in te spelen op native advertising?

Native advertising schijnt het helemaal te gaan worden. Maar, zo kun je denken, Google gaat daarin de boot volledig missen. Want beschikt deze advertentiereus wel over de middelen om ook deze markt naar zich toe te trekken?

Marketing

Google introduceert label ‘geschikt voor mobiel’ nu ook in Nederland

We berichtten al eerder over mobile en ranking factoren en de invloed op de SEO. Enkele dagen geleden ontdekte ik voor het eerst waarschuwingen voor Flash in mobile rank resultaten in Chrome en Google Now. Flash was al ‘not done’ voor je SEO, maar omdat bijna geen enkele mobiele telefoon meer met Flash om kan gaan én Google je nu zelfs waarschuwt die sites links te laten liggen, is er geen ontkomen meer aan: maak je website mobielvriendelijk.

Marketing

Martijn Sengers weg bij Lab1111

Medeoprichter Martijn Sengers verlaat Lab1111 na een verschil van inzicht. Hij wil zich meer richten op ‘datgene waar ik mijn persoonlijke voldoening uithaal; focus op strategie, creatie en ideation.’

Creative

Instagram nu groter dan Twitter

Facebook-dochter Instagram heeft met 300 miljoen maandelijkse gebruikers Twitter ingehaald. Nog geen negen maanden geleden stond de teller van Instagram op 200 miljoen gebruikers. Twitter had enkele weken terug 284 miljoen actieve maandelijkse gebruikers.

Marketing

IBM en Apple rollen eerste zakelijke apps uit

Apple en IBM brengen vandaag de eerste lichting IBM MobileFirst for iOS Solutions uit, zakelijke apps die geschikt zijn voor uiteenlopende clouddiensten. De toepassingen zijn bedoeld voor zakelijke klanten van IBM uit de bankwereld, detailhandel, verzekeringsbranche, de financiële dienstverlening en telecomsector, en voor overheden en luchtvaartmaatschappijen. De eerste afnemers zijn Citi, Air Canada, Sprint en Banorte.

Analytics

Hoe neuromarketing zorgt voor betere apps

Professor Lluis Martinez-Ribes van de Spaanse Esade Business School ziet kansen voor betere apps door de toepassing van neuromarketing: “Van al onze beslissingen maken we 85 tot 95 procent onbewust. Die maken we met ons limbisch systeem, waarmee we ook kopen. Dus hoe zorg ervoor dat consumenten jouw producten kopen en niet die van jouw concurrenten?”

Marketing

Cloudgebruikers Adobe ‘zeer tevreden’

Ongeveer een kwart van de abonnees van Adobes Creative Cloud is ontevreden over deze dienst. De rest is echter tevreden tot zeer tevreden, zo blijkt uit een onderzoekje van RBC Capital Markets en CNET.

Creative