Sanoma installeert mobiel reclameteam
Uitgever Sanoma zet een full service team neer waar adverteerders hun mobiele reclamecampagnes kunnen laten bouwen.
Uitgever Sanoma zet een full service team neer waar adverteerders hun mobiele reclamecampagnes kunnen laten bouwen.
Het helpt: een mail nasturen nadat de klant zijn winkelmandje heeft laten staan. Volgens Salesforce reageert zestig procent positief op zo’n aanmoediging.
Dynamische content is content die per gebruiker automatisch wordt samengesteld op basis van gedrag, huidige locatie en aankooppatronen. Veel marketingspecialisten verwachten dat dynamische content ook in e-mail marketing zal worden toegepast. Tachtig procent van de marketeers vindt die optie belangrijk, omdat dynamische content kan bijdragen tot een hogere conversie.
Philip Spaas is de nieuwe voorzitter van de Taskforce Search van brancheorganisatie IAB. Spaas, managing partner van online marketingbureau Oogst, vervangt Joris Toonders, die de functie twee jaar vervulde.
Standaardenorganisatie W3C heeft het werk aan HTML5 afgerond. Het zogenoemde Open Web Platform bestaat daarmee uit HTML, CSS en JavaScript. Volgens directeur Jeff Jaffe wordt nu een verzameling initiatieven geïnitieerd onder de noemer Application Foundations.
Vodafone wil de verliesgevende videotheek Blinkbox van supermarktketen Tesco overnemen. Daarover worden nu exclusieve onderhandelingen gevoerd.
De slag om de mobiele browser is nog in volle gang. Nieuwkomers hopen met nieuwe innovaties op een plekje in de ranglijst. Zelfs Firefox wil nu weer meedoen op iOS. Webontwerpers zullen voorlopig nog rekening moeten houden met een verscheidenheid aan bladerprogramma’s.
Slechts 37 procent van de inkoopmanagers is tevreden over de informatie op B2B e-commerce sites. Dat blijkt uit een enquête van Acquity.
Online Publisher is een nieuwe activiteit Publ.sh gestart, die interactiviteit en analytics toevoegt aan Pdf-publicaties zoals catalogi en folders. Bedrijven kunnen hun digitale publicaties zelf doormeten en op basis van modellen en algoritmes voorspellende inzichten genereren.
Mediastrateeg Roos van Vught begint haar eigen onderneming Merkwerker en stapt daarom op bij Social Embassy als senior strategist.
Een half jaar na de start zijn er al duizend consumenten actief in het online forum van de Consumentenbond. Daar kunnen leden en niet-leden van de Consumentenbond ervaringen en tips uitwisselen en deelnemen aan discussies over uiteenlopende onderwerpen op het gebied van bijvoorbeeld zorg, financiën, voeding, reizen en privacy.
Adtech bedrijf AppNexus, een van de grotere namen op het gebied van geautomatiseerde advertentieverkoop, gaat reorganiseren. De onderneming splitst zich in vier eenheden.
Freek Bijl is toegetreden tot de directie van eFocus. Het bedrijf creëerde de nieuwe positie van strategisch directeur om verdere groei te begeleiden en strategie dieper in de processen van de organisatie te verwerken.
Een gedocumenteerde contentstrategie ontbreekt bij veel B2B marketeers, omzet genereren is minder belangrijk dan het aantrekken van nieuwe klanten en validatie van marketingcampagnes is een uitdaging. Een paar bevindingen uit het jaarlijkse B2B Content Marketing Report, dat een dezer dagen verscheen. Webbiquity selecteerde veertien aandachtspunten.
De omzet van Bidvest Deli XL is voor bijna 90 procent afkomstig van het platform delixl.nl. De grote hoeveelheden transacties en repeterende aankopen – 4,5 miljoen artikelen per maand – vragen om een zeer datagedreven aanpak om greep te krijgen op het vluchtige website bezoek van de klant. E-commerce manager Niek Sanders vertelt er meer over op Emerce Engage.