Coolblue breidt klantenservice uit naar WhatsApp
Coolblue start deze week een test met klantenservice via WhatsApp. Zeven dagen per week kunnen klanten tot middernacht vragen stellen aan medewerkers van het bedrijf.
Coolblue start deze week een test met klantenservice via WhatsApp. Zeven dagen per week kunnen klanten tot middernacht vragen stellen aan medewerkers van het bedrijf.
Coca-Cola is verkozen tot het bedrijf met de beste mobiele marketing van het afgelopen jaar. Dat is bekendgemaakt door Mobile Marketer, een vaksite over deze niche binnen advertising, marketing en media. Eerder gingen Obama, Starbucks en Macy’s het bedrijf al voor. Enkele voorbeelden van hoe het meer dan honderd jaar oude bedrijf voorop liep.
Reclame die naar de Apple Watch wordt gezonden op basis van iemands locatie, dat is wat de nieuwe exchange van SDK van het Amerikaanse Tapsense mogelijk maakt.
Ontwerpbureau Fabrique sloot 2014 af met een megaproject: Projectontwikkelaar Heijmans betrok het bedrijf al in een vroeg stadium bij de plannen voor het Nationaal Militair Museum, dat afgelopen weken een ware trekpleister bleek te zijn. Zo kon Fabrique vanuit één visie de identiteit, de website en de app voor het museum ontwikkelen. Samen met Emerce kijkt CEO Gert Hans Berghuis naar 2015.
DigitasLBi is een strategische samenwerking aangegaan met het Amsterdam Creative Industries Network. Initiatiefnemers van Amsterdam Creative Industries Network zijn de drie grootste HBO-instellingen op het gebied van de creatieve industrie en ICT-sector: de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, de Hogeschool van Amsterdam en Hogeschool Inholland.
Zoekmachine optimalisatie heeft in het afgelopen jaar enorme veranderingen ondergaan, niet in de laatste plaats door nieuwe regels van Google. Amber Kemmis, adviseur van SmartBug Media, heeft de belangrijkste SEO-tips voor 2015 op een rij gezet.
Albert Heijn is er niet in geslaagd om alle klantinformatie die het met de bonuskaart verzamelt om te zetten in een persoonsgerichte marketingstrategie. Dat blijkt uit een analyse van NRC Handelsblad. De database waarover het jarenlang beschikte raakte ernstig vervuild.
WhatsApp telt inmiddels niet minder dan 700 miljoen gebruikers, 100 miljoen meer dan bij de laatste telling in augustus. Gebruikers sturen nu 30 miljard berichten per dag, meldt CEO Jan Koum op Facebook.
Slechte klantenservice en te late leveringen leiden tot de meeste weglopende klanten. Dat blijkt uit het nieuwste onderzoek van Casingo over negatieve klantbeoordelingen in de Nederlandse e-commerce markt.
In 2020 zullen er zes miljard smartphones in omloop zijn en dus wordt mobiele e-commerce de komende jaren nog belangrijker. Tijdens de feestdagen werd 12 procent van de verkopen reeds gerealiseerd via mobiele apparaten. Bij Amazon ging het zelfs om 60 procent. Het blog B2BNN inventariseerde recente cijfers die duidelijk maken dat m-commerce niet langer kan worden genegeerd.
Hoe besteed je elke euro van je Google Shopping campagne optimaal? En waar kun je nu beginnen met optimaliseren? Onderstaand geef ik je tips en tricks om je campagnes te optimaliseren en de omzet van je Google Shopping campagnes te optimaliseren.
Uber, Netflix en AirBnb begrijpen de markt. Niet omdat hun product zo anders is, maar omdat de dienstverlening bepaalt wie zij zijn. Het is ook de visie die het Amsterdamse full service bureau TamTam wil uitdragen. Samen met Emerce kijkt directeur Paul Manuel naar 2015.
Het web wordt overspoeld door crawlers en ander geautomatiseerd gespuis. Dat heeft consequenties voor de digitale advertentiemarkt, fraude is inmiddels een serieus probleem. Maar hoe groot is die fraude eigenlijk?
Coolblue zendt vanavond rond 18.10 uur zijn allereerste tv-spot uit. Het bedrijf wil met een grootschalige tv-campagne zijn naamsbekendheid vergroten.
Als marketeer weet je dat je door middel van A/B-testen gemakkelijk kunt onderzoeken welke variant van je e-mailcampagnes het beste resultaat oplevert. Maar alleen als je deze A/B-testen goed uitvoert, krijg je informatie waar je ook daadwerkelijk mee uit de voeten kunt. Helaas zie ik in de praktijk nog dagelijks A/B-testen voorbij komen die verkeerd worden uitgevoerd of verkeerd worden geïnterpreteerd.