Salesforce doet Internet Explorer 7 en 8 in de ban
Gebruikers van Salesforce zullen vanaf zomer 2015 de nieuwste versie van Internet Explorer moeten gebruiken, want de ondersteuning voor IE 7 en 8 wordt stopgezet.
Gebruikers van Salesforce zullen vanaf zomer 2015 de nieuwste versie van Internet Explorer moeten gebruiken, want de ondersteuning voor IE 7 en 8 wordt stopgezet.
Internetbureau eFocus stelt volgend jaar zijn eigen ‘opleidingscentrum’, de Academy open. Zo kunnen ook andere bedrijven hun mensen laten scholen met meer dan honderd cursussen en trainingen over online business.
Op de markt van online hotelreserveringen is een felle strijd ontbrand. Naast populaire online travel agencies (OTA’s), zoals Booking.com en Expedia, zijn er de afgelopen jaren prijsvergelijkingwebsites ontstaan. Denk hierbij aan de websites Kayak, Trivago en het Nederlandse Looking4booking.
SpotXchange, een automated trading-platform voor video, opent begin volgend jaar zijn deuren in Nederland en Duitsland.
Wereldwijd hebben drie miljard mensen toegang tot internet. Daarvan hebben twee miljard, oftewel tweederde, internet via hun smartphone. De verwachting is dat er tot 2020 nog een miljard mensen online gaan. En dat is helemaal te danken aan de smartphone. Welke trends zijn in 2015 de brandstof voor deze fenomenale groei?
Het ministerie van Infrastructuur & Milieu kan binnenkort volstaan met webbrowsers om de ruimtelijke plannen van de Rijksoverheid te controleren, te delen, te waarmerken en te publiceren. Het heeft daartoe een overeenkomst gesloten met Tercera, een leverancier van webbased diensten voor de leefomgeving. Tercera verzorgt ook de hosting van de besloten omgeving waarbinnen ruimtelijke plannen worden voorbereid.
Loyalty Management Netherlands (LMN) gaat samenwerken met Teradata om het Air Miles programma, met ruim 6 miljoen deelnemers, een nieuwe impuls te geven.
Shazam, de app die liedjes herkent van de radio, lanceert samen met het Texaanse Mood Media het marketingconcept Shazam-in-Store. Noem het een audioversie van iBeacons: winkelbezoekers krijgen aan de hand van audiowatermerken gerichte advertenties te zien.
Native advertising lijkt op mobiele apparaten beter te werken dan op de desktop. Dat zijn de conclusies van Polar, een advertentieplatform van The Huffington Post, Condé Nast, Bloomberg en anderen. De verklaring: op de desktop is veel meer afleiding.
Adverteerders gaven in het derde kwartaal van dit jaar 323 miljoen euro uit aan internetreclame. Search en display zijn goed voor 80 procent van de budgetten. Het ziet ernaar uit dat Google AdWords eind 2014 zijn laagste groei in lange tijd zal vertonen.
Het wereldomspannende communicatienetwerk Dentsu Aegis koopt Tempero, een specialist op het gebied van social media management. De Engelsen worden gepositioneerd als de Europese tak van ICUC, zijn Noord-Amerikaanse tegenhanger binnen het bedrijvennetwerk.
Meer dan de helft van online advertenties is niet zichtbaar voor consumenten. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Google.
Omnichannel, een heerlijk corporate modewoord. Dat vindt althans Coen Olde Olthof van KPN. Zelf ziet hij de mens als het nieuwe kanaal. Een uitdagende visie voor een bedrijf waarbij kanaaldenken al jaren tot de bedrijfsvoering hoort. Op 11 december deelt Olde Olthof zijn ervaringen op Emerce Engage.
Facebooks call-to-action knoppen blijken een zeer goede conversie op te leveren, beweert in elk geval AdRoll. De klikratio is 2,8 maal toegenomen. Knoppen als Shop Now, Book Snow, Learn More, Sign Up en Download (voor apps) blijken prima te werken. De onderstaande gegevens hebben betrekking op de klanten van AdRoll zelf.
Reclamereus WPP en IBM hebben een cloudcontract ter waarde van 1,25 miljard dollar gesloten. IBM gaat het technologieplatform van WPP naar de cloud brengen.