Google gaat mobielvriendelijke sites aangeven
Google gaat in zijn zoekresultaten aangeven of sites geschikt zijn voor mobiel gebruik. Uiteindelijk worden mobiele sites ook meegewogen bij de waardering.
Google gaat in zijn zoekresultaten aangeven of sites geschikt zijn voor mobiel gebruik. Uiteindelijk worden mobiele sites ook meegewogen bij de waardering.
De ontwikkeling van elektronische marktplaatsen (real-time bidding) heeft geleid tot enorme efficiëntie. Maar wat brengt de nabije toekomst? De verschuiving binnen het RTB spectrum is goed merkbaar, van one-stop shops en bureaus naar meer controle en transparantie. Wat zijn de gevolgen voor het eco-systeem en kunnen adverteerders dezelfde kennis opbouwen als een bureau dat kan? Op Emerce Performance een debat hierover. Een van de deelnemers is Willem van der Weide van Objective Partners.
Ruim 70 procent van de online advertenties zal naar verwachting in 2017 geprogrammeerd worden verkocht. Maar de groei van programmatic heeft ook een keerzijde: fraude. Advertentieplatform Appnexus blokkeert dagelijks twee miljard impressies. “We kunnen dit alleen aanpakken als we gezamenlijke standaarden gaan creëren.”
Flexmail lanceert Workflows, een marketing automation oplossing waarmee gerichte automatische e-mail campagnes kunnen worden opgezet.
Klantondersteuning is nog vaak het sluitstuk op de begroting van veel bedrijven. Menig webwinkel heeft niet eens een call center, of zelfs maar een telefoonnummer, maar verschuilt zich achter een e-mail adres. Maar dan nog: ook digitale interacties dienen vlekkeloos te verlopen. Een slechte klantondersteuning kosten bedrijven klanten. Larry Alton van Salesforce noemt drie geheimen die elk bedrijf moet weten.
Nutricia Danone is uitgeroepen tot de winnaar van de Customer Data Award 2014. De prijs wordt elk jaar toegekend aan de organisatie die op innovatieve en effectieve wijze klantdata gebruikt in haar marketingcampagnes. Nutricia Danone stelt in haar winnende case de moeder centraal en volgt haar over alle kanalen heen.
Reclamebureau They heeft het faillissement aangevraagd. Het bankroet werd onvermijdelijk na het vertrek van grote opdrachtgevers Vodafone en Lidl, weet Adformatie.
Voordat consumenten een vakantie boeken komen ze met veel verschillende online kanalen in aanraking, waardoor inzichten in de klantreis en het klantprofiel vereist zijn. Ematters heeft voor Eurocamp een volledig geïntegreerde online campagne opgezet waarbij alle ingezette online kanalen op elkaar zijn afgestemd en worden gemeten in de Doublelick Digital Marketing Suite. Ruben Niet demonstreert de oplossing morgen op Emerce Performance in Amsterdam.
Het Chinese Alibaba is niet zomaar een gamechanger: “Alibaba gaat het hele internet veranderen,” aldus professor Cor Molenaar op het symposium Digitale Marketing van Adobe dat onlangs plaatsvond. En waar personalisatie als nieuwe heilige graal voor marketeers werd gepredikt.
Video is hot, en dus zijn er steeds meer merken die experimenteren met video advertenties. Helaas blijkt dit een bron van irritatie voor velen: 94 procent geskipte pre-roll videos en 300 miljoen geïnstalleerde adblockers. Wat zou er gebeuren als je video advertentie naadloos aan zou sluiten op de content van de bekeken YouTube video?
Bol.com voert zijn marketinguitgaven komend jaar met miljoenen euro’s extra op. De mediabestedingen moeten ervoor zorgen dat klanten in meer productcategorieën gaan winkelen.
Facebook heeft na Facebook Messenger wederom een app uitgebracht voor een specifiek doel: Facebook Groups. Bedoeld voor mensen die intensief groepen volgen.
Het is je vast niet ontgaan dat de Tweede Kamer recent de versoepeling van de cookiewet met algemene stemmen heeft aangenomen. Nu vallen tracking pixels uit e-mails ook onder de cookiewetgeving, dus heeft deze mogelijke versoepeling van de cookiewet ook consequenties voor e-mailmarketing? Een update van de laatste stand van zaken.
Geautomatiseerde inkoop blijkt een belangrijke component in de Deloitte Technology Fast 500, oftewel de jaarlijkse lijst van vijfhonderd hardst groeiende bedrijven in Noord Amerika.
We kunnen vrijwel alles meten, maar hoe maak je gebruik van heel veel verkregen data? Hoe zet je kennis van de klant of doelgroep in tijdens online campagnes. En hoe past dit binnen de marketing strategie? Dirk van der Steenhoven, docent aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, praat er aanstaande donderdag over op Emerce Performance.