More stories

Waarom content marketing ‘belachelijk eerlijk’ moet zijn

In de film Crazy People uit 1990 speelde Dudley Moore al een reclameman die zo klaar is met de superlatieven en het ronduit liegen voor zijn opdrachtgevers, dat hij zich vol overgave stortte op het creëren van ‘eerlijke’ taglines: ‘Forget Paris. The French can be annoying. Come to Greece. We’re nicer.’ Op het Festival of Marketing, dat deze week in Londen plaatsvond, sprak Doug Kessler van B2B-marketing bureau Velocity over het fenomeen ‘Insane Honesty in Content Marketing’.

Contentmarketing

Bronnen voor Big Data (infographic)

Er zijn verschillende manieren waarop bedrijven aan Big Data kunnen komen. Deze infographic van Kapow laat zien wat de belangrijkste bronnen zijn van Big Data, wat hun omvang is en of ze gestructureerde of ongestructureerde data bevatten. Het aanbod is heel divers: van het publieke web tot aan sensor data.

Analytics

Amsterdamse EEZY verwerft rechten Powerlinks

Het Amsterdamse EEZY, dat digitale advertentiecampagnes beheert voor onder meer Zwitserleven, Brand New Day, OHRA, Van Gansewinkel en Salland, krijgt de exclusieve rechten van het Londense native advertising platform Powerlinks voor de Nederlandse markt. EEZY gaat dit product lanceren onder de naam EEZY RTB.

Marketing

YouTube persoonlijkheid Bardo Ellens: ‘Mik nooit op virals’

Wat begon met wekelijks een leuke video voor zijn vrienden, groeide uit tot een YouTube persoonlijkheidskanaal met 270.000 Nederlandse abonnees. Bardo Ellens vertelt over zijn succes op YouTube en adviseert bedrijven om vooral de focus op de kijkers te houden.

Marketing

DDMA inventariseert kwetsbaarheden in beveiliging leden

De branchevereniging voor dialoogmarketing gaat controleren of er kwetsbaarheden zijn in de databeveiliging van zijn leden. Aan de hand van een vragenlijst, die ieder lid moet doorlopen, wordt duidelijk hoe ‘hack-proof’ een organisatie eigenlijk is.

Dialogue Marketing

Browsen met kaarten: de toekomst van het mobiele web?

Webbrowsers zijn niet wezenlijk veranderd sinds de pioniersdagen van Netscape. En toch staat er zo nu en dan weer een nieuwe partij op die het helemaal anders wil doen. Wildcard lanceert een nieuwe browser voor iOS, met kaarten, zonder HTML pagina’s. De trend van morgen?

Marketing

Shazam-oorlog uitgebroken tussen Britse retailers

De Britse warenhuizen John Lewis, Debenhams en Marks & Spencer zijn met elkaar verwikkeld in een zogenoemde Shazam-oorlog. In de aanloop van kerstmis hebben zij voor hun reclamecampagnes elk een kerstlied geadopteerd, maar John Lewis heeft ervoor gezorgd dat telkens zijn advertentie verschijnt als een van die liedjes wordt herkend.

Creative

‘Slechte aansluiting opleidingen op praktijk online business’

Yourzine is het volgende bedrijf binnen de Digital Future Foundation dat studenten meeneemt naar klanten en de werkvloer. Het doel van de stichting is het kennisgat tussen opleidingen en de praktijk bij online bedrijven te verkleinen. Dat is hard nodig, aldus initiatiefnemer Lars Sang Mo Boom.

Marketing

Snakeware in Zweedse proef met iBeacons

Snakeware start begin volgend jaar een proef met iBeacon-technologie bij de plantenzaak in de Coop-supermarkt. “We nemen personeel veel werk uit handen en het scheelt logistiek veel in de kosten”, aldus Ate van der Meer.

Marketing

Critical Mass volledig eigendom van Omnicom

Omnicom heeft digitaal marketingbedrijf Critical Mass uit Canada volledig overgenomen. Het mediabureau was al voor vijftig procent eigendom van Omnicom.

Creative

‘Facebook komt met zakelijk netwerk’

Facebook werkt aan een zakelijke versie van zijn sociale netwerk. Dat schrijft The Financial Times op basis van anonieme bronnen.

Facebook

Facebook plaatst minder promoties op tijdlijn

Facebook gaat vanaf januari het aantal promotionele berichten op zijn tijdlijn terugbrengen na klachten van gebruikers. Facebook gaat voor deze berichten dezelfde regels hanteren als voor advertenties.

Facebook

Mozilla praat met Google over financiering

Mozilla, de organisatie achter de Firefox browser, praat wederom met Google over een meerjarige financiering. Negentig procent van de omzet van de non profit-organisatie komt van Google.

Marketing

Pinterest ineens interessant voor mannen

Tot nu toe was Pinterest een typisch vrouwending. Zeventig tot tachtig procent van de bezoekers is vrouw. Maar de grootste groei komt op dit moment van mannelijke bezoekers, zo laat Pinterest zelf weten.

Marketing

Hoe Accenture de digitale agenda zet

Net overgestapt van Saatchi & Saatchi London naar Accenture Digital, werkt Marc Huijbregts aan de strategie van grote bedrijven zoals Philips, KPN en KLM. “Iedereen praat over de AirBnB’s en Uber’s van deze wereld, maar wanneer een bedrijf als Philips met Google Glass grote projecten wereldwijd gaat uitvoeren, dan krijgt iedereen daar elke dag mee te maken.”

Marketing