Generatieve AI en de toekomst van content: drie uitdagingen
AI-tools brengen nieuwe uitdagingen voor contentmakers: wat wordt de nieuwe standaard, hoe zal recruitment gaan en wat zijn de effecten op branding?
AI-tools brengen nieuwe uitdagingen voor contentmakers: wat wordt de nieuwe standaard, hoe zal recruitment gaan en wat zijn de effecten op branding?
Unilever heeft afgelopen jaar een grote reorganisatie doorgemaakt waarbinnen Unilever in vijf groepen is verdeeld. Deze groepen zijn op hun beurt weer onderverdeeld in aparte regio’s die end to end worden aangestuurd. Binnen deze nieuwe set up zijn de functies Digital Commerce, Media & Digitale Marketing geïntegreerd tot een nieuwe functie: DMC.
De organisatie voegt zeven nieuwe categorieën toe aan de Dutch Search Awards, die op 1 december 2023 worden uitgereikt.
Winstgevende groei in plaats van generieke groei: een belangrijk instrument daarin is Customer Lifetime Value. Maar hoe zet je dat centraal in je strategie?
Te midden van het veranderende landschap bij Twitter zijn veel professionele gebruikers van sociale media op zoek naar een alternatieve uitlaatklep, en LinkedIn, dat records blijft breken voor in-stream engagement, lijkt de favoriet. En met duizenden meer mensen die zich nog steeds elke dag aanmelden bij het platform (LinkedIn heeft het afgelopen jaar 80 miljoen nieuwe leden toegevoegd), is er een groot potentieel om een breed publiek te bereiken. Waar moet je op letten?
Bij employer branding spelen vaak twee problemen: te weinig doen (‘we hebben toch al een merk?’) of juist te veel doen (‘hier moeten we echt iets mee!’).
Marketingbureau Fingerspitz is genomineerd voor twee IAB Europe MIXX Awards, een jaarlijkse internationale prijs.
Bol.com heeft zijn strategische prioriteiten afgelopen kwartaal bijgesteld en de reclametak moet vol gas gaan geven. Dat is niet uit luxe. AholdDelhaize en de markt mogen dat verlangen.
De jury van de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2023 is eruit. De jury nomineert Thermen Resorts, Lucardi en De Kennemer Duincampings in de categorie Personalization. In de categorie Design gaan Zwitserleven, Koninklijk Theater Carré en T-Mobile Ondernemen met elkaar de strijd aan.
De geplande fusie tussen NielsenIQ en GfK, die in juli 2022 werd aangekondigd, kan alleen plaatsvinden als GfK zijn consumentenpanel verkoopt. Die voorwaarde stelt de Europese Commissie.
Adverteerders gaven in 2022 voor 3,5 miljard euro uit aan digitale reclame. De piek in dominantie van Google is bereikt. Omzet van lokale uitgevers groeide 24 procent.
Google toont in het vervolg advertenties in de zoekbalk en de zoekgeschiedenis van Android. Daar werd al eerder mee geëxperimenteerd.
Melanie van Norden en Rogier van den Berg hebben 450.000 euro groeigeld opgehaald voor hun startup Embrosa. Embrosa maakt het mogelijk voor (internationale) merken om online advertenties te plaatsen in de directe omgeving van de fysieke winkels die hun merk verkopen.
Wie zijn volgens zijn of haar vakgenoten de beste designer, techie en starter van het jaar bij Nederlandse internetbureaus? Op die vraag klinkt volgende maand het antwoord bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. Vandaag maken we de nominaties voor de DIA Pro’s bekend.
DEXTR, de taxi-app van Nederlandse bodem, lanceert naar eigen zeggen als eerste een marketingcampagne die volledig bestaat uit AI-gegenereerde beelden. De digitale en out of home campagne ‘Waar wil jij naartoe?’ werd ontwikkeld in samenwerking met Amsterdams creatief bureau The Wolfgang Project. In de campagne wordt gebruik gemaakt van tachtig AI-gegenereerde foto’s.