More stories

Uitdaging voor mediabedrijven: bouw rijke klantrelaties en kom los van ‘big tech’

Met name mediabedrijven worstelen met de kwaliteit van hun klantgegevens. Met een datagedreven werkwijze verbeter je de betrouwbaarheid van de data.

Data
Premium

Marketingbureau ON. Digital neemt Conversies.nl over

Marketingbureau ON. Digital uit Groningen neemt zijn stadsgenoot Conversies.nl over. Na de overname blijven beide bedrijven naast elkaar bestaan, maar wordt er wel nauw samengewerkt om gezamenlijk door te groeien. Alle medewerkers van Conversies.nl blijven in dienst.

Digital Agencies
Premium

Mediabestedingen 2022: Digitaal goed voor twee derde van de absolute groei

De netto advertentie-uitgaven in Nederland in 2022 zijn met 10,5 procent zijn gestegen tot 5,83 miljard. Na een stijging van meer dan 20 procent in 2021 was dit het tweede opeenvolgende jaar met een groei van dubbele cijfers. Het einde van alle coronamaatregelen heeft hiertoe aanzienlijk bijgedragen, maar vooral digitaal groeit sterk, zo schrijft Nielsen.

Online advertising
Premium

Inschrijving DDMA Experimentation Heroes 2023 geopend

Op dinsdag 31 oktober wordt het beste werk in experimentation en optimisation bekroond tijdens DDMA Experimentation Heroes 2023 (voorheen Dutch CRO Awards). Ambitieuze Experimentation-specialisten kunnen vanaf nu een case indienen in drie categorieën: Conversie, Experimentation Culture en Omnichannel. Daarnaast wordt de Lindeboom Heroes-prijs uitgereikt aan een niet-genomineerde inzending met veel potentie voor de toekomst. De inschrijfperiode sluit op 15 september.

Marketing
Premium

Laura Bakker-Poll nieuwe CCO valantic

E-commercebureau valantic Nederland benoemt Laura Bakker-Poll tot commercieel directeur. Zij treedt op 19 juni toe tot het managementteam.

Digital Agencies
Premium

Boete Bingoal voor reclame gericht op jongvolwassenen

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Bingoal Nederland een boete opgelegd van 400.000 euro. Bingoal kreeg deze boete omdat zij reclame-uitingen heeft gericht op jongvolwassenen (18-24 jaar).

Marketing
Premium

De Emerce tweedaagse in de Beurs van Berlage

Morgen start in de Beurs van Berlage de jaarlijkse Emerce tweedaagse over e-commerce (woensdag) en digital marketing (donderdag). Bij Emerce E-commerce Live! hoor je de trends voor de komende vijf jaar. Bij Digital Marketing Live! draait het uiteraard om digitale marketing en reclame.

Online marketing

Toezichthouder informeert goksector over verbod op ongerichte reclame

Op 1 juli treedt het verbod op ongerichte reclame voor online kansspelen in werking. Het verbod moet kwetsbare groepen, zoals jongeren, beter beschermen tegen het risico op kansspelverslaving. De Kansspelautoriteit heeft vergunninghouders geïnformeerd over de aankomende wijzigingen in de regelgeving.

Online marketing

Talpa introduceert dynamische audio advertenties

Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, biedt klanten een nieuwe adverteermogelijkheid in de vorm van Dynamic Audio Advertenties. Met ‘text to speech’ wordt tekst via kunstmatige intelligentie omgezet naar spraak. Op die manier kunnen consumenten volgens Talpa persoonlijker worden aangesproken.

Online advertising
Premium

Nieuwe creative director bij Somention

Fouad El Hamdaoui gaat aan de slag als creative director bij het onafhankelijke socialmediabureau Somention uit Rotterdam.

Digital Agencies
Premium

Het Nederlands Dagblad over op cookieloze online reclame

Het Nederlands Dagblad kiest voor cookieloos adverteren. De kwaliteitskrant van christelijk Nederland beheert nu alle online advertentieruimte op zijn website met techniek van Opt Out Advertising.

Marketing

De grootste ontmoetingsplek van Nederland: hoe marketing op Schiphol werkt

Voor veel merken is een luchthaven geen vanzelfsprekende advertentielocatie. Het vereist kennis van de passagierservaring: ‘best practices’ vanuit Schiphol.

Campagnes

Interview: Carlijn Postma over ‘binge-watching’ als model voor contentcreatie

In de aandachtseconomie lukt het de grote streamingdiensten publiek te trekken. Carlijn Postma neemt dat als model voor contentcreatie: binge-marketing.

Contentmarketing

Maak digitaal het kroonjuweel van je personalisatie-strategie

Doorlopende gepersonaliseerde content in een steeds complexer digitaal landschap? ‘Digital-centric’ en datagedreven contentdistributie zijn de sleutel.

Digital Transformation
Premium

Reclamereus WPP in strategisch AI-pact met NVIDIA

WPP kan sneller, meer foto’s, video’s en animaties maken middels een strategisch pact met technologiebedrijf NVIDIA. Diens AI-cloud en specialistische chips laten de creatievelingen van de reclamereus efficiënter werken.

Artificial Intelligence