Zeven grote techplatformen onder verzwaard EU-toezicht
Zeven platformbedrijven krijgen extra strenge regels opgelegd van Europa om te voorkomen dat ze te machtig worden.
Zeven platformbedrijven krijgen extra strenge regels opgelegd van Europa om te voorkomen dat ze te machtig worden.
Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g
Het Europees Parlement heeft een voorlopig akkoord bereikt met de Raad van de Europese Unie over de zogenoemde Data Act. EU-burgers en -bedrijven krijgen daardoor meer controle over hun gegevens.
Minstens 1.000 Nederlandse websites delen persoonsgegevens van hun bezoekers met TikTok. In veel gevallen gebeurt dit zonder toestemming van de gebruikers, blijkt uit onderzoek van BNR.
Adverteerders hebben jaren betaald voor videocommercials op YouTube die nooit iemand heeft gezien. Ze stonden buiten beeld, maar werden wel als ‘vertoond’ opgegeven. Het Ministerie van Defensie en Gazelle zijn twee van de gedupeerden.
Retailers dachten pre-corona nog dat ze wilden investeren in locatiegebaseerde marketing. Het nieuwe winkelgedrag vertelt hen dat ze beter kunnen werken aan directe klantrelaties en actieve engagement.
Om je aanwezigheid op sociale media echt effectief te maken moet je je bewust zijn van de specifieke (sub)cultuur waarin je je begeeft.
Het team van het digitale bureau Merkle trekt deze zomer met 600 medewerkers naar het Deense Roskilde Festival om de saamhorigheid te vergroten en een gedeelde cultuur te creëren op de klanken van Blur, Lil Nas X en de rest van het eclectische muziekprogramma.
Onderzoeksbureau Motivaction neemt Bureau RMC, Retail Management Center, over. Bureau RMC is een adviesbureau op het gebied van retail en dienstverlening en heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een expert op het gebied van consumentenmobiliteit.
Bij de Website van het Jaar-verkiezing maken internetbedrijven dit jaar niet alleen kans op de bekende publieksprijs, maar ook op drie nieuwe juryprijzen.
Jorieke de Vries vertrekt na bijna veertien jaar bij Lidl. Sinds 2016 was ze aangesteld als marketingdirecteur.
De rol van specialistische marketingbureaus verandert, van sturend naar ondersteunend. Volgens een nieuw onderzoek komt dat door de doorlopende trend van inhousing, het intern opbouwen van expertise.
Jumbo biedt leveranciers voortaan de mogelijkheid om producten extra onder de aandacht te brengen bij haar klanten. Via het nieuwe Jumbo self-service platform in samenwerking met Streaem kunnen merken nu snel en doelgericht sponsored product campagnes opzetten, real-time monitoren en optimaliseren.
Technologiebedrijf ShowHeroes brengt nieuwe advertentieformaten uit die specifiek bedoeld zijn voor connected tv.
Google sluit met zijn telefoonlijn Pixel een meerjarig sponsorcontract met The Football Association, de Engelse voetbalbond.