More stories

Premium

Zeven grote techplatformen onder verzwaard EU-toezicht

Zeven platformbedrijven krijgen extra strenge regels opgelegd van Europa om te voorkomen dat ze te machtig worden.

Marketing
Premium

Google trekt stekker uit Universal Analytics

Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g

Analytics
Premium

Infographic: voorlopig akkoord Dataverordening

Het Europees Parlement heeft een voorlopig akkoord bereikt met de Raad van de Europese Unie over de zogenoemde Data Act. EU-burgers en -bedrijven krijgen daardoor meer controle over hun gegevens.

Privacy
Premium

BNR: Nederlandse sites delen illegaal gegevens met TikTok

Minstens 1.000 Nederlandse websites delen persoonsgegevens van hun bezoekers met TikTok. In veel gevallen gebeurt dit zonder toestemming van de gebruikers, blijkt uit onderzoek van BNR.

Privacy
Premium

‘YouTube-adverteerders jaren misleid’

Adverteerders hebben jaren betaald voor videocommercials op YouTube die nooit iemand heeft gezien. Ze stonden buiten beeld, maar werden wel als ‘vertoond’ opgegeven. Het Ministerie van Defensie en Gazelle zijn twee van de gedupeerden.

Online advertising
Premium

Emerce TV: ‘Retail schuift naar directe klantrelaties’

Retailers dachten pre-corona nog dat ze wilden investeren in locatiegebaseerde marketing. Het nieuwe winkelgedrag vertelt hen dat ze beter kunnen werken aan directe klantrelaties en actieve engagement.

Customer Engagement

Je merk verankeren in de cultuur van je doelgroep? Word een ‘native’ op sociale media

Om je aanwezigheid op sociale media echt effectief te maken moet je je bewust zijn van de specifieke (sub)cultuur waarin je je begeeft.

Social
Premium

600 werknemers van Merkle naar Roskilde

Het team van het digitale bureau Merkle trekt deze zomer met 600 medewerkers naar het Deense Roskilde Festival om de saamhorigheid te vergroten en een gedeelde cultuur te creëren op de klanken van Blur, Lil Nas X en de rest van het eclectische muziekprogramma.

Digital Agencies
Premium

Motivaction neemt Bureau RMC over

Onderzoeksbureau Motivaction neemt Bureau RMC, Retail Management Center, over. Bureau RMC is een adviesbureau op het gebied van retail en dienstverlening en heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een expert op het gebied van consumentenmobiliteit.

Online marketing
Premium

Nieuwe juryprijzen Website van het Jaar

Bij de Website van het Jaar-verkiezing maken internetbedrijven dit jaar niet alleen kans op de bekende publieksprijs, maar ook op drie nieuwe juryprijzen.

Marketing
Premium

Jorieke de Vries weg bij Lidl

Jorieke de Vries vertrekt na bijna veertien jaar bij Lidl. Sinds 2016 was ze aangesteld als marketingdirecteur.

Online marketing
Premium

‘Inhousing marketing loont, rol bureaus verandert’

De rol van specialistische marketingbureaus verandert, van sturend naar ondersteunend. Volgens een nieuw onderzoek komt dat door de doorlopende trend van inhousing, het intern opbouwen van expertise.

Online marketing
Premium

Jumbo lanceert selfservice platform voor adverteerders

Jumbo biedt leveranciers voortaan de mogelijkheid om producten extra onder de aandacht te brengen bij haar klanten. Via het nieuwe Jumbo self-service platform in samenwerking met Streaem kunnen merken nu snel en doelgericht sponsored product campagnes opzetten, real-time monitoren en optimaliseren.

Online advertising
Premium

ShowHeroes met nieuwe formats voor connected tv

Technologiebedrijf ShowHeroes brengt nieuwe advertentieformaten uit die specifiek bedoeld zijn voor connected tv.

Online advertising
Premium

Google sponsor Engelse voetbalbond FA

Google sluit met zijn telefoonlijn Pixel een meerjarig sponsorcontract met The Football Association, de Engelse voetbalbond.

Sport