More stories

Premium

DEPT vernieuwt website MOJO

DEPT tekent voor de nieuwe website van de grootste eventorganisator in Nederland MOJO. Het team van MOJO heeft door het nieuwe CMS en de losse componenten de flexibiliteit om alle pagina’s naar behoefte van hun bezoekers per fase in het evenement in te richten.

Web-design
Premium

Ahold Delhaize haalt 500 miljoen uit reclame-inkomsten

Ahold Delhaize haalt steeds meer inkomsten uit advertentieverkoop op de supermarktwebsites van de groep. Dat vertelt CEO Frans Muller aan Reuters. ‘Wat we aan inkomsten genereren, herinvesteren we in ons bedrijf.’

Online advertising
Premium

Twitch schrapt advertentieregels na vertrek streamers

Twitch schrapt zijn eigen nieuwe advertentieregels nu steeds meer streamers het platform verlaten.

Online advertising
Premium

Internationale rol voor Erik Dubbeldeman bij ShowHeroes

Digitale video- en reclamespecialist ShowHeroes Group stelt Erik Dubbeldeman aan als internationale leider voor de tak die verantwoordelijk is voor direct klantcontact.

Marketing
Premium

ChatGPT-startup introduceert manier om website-informatie in chatbots te laden

AI-startup Watermelon lanceert een nieuwe functie binnen hun AI-klantenservicesysteem: ‘web scraper’. Met deze toevoeging in het systeem kun je met behulp van enkel een websitelink alle informatie van deze (bedrijfs)website toevoegen aan een chatbot.

Marketing
Premium

Generatieve AI en Large Language Models: DDMA-experts over de impact op hun discipline

Zes DDMA-experts over hun verwachtingen rond de invloed van Generatieve AI en Large Language Models op verschillende marketingdisciplines.

Artificial Intelligence

Waarom ‘blocklists’ te veel blokkeren en ‘inclusion’-lijsten niet inclusief zijn

We zijn doorgeschoten in de angst voor reclame naast ongepaste content. Omdat we te voorzichtig zijn wordt er te veel uitgesloten.

Online advertising

Houd grip op je marketing-ROI met Marketing Mix Modelling

Veranderingen in consumentengedrag en de media maken het lastiger te weten of een marketingplan effect heeft. Marketing Mix Modelling kan uitkomst bieden.

Attributie
Premium

DML: Programmatic outdoor onbekend bij lokale retail

Digitale billboards in de buitenruimte zijn uitstekend geschikt voor lokale retailers, maar weinigen kennen het bestaan van programmatic advertising daarop.

Online advertising
Premium

DDMA en de Hogeschool van Amsterdam slaan handen ineen met masteropleiding

DDMA, de grootste branchevereniging voor data en marketing, en de Hogeschool van Amsterdam (HvA) gaan een samenwerking aan rondom de masteropleiding Digital Driven Business. Het doel van de samenwerking is het gat tussen opleiding en praktijk te verkleinen én toptalent aan de data-driven marketingsector te koppelen.

Marketing
Premium

Dit zijn de winnaars van de Dutch Interactive Awards 2023

Vandaag zijn, tijdens een feestelijke uitreiking van de Dutch Interactive Awards in de Beurs van Berlage, de beste Nederlandse Interactieve cases bekroond. In 15 categorieën reikte presentatrice Anic van Damme zowel een Gouden als een Zilveren Award uit aan de bureaus met de beste cases van het jaar.

Digital Agencies
Premium

DML: Dag en Nacht Media begint met programmatic audioreclame

Podcastuitgever Dag en Nacht Media gaat programmatic audioreclame aanbieden in de zestig titels die het exploiteert en sluit daartoe een samenwerking met Targetspot, een gespecialiseerde afdeling van Azerion.

Programmatic
Premium

Digital Marketing Live!: de foto’s

Tweeduizend bezoekers laafden zich gisteren aan de diepste kennis en jongste inzichten uit de marketingwereld op EMERCE Digital Marketing Live!

Marketing
Premium

Digital Marketing Live! ‘Door AI gaan we anders werken’

Marketeers zijn best bereid om een groot deel van de regie over te dragen aan kunstmatige intelligentie. Dat bleek uit een vraag die Charida Dorder van AI for Marketing Academy stelde aan het aanwezige publiek van Emerce Digital Marketing gisteren in de Beurs van Berlage.

Marketing
Premium

DML: ‘Adverteren op TikTok nog spotgoedkoop’

Adverteerders die een jong publiek willen bereiken vinden in TikTok een effectief, maar zeker ook goedkoop medium. “Je moet de balans vinden tussen gratis viraal en betalen voor bereik.”

Online advertising