Trends rond SEO en SEA: een verslag van Friends of Search 2023 (1/2)
Verslag van Friends of Search: Melanie Deziel (StoryFuel) over vertrouwen, Frederick Vallaeys over AI en Lily Ray over Google’s ‘helpful content’-update.
Verslag van Friends of Search: Melanie Deziel (StoryFuel) over vertrouwen, Frederick Vallaeys over AI en Lily Ray over Google’s ‘helpful content’-update.
Branchevereniging DDMA heeft het Compliance Comité in het leven geroepen. Dit onafhankelijke orgaan neemt de taken over van de DDMA Privacy Autoriteit en de Commissie Balanstoets Telemarketing. Daarmee gaat het nieuwe Comité over de toekenning, afkeuring en intrekking van het DDMA Privacy Waarborg en de toekenning van verlengingen van de maximale klanttermijn voor telemarketing voor adverteerders.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Betent een boete opgelegd van 400.000 euro. Betent kreeg deze boete omdat zij zich met reclame-uitingen richtte op jongvolwassenen (18-24 jaar).
Het Amsterdamse Unravel wordt onderdeel van strategisch digitaal bureau Concept7. Het doel van deze samenwerking is om kennis te delen en te verrijken.
Tijdens een feestelijke bijeenkomst op woensdag 19 april in Parktheater in Eindhoven zijn er drie zogenoemde bakstenen voor de beste Brabantse marketeers uitgedeeld. Eén baksteen aan Jurgen Surstedt (Interpolis) voor Beste Brabantse Marketeer, één aan Lisan Voets (Beter Bed) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie aanstormend talent (tot 30 jaar) en één aan Jeroen de Punder (NLvoorelkaar) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie Maatschappelijke Impact.
Publicis Groupe NV rapporteerde over het afgelopen kwartaal een beter dan verwachte omzetgroei nadat de draai van het bedrijf naar data-analyse en digitaal gerichte marketing de druk op de traditionele media-uitgaven hielp tegengaan.
Minister Franc Weerwind voor Rechtsbescherming verbiedt per 1 juli ongerichte reclame voor online kansspelen. Het verbod moet kwetsbare groepen, waaronder jongeren, beter beschermen tegen het risico op kansspelverslaving. Reclame die per 1 juli verboden is, zijn radio- en tv-commercials en billboards op straat.
Nike deelt vandaag ruim honderdduizend unieke digitale Air Fore 1-schoenen uit in de vorm van een NFT.
Charelle Akihary begint op 1 mei als de nieuwe Directeur Publiek & Marketing bij de NPO. Ezra Eeman start per 1 juni als Directeur Strategie, een nieuwe functie binnen NPO.
Zakelijke mailings scoorden in 2022 voor een aantal sectoren beter dan in de consumentenmarkt, zo blijkt uit de jaarlijkse Nederlandse E-mail Marketing Benchmark.
Het gebrek aan kennis over data, techniek en toolings is bij marketeers in de top 250 van adverterend Nederland zo groot dat miljoenen euro’s aan mediabudget worden verspild.
Waar plaats je ‘werken-bij’-informatie? Op de bedrijfswebsite zelf of op een aparte ‘werken-bij’-website? Verschillende elementen bepalen wat het beste is.
Twitter werkt samen met eToro om realtime data van de beleggingsapp te incorporeren. Belangstellenden kunnen vanuit de berichtendienst bovendien aandelen en crypto’s kopen.
Hoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90 procent van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch en Y.digital in samenwerking met onder andere de Klantenservice Federatie en TNO dit jaar voor de vierde keer publiceren.
Het strategisch digitale bureau GRRR uit Amsterdam kondigt deze maand een nieuw management team aan. Het vertrek van oprichter David Spreekmeester begin dit jaar, was voor de overige twee oprichters Rolf Coppens (creatief directeur) en Jelmer Boomsma (consultant) aanleiding om de bezetting van het team te herzien.