More stories

Trends rond SEO en SEA: een verslag van Friends of Search 2023 (1/2)

Verslag van Friends of Search: Melanie Deziel (StoryFuel) over vertrouwen, Frederick Vallaeys over AI en Lily Ray over Google’s ‘helpful content’-update.

Search
Premium

DDMA stelt Compliance Comité aan

Branchevereniging DDMA heeft het Compliance Comité in het leven geroepen. Dit onafhankelijke orgaan neemt de taken over van de DDMA Privacy Autoriteit en de Commissie Balanstoets Telemarketing. Daarmee gaat het nieuwe Comité over de toekenning, afkeuring en intrekking van het DDMA Privacy Waarborg en de toekenning van verlengingen van de maximale klanttermijn voor telemarketing voor adverteerders.

Privacy
Premium

Boete Betent voor reclame gericht op jongvolwassenen

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Betent een boete opgelegd van 400.000 euro. Betent kreeg deze boete omdat zij zich met reclame-uitingen richtte op jongvolwassenen (18-24 jaar).

Online advertising
Premium

Gronings digitaal bureau Concept7 breidt uit met Agency Unravel

Het Amsterdamse Unravel wordt onderdeel van strategisch digitaal bureau Concept7. Het doel van deze samenwerking is om kennis te delen en te verrijken.

Digital Agencies
Premium

Jurgen Surstedt van Interpolis Beste Brabantse Marketeer

Tijdens een feestelijke bijeenkomst op woensdag 19 april in Parktheater in Eindhoven zijn er drie zogenoemde bakstenen voor de beste Brabantse marketeers uitgedeeld. Eén baksteen aan Jurgen Surstedt (Interpolis) voor Beste Brabantse Marketeer, één aan Lisan Voets (Beter Bed) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie aanstormend talent (tot 30 jaar) en één aan Jeroen de Punder (NLvoorelkaar) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie Maatschappelijke Impact.

Marketing
Premium

Digitale strategie pakt goed uit voor Publicis

Publicis Groupe NV rapporteerde over het afgelopen kwartaal een beter dan verwachte omzetgroei nadat de draai van het bedrijf naar data-analyse en digitaal gerichte marketing de druk op de traditionele media-uitgaven hielp tegengaan.

Digital Agencies
Premium

Minister Weerwind verbiedt ongerichte reclame voor online kansspelen, sector niet blij

Minister Franc Weerwind voor Rechtsbescherming verbiedt per 1 juli ongerichte reclame voor online kansspelen. Het verbod moet kwetsbare groepen, waaronder jongeren, beter beschermen tegen het risico op kansspelverslaving. Reclame die per 1 juli verboden is, zijn radio- en tv-commercials en billboards op straat.

Online advertising
Premium

330.000 NFT-fans Nike, eerste drop vandaag

Nike deelt vandaag ruim honderdduizend unieke digitale Air Fore 1-schoenen uit in de vorm van een NFT.

Fashion
Premium

NPO benoemt Directeur Strategie en nieuwe Directeur Publiek & Marketing

Charelle Akihary begint op 1 mei als de nieuwe Directeur Publiek & Marketing bij de NPO. Ezra Eeman start per 1 juni als Directeur Strategie, een nieuwe functie binnen NPO.

Online marketing
Premium

B2B-mailings: minder verzenden, vaker geopend

Zakelijke mailings scoorden in 2022 voor een aantal sectoren beter dan in de consumentenmarkt, zo blijkt uit de jaarlijkse Nederlandse E-mail Marketing Benchmark.

Marketing
Premium

‘Meeste marketeers onzeker over hun bureaurelatie’

Het gebrek aan kennis over data, techniek en toolings is bij marketeers in de top 250 van adverterend Nederland zo groot dat miljoenen euro’s aan mediabudget worden verspild.

Marketing

Employer branding: ‘werken-bij’ op je bedrijfswebsite of als aparte website?

Waar plaats je ‘werken-bij’-informatie? Op de bedrijfswebsite zelf of op een aparte ‘werken-bij’-website? Verschillende elementen bepalen wat het beste is.

Recruitment
Premium

Twitter koppelt met eToro. Contour nieuwe strategie?

Twitter werkt samen met eToro om realtime data van de beleggingsapp te incorporeren. Belangstellenden kunnen vanuit de berichtendienst bovendien aandelen en crypto’s kopen.

Marketing
Premium

‘Consument voelt zich niet begrepen door digitale assistent’

Hoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90 procent van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch en Y.digital in samenwerking met onder andere de Klantenservice Federatie en TNO dit jaar voor de vierde keer publiceren.

Customer Service
Premium

GRRR trekt nieuw management aan

Het strategisch digitale bureau GRRR uit Amsterdam kondigt deze maand een nieuw management team aan. Het vertrek van oprichter David Spreekmeester begin dit jaar, was voor de overige twee oprichters Rolf Coppens (creatief directeur) en Jelmer Boomsma (consultant) aanleiding om de bezetting van het team te herzien.

Digital Agencies