More stories

Broker BUX trekt CMO Delivery Hero aan

Online broker BUX trekt Dan Zbijowski als Chief Marketing Officer aan. Hij verlaat Berlijn, waar hij leiding gaf aan het marketingteam van het beursgenoteerde maaltijdbezorgingbedrijf Delivery Hero SE.

Online marketing

Youseum, Vodafone Ziggo en McDonalds naar Emerce Digital Marketing Live!

Wat zijn de ‘new solutions’ voor targeting en tracking? Hoe zorg je dat jij koning wordt over content, in plaats van alleen maar te blijven praten over ‘content is king’? En hoe zet je succesvol in op data, profiling en personalisatie? Ontdek het met early bird korting, tijdens Emerce Digital Marketing Live! op 2 juni in de Beurs van Berlage. Zeven zalen; groots, meeslepend en inspirerend!

Marketing

Hoe haal je het maximale uit een Performance Max-campagne?

Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.

Analytics

Google past cookiebeleid aan na recordboete

Google past zijn eigen cookiebeleid aan. Voortaan kunnen Europese gebruikers met één klik cookies weigeren.

Privacy

Toch schadevergoeding voor Max Verstappen in zaak tegen Picnic

Een lookalike van de F1-coureur Max Verstappen in een reclamefilmpje van Picnic is wel een inbreuk op zijn portretrecht. Dat heeft de Hoge Raad vandaag bepaald. Daarmee kan het alsnog een kostbare zaak worden. De eis van Max Verstappen om een schadevergoeding moet daarmee opnieuw worden behandeld bij het gerechtshof in Den Haag.

Legal

Webwinkel mag domeinnaam XiaomiProducts.nl niet meer gebruiken

Webwinkel XiaomiProducts.nl mag die naam van Xiaomi niet meer gebruiken. Het was de eerste retailer die Xiaomi artikelen leverde in de Benelux.

Marketing

Marketing automation bij Vitaminstore: positieve klantervaringen en conversiegroei

Marketing automation is bij veel bedrijven een hoge prioriteit. Vitaminstore toont hoe het bijdraagt aan goede klantervaringen en conversiegroei.

Marketing automation

MarketingOps: wat is het, hoe werkt het en wat zijn de voordelen en valkuilen? (1/3)

MarketingOps draait om anders samenwerken en denken in projecten. Dat komt de interne communicatie en, uiteindelijk, de efficiëntie ten goede. Deel 1 van 3.

Agile

Inschrijving Dutch Creativity Awards 2022 geopend

Vandaag opent ADCN de inschrijvingen voor de Dutch Creativity Awards van 2022. De Nederlandse Club voor Creativiteit heeft dit jaar gekozen voor ‘Unite to Ignite’ als thema voor de awards.

Marketing

‘Wetsvoorstellen kabinet te vaak vrijbrief voor verzamelen persoonsgegevens’

De Autoriteit Persoonsgegevens heeft de indruk dat het kabinet wetsvoorstellen vaak ziet als een vrijbrief voor de overheid om bijna ongelimiteerd persoonsgegevens van burgers te verzamelen, op te slaan of te verspreiden. Dat blijkt uit het jaarverslag van de AP over 2021.

Privacy

Spotler Group neemt OBI4wan over

Spotler Group neemt voor een onbekend bedrag OBI4wan over, een omnichannel customer service en marketing oplossing ter ondersteuning van webcare, intelligente live chat, chatbots, messaging, social engagement en media monitoring.

Marketing

Podcast The Brief: Maurice Ajanaku over cultuur, merken bouwen en inspiratie 

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Maurice Ajanaku, merkenbouwer bij CitizenM.

Creative

Infographic: Instagram statistieken die iedereen zou moeten weten

Wanneer we denken aan social media marketing, komt Instagram vaker wel dan niet in ons op. Per slot van rekening maken veel influencers gebruik van Instagram en zijn er al miljoenen merken op het platform te vinden. In onderstaande infographic verkennen we enkele verbluffende statistieken rond Instagram.

Social

Google brengt met Google Analytics-updates je data in gevaar

Meerdere Europese autoriteiten voor persoonsgegevens bepaalden dat Google Analytics de GDPR overtreedt. Dat betekent dat je nu stappen moet zetten.

Legal

Je conversie boosten met personalisatie

Het is steeds uitdagender om klanten te binden. Hoe zorg je dat ze op de koopknop (blijven) klikken en hoe blijf je relevant? Personalisatie biedt uitkomst. 

Conversie