More stories

Premium

B2B- en Healthcare-marketing specialist Lemm en Ten Haaf sluit zich aan bij Happy Horizon

Digitaal bureau Happy Horizon, met hubs in Eindhoven, Tilburg, Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Apeldoorn en Arnhem, voegt Lemm en Ten Haaf toe aan de Happy Horizon-groep. Na eerdere acquisities van Adbirds en EF2 gaat het om een derde overname dit jaar.

Digital Agencies
Premium

DML!: relevante e-mail marketing journeys voor de áltijd veranderde klant

Waar een goed product en een fijne service voorheen genoeg waren zijn de hedendaagse verwachtingen van de consument hier ver bovenuit gestegen. Ze verwachten als individu behandeld te worden en dus is een geoptimaliseerde e-mailmarketing flow een must. First- én zero party data staan hier centraal.

E-mailmarketing
Premium

Muziekmarketingbureau Moon Jelly Agency vecht faillissement aan

Marketingbureau voor muzikanten Moon Jelly Agency heeft met succes een faillissement aangevochten. Moon Jelly Agency biedt op zijn website een gratis database met tips en tricks voor muziekmarketing, met zo’n 17.000 abonnees. Ook is er een groep van circa 1300 mensen die af en toe een cursus volgt bij Moon Jelly, bijvoorbeeld over hoe je zaken omtrent Spotify beter regelt. En tot slot zijn er artiesten en labels die het bureau op dagelijkse basis met marketing ondersteunt, zoals Firebeatz, Future House Music, RODG, Sunnery James & Ryan Marciano, maar ook een hiphopartiest als Jonna Fraser.

Marketing
Premium

Google Chrome: 2024 begin uitfasering reclamecookies

Reclamecookies werken niet meer op één procent van de Chrome-browsers vanaf begin 2024. Tegen het einde van het jaar verdwijnt alle ondersteuning daarvoor en schakelt Google over op een ander reclamesysteem.

Privacy

Goede online marketing voor iedere ondernemer binnen handbereik

Je wilt online zichtbaar zijn en bij voorkeur alleen jouw doelgroep bereiken: op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste boodschap.

Online advertising
Premium

Generatieve AI en de toekomst van content: drie uitdagingen

AI-tools brengen nieuwe uitdagingen voor contentmakers: wat wordt de nieuwe standaard, hoe zal recruitment gaan en wat zijn de effecten op branding?

Artificial Intelligence
Premium

ECL!: Interne silo’s doorbreken binnen marketing en sales

Unilever heeft afgelopen jaar een grote reorganisatie doorgemaakt waarbinnen Unilever in vijf groepen is verdeeld. Deze groepen zijn op hun beurt weer onderverdeeld in aparte regio’s die end to end worden aangestuurd. Binnen deze nieuwe set up zijn de functies Digital Commerce, Media & Digitale Marketing geïntegreerd tot een nieuwe functie: DMC.

E-commerce
Premium

Dutch Search Awards 2023 met nieuwe categorieën en juryvoorzitters

De organisatie voegt zeven nieuwe categorieën toe aan de Dutch Search Awards, die op 1 december 2023 worden uitgereikt.

Marketing

Customer Lifetime Value alsmaar belangrijker: hoe speel je daarop in?

Winstgevende groei in plaats van generieke groei: een belangrijk instrument daarin is Customer Lifetime Value. Maar hoe zet je dat centraal in je strategie?

Customer Loyalty
Premium

Infographic: zo post je op LinkedIn

Te midden van het veranderende landschap bij Twitter zijn veel professionele gebruikers van sociale media op zoek naar een alternatieve uitlaatklep, en LinkedIn, dat records blijft breken voor in-stream engagement, lijkt de favoriet. En met duizenden meer mensen die zich nog steeds elke dag aanmelden bij het platform (LinkedIn heeft het afgelopen jaar 80 miljoen nieuwe leden toegevoegd), is er een groot potentieel om een breed publiek te bereiken. Waar moet je op letten?

Contentmarketing

Merkschizofrenie door Employer Branding? Voorkomen is beter dan genezen

Bij employer branding spelen vaak twee problemen: te weinig doen (‘we hebben toch al een merk?’) of juist te veel doen (‘hier moeten we echt iets mee!’).

Recruitment
Premium

Fingerspitz: kans op twee IAB Europe MIXX Awards

Marketingbureau Fingerspitz is genomineerd voor twee IAB Europe MIXX Awards, een jaarlijkse internationale prijs.

Marketing
Premium

Bol.com maakt Advertising strategische prioriteit

Bol.com heeft zijn strategische prioriteiten afgelopen kwartaal bijgesteld en de reclametak moet vol gas gaan geven. Dat is niet uit luxe. AholdDelhaize en de markt mogen dat verlangen.

Online advertising
Premium

Genomineerden voor de DDMA EMAS Awards 2023 zijn bekend

De jury van de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2023 is eruit. De jury nomineert Thermen Resorts, Lucardi en De Kennemer Duincampings in de categorie Personalization. In de categorie Design gaan Zwitserleven, Koninklijk Theater Carré en T-Mobile Ondernemen met elkaar de strijd aan.

Online marketing
Premium

EU stelt eisen aan fusie NielsenIQ en GfK

De geplande fusie tussen NielsenIQ en GfK, die in juli 2022 werd aangekondigd, kan alleen plaatsvinden als GfK zijn consumentenpanel verkoopt. Die voorwaarde stelt de Europese Commissie.

Analytics