Waarom 2023 het jaar van de empathie wordt
Het wordt nog belangrijker om veranderend klantgedrag goed te begrijpen. Empathie is de sleutel om medewerkers en klanten dichter bij elkaar te brengen.
Het wordt nog belangrijker om veranderend klantgedrag goed te begrijpen. Empathie is de sleutel om medewerkers en klanten dichter bij elkaar te brengen.
code d’azur, internationaal creatief bureau, heeft Daniel Sytsma aangetrokken als Executive Creative Director (ECD). Sytsma maakt de overstap naar code d’azur een half jaar nadat hij stopte bij Dentsu Creative in Amsterdam.
Luchtvaartmaatschappij KLM zet Twitter niet meer in om via DM’s persoonlijk reisadvies te geven aan reizigers.
Whoppah, de marktplaats voor tweedehands design en kunst, breidt zijn managementteam uit met Sebastiaan Smits, voormalig Orderchamp, en Bonny Kloosterboer die eerder bij Coolblue werkte.
De nog jonge bureaugroep United Playgrounds wil dit jaar nog zijn eerste stappen buiten Nederland zetten. Mede hiervoor scherpt het zijn propositie en merkidentiteit aan.
Het bedrijf Opt Out Advertising komt met een privacyvriendelijk alternatief voor Googles Advertising SDK. De eerste uitgevers stapten er al op over.
De basistechniek is nog maar een paar maanden oud, maar professional slaagde er in om louter met AI binnen drie uur tijd een complete tv-commercial te produceren.
Vandaag is de achttiende editie van Emerce100 verschenen, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin lees je hoe beslissers uit de online industrie de prestaties beoordelen van dienstenleveranciers, verdeeld over tientallen categorieën.
Merkloyaliteit, het behoud van klanten en upselling zijn nog altijd de heilige graal in de retail. Maar met alleen bestaande klanten red je het niet.
De DDMA Commissie Conversion Rate Optimisation (CRO) gaat onder een nieuwe naam verder: de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation. De Commissie richt zich op de waarde van datagedreven experimenteren als middel voor een gefundeerde besluitvorming binnen organisaties.
De luxemarkt werkt anders dan bij ‘gewone’ producten. De motivaties en verwachtingen van klanten zijn anders en daarom verloopt ook de klantreis anders.
VaynerMedia heeft een fullservice vestiging in Amsterdam geopend. Het bureau van Gary Vaynerchuk, visionaire ondernemer in merkrelevantie, heeft Zalando en Indeed als eerste klanten binnengehaald. VaynerMedia Emea treedt voor beide bedrijven op als een Social Agency of Record.
Binnen nu en vijf jaar zou OHRA een volledig digitaal en daarmee geautomatiseerd verzekeringsbedrijf kunnen runnen, zonder tussenkomst van mensen. Maar is dat wel zo’n goed idee? Wat Maikel Egging betreft is het ideale verzekeringsbedrijf zo eenvoudig mogelijk, waardoor verzekeren echt als duidelijk en makkelijk ervaren wordt. Digitalisering is een belangrijk middel om het voor de klant zo simpel mogelijk te maken, maar zeker geen doel op zich; OHRA houdt dan ook vast aan klant first in plaats van app first. Uiteraard spelen nieuwe digitale ontwikkelingen, zoals ChatGPT, wel een belangrijke rol in het klantcontact. Ze helpen om de klant de beste digitale ervaring te bieden.
AI en e-mailmarketing: hoe ziet de toekomst eruit? Vier aspecten waarmee AI helpt: verzendtijden, personaliseren, onderwerpregels en verzendlijsten.
Microsoft verwijdert Twitter van zijn advertentieplatform, bijna twee maanden nadat Twitter aankondigde dat het 42.000 dollar per maand in rekening zou brengen voor het gebruik van zijn API, waaronder bedrijven en onderzoeksinstellingen.