Nike in meerjarig pact met Fortnite
Nike en Fortnite sluiten een langdurig samenwerkingsverband. De eerste vruchten daarvan zijn live: versmeltingen van de respectievelijke werelden en producten in de digitale en fysieke wereld.
Nike en Fortnite sluiten een langdurig samenwerkingsverband. De eerste vruchten daarvan zijn live: versmeltingen van de respectievelijke werelden en producten in de digitale en fysieke wereld.
De Franse toezichthouder op de privacy legt Criteo een geldboete op van veertig miljoen euro. Het reclametechnologiebedrijf kon niet aantonen dat het toestemming had om profieldata te verwerken van een groep online gebruikers.
Marketing was altijd al datagestuurd en vol repetitieve processen. Juist daarom staan we aan de start van een door technologie aangedreven revolutie.
CRO is een optimalisatiemethode die zich richt op de verkoopstrategie. CXO, daarentegen, draait om het optimaliseren van de customer experience.
Digitale buitenreclameborden vormen vijftien procent van het totale schermaanbod in Nederland. Deze dragers zijn goed voor ongeveer 49 procent van het totale OOH-budget.
Datagedreven marketeers in Nederland herkennen de opkomst van AI in hun vak, maar kijken de ontwikkelingen nog aan. Nog niet de helft is er serieus mee bezig.
Retailmedia is in korte tijd een belangrijke nieuwe vorm van adverteren geworden. Een ABC met de belangrijke (en obscuurdere) begrippen uit die wereld.
Het Nederlandse advertentieplatform Media Futures Market is vernieuwd, stapt over op een abonnementenmodel en zet de eerste stappen op de Engelse markt.
Generatieve AI verandert het marketinglandschap en zorgt voor een revolutie in de manier waarop bedrijven omgaan met hun doelgroepen. Generatieve AI wordt op verschillende manieren gebruikt in marketing, zoals e-mailmarketing, marketing lead scoring, klantenserviceroutering, fraudedetectie, cross-selling en upselling en chatbots van de klantenservice. 77 procent van de bedrijven onderzoekt kunstmatige intelligentie, waa
Steeds vaker krijgen bureaus de vraag of men iets moet met ‘thought leadership’ en ‘branded search’. In dit artikel ga ik op op het hoe en waarom.
De nieuwe eigenaar van Twitter is ervan overtuigd dat praktisch alle adverteerders die het platform verlieten weer zullen terugkomen.
Wereldhave en Ocean Outdoor hebben drie nieuwe groot formaat digitale schermen geïnstalleerd in Dordrecht, Capelle aan den IJssel en Hoofddorp. Deze aanvulling op de schermen in de winkelcentra in Middenwaard, Nieuwegein en Arnhem brengt het totale aantal Wereldhave winkelcentra in het Ocean-portfolio op zes.
Merkactivatiebureau Energize is onderdeel geworden van de digitale bureaugroep Happy Horizon. Aanleiding zijn belangrijke ontwikkelingen in de markt, zoals een grotere behoefte aan digitale dienstverlening en innovatiekracht.
Talpa eCommerce, eigenaar van onder andere de platformen ActievandeDag en VakantieVeilingen, neemt RegioDeals over. RegioDeals is gespecialiseerd in lokale aanbiedingen en kortingsacties. Met deze strategische overname versterkt Talpa eCommerce naar eigen zeggen haar lokale positie en ontstaan nieuwe mogelijkheden voor groei en samenwerkingen.
De digitale labels van OrangeValley Group, BlueElevation, Aubergine IT en Copper IM, gaan per 1 juli verder onder de gezamenlijke naam OrangeValley.