Bestseller Group neemt belang in About You
De eigenaar van de Deense retailer Bestseller.com legt 300 miljoen dollar op tafel voor een belang in online kledingwinkel About You.
De eigenaar van de Deense retailer Bestseller.com legt 300 miljoen dollar op tafel voor een belang in online kledingwinkel About You.
Online klanten kijken eerst naar de prijs en daarna naar de verzendkosten. Als mensen online gaan shoppen, is in de US en UK Amazon.com meestal de eerste site die wordt bezocht. Dit blijkt uit het The future Shopper 2018 report van digital consultancy Salmon en Wunderman Commerce.
Ook Nederlandse bedrijven krijgen te maken met de ‘gig-economie’. Het fenomeen waarbij mensen niet langer vast werk hebben maar geld verdienen met diverse losse klussen waait over. Die overtuiging heeft Karlijn Mutsaerts, mede-oprichter van Pack. Met dit digitale platform biedt ze een marktplaats waarop aanbod en vraag naar die arbeid bij elkaar komen. Nu nog uitsluitend voor studenten en bijbanen, andere doelgroepen staan echter hoog op de agenda.
Online marktplaatsen, en dan met name Amazon.de, zijn goed voor de helft van alle internetverkopen in Duitsland. De digitale omzet als geheel steeg met 11,1 procent in het eerste half jaar van 2018.
Marktplaats bekijkt onder meer welke rol digitale assistenten kunne spelen in het koop- en verkoopproces. Dit vertelde Chief Commercial Officer Annemarie Buitelaar op E-Commerce Live!. “Er zijn een hoop trends die buiten ons zichtveld plaatsvinden, maar met een fundamentele impact op het beslissingsproces. Voice is daarvan een voorbeeld.”
H&M Group waagt zich voor het eerst aan een marktplaatsconcept. Het moederbedrijf van de bekende kledingwinkels is afgelopen maand zowel online als in de winkelstraat een outlet gestart waar niet alleen eigen producten, maar ook die van anderen worden verkocht.
Innovaties en technische ontwikkelingen gaan snel, bedrijven verschuiven hun focus in de waardeketen en marketplaces zoals Amazon zijn niet meer weg te denken. Als B2B-speler is het zaak die ontwikkelingen goed in de gaten houden én erop in te spelen. Hoe? Daarover buigen de experts zich in deel 6.
Met een e-commerce waarde groter dan US, UK, Japan, Duitsland en Frankrijk bij elkaar, is China de grootste cross-border markt ter wereld. Daarnaast blijkt uit een recent Ad Spend rapport dat de advertentiemarkt in China naar verwachting 6,5% zal groeien in 2018 tot 630 miljard RMB en daarmee 16,2% van de wereldwijde advertentie-investeringen vertegenwoordigd. Niet gek dat China voor veel bedrijven een enorm aantrekkelijke vijver is om in te vissen. Dus je hengel uitgooien en wachten totdat de Chinese consument hapt? Nee. De vorm van de vijver is anders, net als het water en de vissen die je wilt vangen. Je merk naar de Chinese markt brengen kan dus veel opleveren maar zorg dat je eerst je huiswerk doet. Wij vroegen Eve Lo, Chief Strategy Officer bij Isobar China, naar haar tips om als merk succesvol te zijn in China.
Het Chinese e-commerceplatform Meituan-Dianping wil naar de beurs in Hong Kong. De besteldienst wil daarmee tot vier miljard dollar ophalen.
De strijd om de aandacht van de online-consument speelt marktplaatsen in de kaart. Zij bieden gemak en een allesomvattend assortiment, of het nu gaat om een niche als nepwimpers of om telefoonhoesjes. Bijna elk product dat je nodig kunt hebben kan je vinden bij marktplaatsen als Amazon of Bol.com. Hoe maak je succesvol gebruik van dit businessmodel?
Knab ziet de rol van het ‘market place’-model in de financiële sector groeien. Komende maanden wil het nog meer diensten introduceren die niet door de bank zelf geleverd worden, maar door partners en zelfs concurrenten. Knab brengt dan vraag en aanbod bij elkaar, vertelt Directeur Retail Jens Waaijers. “Met een zo breed mogelijk aanbod kunnen we klanten beter helpen.”
Bijna tien procent van de omzet op Zalando wordt gerealiseerde door merken zelf en aangesloten winkelketens. Het bedrijf wil het partnerpogramma hierachter meer dan verdubbelen op middellange termijn.
Het concept van een marktplaats is niets nieuws maar toch is het businessmodel relevanter dan ooit. Het gemak dat een one-stop-megashop de consument biedt zorgt ervoor dat steeds meer merken en retailers hiernaar kijken. Zij staan voor de keuze: ofwel aansluiten bij een marktplaats ofwel hun eigen businessmodel aanpassen zodat ze ook third party verkopers kunnen faciliteren in hun webshop.
fonQ lanceert vandaag ‘fonQ Partners’, een specialistische marktplaats in de categorie Home & Living. Via die marktplaats kunnen derden eigen meubels en aanverwante artikelen aanbieden.
ING zet nog meer in op het open marktplaats-model. Het bedrijf kondigt een platform aan voor de financiering van het Nederlandse MKB. En fintech start-up Yolt breidt na de vestiging in Engeland uit naar Frankrijk en Italië.