More stories

Zalando plugt in bij lokale modewinkels

Zalando sluit zich aan op de lokale retail en wil voor 2019 zeshonderd fysieke winkels live hebben op zijn handelsplatform.

Fashion

Zo kan je omnichannelstrategie offline verkoop stimuleren tijdens de feestdagen

Online verkoop blijft groeien, maar wanneer is offline verkoop een belangrijke pijler? Inderdaad, tijdens de feestdagen. Drie op de vier mensen koopt dan iets bij een winkel waar ze nog niet eerder hebben gekocht. Om hier het maximale uit te halen, dienen verkopers inzicht te hebben in de bredere impact van hun online marketing en omnichannelstrategie.

Customer Experience

10 succesfactoren voor Amazon marketing

Amazon lijkt een Walhalla om snel veel geld te verdienen, maar inmiddels worden er zoveel producten aangeboden dat je zonder marketing niet gevonden wordt. Wil je gevonden worden dan moet je blijven optimaliseren. Dit zijn de tien succesfactoren voor Amazon-marketing.

Marketplaces

Marktplaats lanceert sterrenwaardering voor kopers en verkopers

Kopers en verkopers op Marktplaats kunnen vanaf vandaag na het sluiten van een overeenkomst de wederpartij beoordelen door middel van een sterrenwaardering, Marktplaats Ervaringen. Gebruikers krijgen zo meer inzicht in eerdere handelservaringen. Het systeem werd al enige tijd getest.

Marketplaces

Bol.com start met uitgebreid drankassortiment

Vanaf vandaag kunnen gespecialiseerde partners via bol.com hun drankassortiment aanbieden. Het gaat volgens de retailer om duizenden verschillende producten van onder meer Belgian Beer Factory, Tasting Collection en Okhuysen.

Marketplaces

9 trends in het startup-ecosysteem van Azië

Ruimtetoerisme, smart locks, feministisch ondernemerschap en experience platformen zijn een paar van de markten waarin Azië voorop loopt. 4.5 van de 7 miljard mensen op de wereld wonen daar, geen wonder dat er op dit continent veel ontwikkelingen zijn in het start-up ecosysteem. Deze trends spelen nu in Azië.

Start-ups

De perfecte online shopping beleving: dit wil Nederland

Hoe belangrijk is een merknaam? En wat maakt een online shopping beleving perfect? Hoe belangrijk zijn social media? Deze en andere vragen stelden we aan 1500 Nederlandse consumenten. Dit zijn de resultaten.

Marketplaces

eBay lanceert kloon van shoppingapp Wish

Onder de naam Catch brengt eBay in Duitsland een app uit voor de jongere doelgroep. De shoppingapp lijkt conceptueel en qua werking op bijvoorbeeld Wish.

Duitsland

Deliveroo: Meer eigen keukens in Nederland

Maaltijdbezorger Deliveroo opende onlangs een eigen restaurantkeuken in Amsterdam en wil er meer openen in Nederland en daarbuiten.

Food

Annemarie Buitelaar nieuwe CEO Marktplaats.nl

Annemarie Buitelaar wordt de nieuwe directeur van Marktplaats.nl als Olivier van Duijn in november zijn functie neerlegt.

Marketplaces

E-commerce is het domste businessmodel: de webwinkel als sterfhuisconstructie

E-commerce is de belofte van de deze eeuw. Winkelcentra maken langzaam plaats voor bezorgdiensten van de grote en goedverdienende webwinkels. Toch? Niet als je naar de cijfers kijkt. Online verkoop is in hele wereld marginaal te noemen, betoogt Hans van Tellingen. Sterker nog, webwinkels zijn schadelijk voor de maatschappij.

Strategy

Nederlandse merken: 1,25 miljard omzet via Alibaba

Nederlandse merken realiseerden 1,25 miljard euro omzet met handel via Alibaba’s warenhuis Tmall. Honderd Nederlandse bedrijven voeren er een actieve e-commercestrategie. Via eigen puien op Tmall realiseerden ze 350 miljoen euro omzet in China.

Cross Border

Amazon wordt Amerika’s nummer 3 reclameplatform

De media-activiteiten van Amazon groeien dit jaar zo hard, dat het bedrijf dit jaar het grootste online reclameplatform wordt na Google en Facebook.

Online advertising

Wat je moet weten over Google CSS partners

Als paddenstoelen schieten ze uit de grond, de Google CSS (Comparison Shopping Service) partners. En logisch, want het lijkt erop dat iedere Google Shopping adverteerder die geen dief van eigen portemonnee wil zijn, op zoek zal moeten naar zo’n partner. Dit is de belangrijkste informatie over deze nieuwe ontwikkeling, aan de hand van 13 veelgehoorde vragen. 

E-commerce platforms

TUI Group wil meer doen met excursies

TUI Group heeft Italiaanse start-up Musement gekocht, een online platform voor activiteiten, tours en excursies. Volgens TUI Group versterkt het hiermee zijn positie in deze markt, die wereldwijd 150 miljard euro waard is.

Marketplaces