Google wil delen in omzet krantenabonnementen
Google wil een vergoeding vangen van nieuwsuitgevers voor het aanbrengen van nieuwe abonnees. De commissie kan oplopen tot dertig procent.
Google wil een vergoeding vangen van nieuwsuitgevers voor het aanbrengen van nieuwe abonnees. De commissie kan oplopen tot dertig procent.
NLConnect, de branchevereniging van kleine kabelaars, pleit voor een drastische verlaging van de heffing en de tarieven van de Stichting Onderhandelingen Thuiskopievergoeding (SONT). Die heeft de hoogte van de nieuwe tarieven voor de thuiskopieheffing vastgesteld voor de periode van 2018 tot en met 2020.
In de periode juni tot en met augustus zijn er meer dan 40 miljoen reisfoto’s gedeeld op Instagram. Marketingplatform Chute onderzocht welke content het beste scoort en geeft handige tips voor reisorganisaties.
In juni 2017 lanceerde Google een nieuwe functie: Google Posts. Deze functie is onderdeel van Google Mijn Bedrijf en stelt bedrijven in staat om content direct in de zoekresultaten te publiceren. Je zou denken dat de schatkist met ideeën van Google inmiddels is uitgeput. Toch blijft het bedrijf continu nieuwe ideeën en functies ontwikkelen met het doel het platform te verbeteren. Google Posts is een extra mogelijkheid voor jouw bedrijf om potentiële klanten nog sneller naar de website te trekken. Maar hoe werkt deze functie precies en wat zijn de voordelen?
Nieuwsverzamelaar Yovoli is deze week op Kickstarter een crowdfundingactie begonnen. Doel is de oprichting van een geautomatiseerde nieuwsdienst voor freelance journalisten, kleine redacties, bloggers en persvoorlichters.
Eurosport en Snap Inc gaan samenwerken voor de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang. Snapchatters kunnen de winterspelen meebeleven via het Discover platform van Snapchat aan de hand van beelden achter de schermen. Ook exclusieve content van de atleten zal niet ontbreken.
De mobiele telefoon is hét digitale medium bij uitstek geworden, met onder de 20- tot 34-jarigen het grootste bereik. Bij de groep 35- tot 49-jarigen nog net niet.
Sanoma merkt de gevolgen van de verkoop van Kieskeurig.nl. In de vergelijking met een sterk derde kwartaal vorig jaar daalde de advertentieomzet in het afgelopen kwartaal. Ook print droeg daartoe bij.
In 2016 ging het heel goed met de Nederlandse bioscopen. Zo steeg het aantal bezoekers met vier procent naar ruim 34 miljoen Nederlanders en werd er opgeteld bijna 290 miljoen euro aan tickets verkocht. Gezien de enorme groei die Netflix in ons land doormaakt, is dat op z’n minst opmerkelijk te noemen. Zet je de bioscoopcijfers ook nog eens af tegen het dalend aantal tv-aansluitingen en de vijftig procent minder winst en vier procent lagere reclameomzet van RTL Nederland, dan vraag je je af wat hun succesformule is.
De netto mediabestedingen bij offline media daalden in de eerste helft van 2017 met 6,2. Dat geldt voor tv, radio en print. Enkel bestedingen bij online media stegen in de eerste maanden met 112 miljoen.
Guardian Media Group (GMG) heeft een speciaal fonds van 42 miljoen pond (ruim 47 miljoen euro) in het leven geroepen om te investeren in nieuwe innovatieve projecten. Ook startups komen in aanmerking voor financiering.
Een jaar nadat Facebook games accepteerde voor Messenger, zoals Pac-Man en Space Invaders, kunnen game ontwikkelaars nu ook eindelijk geld verdienen met hun creaties via in-app aankopen en video-advertenties.
Online uitgever Wayne Parker Kent breidt haar activiteiten uit naar België. Volgend jaar verschijnen vier Vlaamse varianten van de online tijdschriften NSMBL, Manners, Culy en Famme.
Reporters Online en De Coöperatie beginnen een online persbureau voor de verspreiding van freelance artikelen.
De groei lijkt er uit voor Netflix in Nederland. Dat blijkt uit cijfers van telecompaper op basis van zijn Consumer Insights panel. De aanwas bedroeg slechts 2 procent tussen het tweede en derde kwartaal van 2017.