More stories

Amazon dominant in Amerikaanse markt voor slimme luidsprekers

Amazon heeft 63 procent van de Amerikaanse markt voor slimme luidsprekers in handen, en laat daarmee Google en Apple ver achter zich, zo blijkt uit de laatste cijfers cijfers die Strategy Analytics.

Entertainment

Scoupy draagt bij aan bedrijfsresultaat Sanoma

Marketingplatform Scoupy droeg, hoewel concrete cijfers ontbreken, bij aan de positieve resultaten van Sanoma Media Netherlands over het derde kwartaal. De omzet groeide naar 106 miljoen euro. Over de eerste drie kwartalen van 2018 steeg de winstgevendheid, mede door een blijvend goede kostenbeheersing, verder tot 53 miljoen.

Publishing

‘Nieuwe videodienst Apple in ruim honderd landen’

De langverwachte videodienst van Apple zal volgend jaar volgens anonieme bronnen geciteerd door nieuwssite The Information in ruim honderd landen beschikbaar komen.

Entertainment

Léon Bouwman naar New Skool Media

Léon Bouwman, nu nog Chief Content Officer bij Sijthoff Media, stapt over naar New Skool Media. Per 1 januari gaat hij daar aan de slag als Uitgever en Director Line/Brand extensions en Events.

Media

VPRO-podcast Opgejaagd wint Europese mediaprijs

De podcast Opgejaagd van de VPRO is gisteren beloond met een Prix Europa in de categorie ‘Best European Digital Audio of the Year’.

Publishing

YouTube maakt zich zorgen over Europese Artikel 13

Voor het eerst heeft YouTube CEO Susan Wojcickig zich uitgesproken over de herziening van het online auteursrecht. Zij staat vooral stil bij het omstreden Artikel 13, dat online platforms verplicht om strenger op te treden tegen het gebruik van ongeautoriseerd materiaal op hun platforms. Onder het huidige recht hoeven platforms alleen het materiaal te verwijderen als daarover door rechthebbenden wordt geklaagd.

Legal

YouTube maakt tv-reclame veel toegankelijker

Het wordt voor webwinkels, dienstverleners en andere online actoren veel simpeler om te adverteren op televisie. Maar wel alleen als er YouTube wordt gekeken op tv. Die kijktijd verdubbelde afgelopen jaar bijna.

Online advertising

Weinig draagvlak voor legaliseren online gokken

Eenderde wil online gokken legaliseren. Andere mensen zijn tegen of weten het niet. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 21.000 leden van het Opiniepanel.

Media

Nieuwe Candy Crush niet de klapper van weleer

Van een van de succesvolste mobiele apps Candy Crush is eindelijk weer eens een nieuwe versie verschenen, maar die brengt toch minder op dan je zou denken.

Entertainment

Zo schrijf je een goede blog – nee, een fantastische blog – in 17 stappen

Een goede blog schrijven moet toch niet zo moeilijk zijn? Waarom kost het je in real life geen enkele moeite om een verhaal te vertellen en slaat voor het lege scherm je writer’s block ongenadig toe?

Contentmarketing

AD begint proefuitzendingen ochtendshow

Het AD is vanochtend begonnen met het testen van een online ochtendprogramma. De naam van het format veronderstelt draagbaarheid: De ‘Ochtendshow To Go’.

Publishing

Game- en goksector gaan praten over vermenging tussen gaming en gambling

De game- en goksector en andere betrokkenen, zoals zorginstellingen en verslavingsdeskundigen, gaan de komende tijd verder praten over de risico’s als gevolg van de vermenging tussen gaming en gambling. Dat is eerder deze week besloten tijdens een bijeenkomst over dit onderwerp.

Media

‘We moeten anders kijken naar onze leefstijl en hier winst uit halen’

Het platform FoodFirst Network presenteert zich als de Netflix voor een gezonder en vitaler leven. Het is het initiatief van Jan Dekker en Meester-kok Rudolph van Veen. Wordt er al net zoveel geld verdiend als bij Netflix, of is dat niet hetgeen wat de initiatiefnemers drijft? Ronnie Overgoor in gesprek met een van de twee oprichters: Jan Dekker.

E-health

Internationale markten voor Netflix groter dan VS

Netflix realiseert het belangrijkste deel van zijn streamingomzet buiten de VS. De internationale markt is met 1,973 miljard dollar de VS al gepasseerd, zo blijkt uit de vanavond gepubliceerde kwartaalcijfers. In het vierde kwartaal zal het verschil nog groter zijn.

Entertainment

KLM en de Persgroep belichten onbekende citytripbestemmingen

De campagne Europa Onontdekt waarmee KLM Nederland samen met de Persgroep minder voor de hand liggende citytripbestemmingen promoot, is voor twee jaar verlengd. In totaal komen zestien steden aan bod, waaronder Warschau, Nice en Bilbao. 

Campagnes