More stories

Kickstarter opent categorie ‘Journalistiek’

Het grote publiek kan gaan helpen om journalistieke producties te financieren. Hiertoe opent crowdfundingplatform Kickstarter de categorie ‘Journalistiek’. The Guardian kijkt mee over Kickstarters schouder.

Media

NLziet paar eurocent goedkoper dan Netflix

NLziet, het nieuwe videoplatform van de commerciële en publieke omroepen, duikt met een paar eurocent net onder de prijs van Netflix. Voor 7,95 euro per maand krijgt de consument onbeperkt toegang tot het actuele aanbod van de omroepen. Er kan tot 365 dagen terug worden gekeken, en soms zeven dagen vooruit.

Communicatie

Elf procent betaalt voor online nieuws

Slecht nieuws voor uitgevers met betaalmuren: elf procent van de lezers betaalt voor nieuws online, meer zit er niet in. Onderzoek van het Reuters Institute laat bovendien zien dat er niet meer mensen gaan betalen voor online nieuws.

Media

Blog is betere klanttrekker dan portfolio

Je website is een conversation starter, aldus Henneke Duistermaat. Ze is een Nederlandse blogger, woonachtig in Engeland, en schreef gastblogs voor het Amerikaanse Copyblogger. Gebruik het woordje ‘je’ vaker, wees empathisch en laat iets van je persoonlijkheid zien. Het zijn tips die ze zelf wekelijks toepast.

Communicatie

Coosto lanceert zoekmachine voor social buzz

Coosto, een Eindhovense leverancier van social media monitoring tools en webcare software, introduceert aan de vooravond van het WK Coosto Open, een zoekmachine waarmee tot dertig dagen terug kan worden gezocht in data uit alle social media kanalen, nieuwssites, fora en meer dan 400.000 sites. Zo is de social buzz rondom het WK in kaart te brengen.

Media

Betaalplatform NLziet morgen van start

De betaaldienst NLZiet voor de publieke en commerciële omroep gaat morgenmiddag officieel van start met een presentatie aan de Hilversumse Vaartweg. De video-on-demand dienst werd afgelopen najaar reeds aangekondigd.

Media

Chromecast verliest kijkers

Googles Chromecast was aanvankelijk niet aan te slepen, maar het gebruik van het televisiespeeltje loopt terug, volgens cijfers van Parks Associates, die vooral naar de Amerikaanse markt keek.

Media

Infographic: alles dat je nog niet wist over Pinterest

Pinterest blijft een interessant platform, waarover nog een hoop misverstanden bestaan. Ja, het grootste deel van de gebruikers is vrouw, maar zeker geen kantklossende huismoeder. Een belangrijk deel is vertrouwd met moderne technologie, en geeft klussen zeker niet altijd uit handen. Puntje van aandacht voor marketeers: Pinterest is stiekem een zoekmachine.

Media

Grootste mannensite AskMen krijgt Benelux-versie

Uitgever Ziff Davis heeft de titel AskMen in de Benelux gelanceerd via een licentie aan Media Lizard. Tegelijkertijd is de site ook in een groot aantal andere landen van start gegaan.

Communicatie

Sanoma verkoopt 19 titels aan New Skool Media

Sanoma Media verkoopt negentien tijdschriften aan New Skool Media. De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de vakbonden en OR en akkoord van betrokken licentiegevers. 93 medewerkers verhuizen mee.

Media

‘Uitgevers: omarm native advertising’

Uitgevers kunnen veel meer geld binnenharken met native advertising dan ze ooit aan traditionele advertenties hebben verdiend. Dat voorspelde Juan Seňor, directeur van de Innovation Media Consulting Group in Londen, gisteren op het Uitgeverscongres in Maarssen.

Media

Advertentie-inventaris uitgevers voortaan op platform Mediabookers

Een nieuw platform Mediabookers gaat vanaf 26 juni de advertentie-inventaris van nagenoeg alle Nederlandse uitgevers digitaal inzichtelijk maken. Het initiatief werd vanochtend aangekondigd op het Uitgeverscongresn in Maarssen. “We maken analoog digitaal”.

Media

Nieuwe school voor media, vormgeving en ICT in Hilversum

De Verenigde Scholen J.A. Alberdingk Thijm in Hilversum gaat vanaf augustus 2014 een nieuwe opleiding aanbieden voor de bovenbouw vmbo-kader en beroepsgerichte leerweg: media, vormgeving en ICT. De VSAT-school is geselecteerd voor een pilot door het ministerie van OCW samen met twee andere scholen in Nederland.

Communicatie

Commissariaat voor de Media kijkt streng toe op Utopia TV

Het Commissariaat voor de Media heeft afspraken gemaakt met de regisseurs van Utopia TV om over de livestreams te waken. Als er onverhoopt zaken in beeld komen die strijdig zijn met de Mediawet, dan grijpt de regisseur zelf in. Dat zeg commissaris Eric Eljon in een interview.

Media

NOS pakt uit met apps, Google Glass en HbbTV

De NOS gaat enkele nieuwe apps uitbrengen, waaronder die voor het WK Voetbal en het Jeugdjournaal. Ook de NOS Journaal app wordt binnenkort uitgebreid. Dat vertelde Lara Ankersmit van NOS Digitaal gisteren op Mobile Convention in Amsterdam.

Media