More stories

Maarten Hafkamp (Adfo) naar Nederlands MediaNetwerk

Maarten Hafkamp, de afgelopen jaren werkzaam als mediajournalist bij Adformatie, zet zijn carrière voort als auteur en mediaconsultant.

Media

Online bereik Talpa ruim 5 miljoen Nederlanders

In juni 2018 behaalden de merken van Talpa Network, Talpa Radio en Talpa TV gezamenlijk een online bereik van 34,9 procent, zo blijkt uit metingen van GfK DAM. Omgerekend zijn dat 5 miljoen Nederlanders.

Media

Jongere wil telefoon minder gebruiken

Maar liefst 50 procent van de Nederlanders vertrouwt de meeste informatie die via social media wordt verspreid niet. Hierbij speelt mee dat ongeveer een even groot aantal (51 procent) zich zorgen maakt over de controle die platformen hebben.

Mobile

Kris Vervaet leidt digitale transitie Medialaan/Persgroep

Kris Vervaet gaat de digitale ontwikkelingen bij Persgroep Publishing en Medialaan aansturen. Hij was ooit werkzaam bij telecombedrijf Belgacom.

Publishing

Huib Costermand CFO van Delta en CAIW

Huib Costermans wordt CFO voor het groepsmanagement van kabelaars Delta en CAIW. Costermans was eerder werkzaam bij Ierse telecombedrijf Eircom en daarvoor als CFO bij KPN in Nederland.

Media

Groei Netflix hapert voor het eerst sinds vijf kwartalen

De koers van Netflix kelderde zojuist 13 procent na tegenvallende kwartaalcijfers. De omzet over het tweede kwartaal was weliswaar beter dan verwacht, maar de groei van het aantal abonnees blijft met 5,1 miljoen ronduit teleurstellend. Analisten hadden op 1 miljoen meer gerekend.

Entertainment

Zo bereik je millennials met user-generated content

Iedereen die geboren is tussen 1980 en 2000, is een millennial. Geen enkele andere generatie is zo groot en koopt zo veel als ‘generatie Y’. Hoe komt dat?

Customer Loyalty

Trend: meerdere streamingabonnementen per huishouden

Videodienst Pathé Thuis zegt dat het in het tweede kwartaal is gegroeid tot anderhalf miljoen accounts. Het bedrijf signaleert dat 85 procent van zijn gebruikersbestand ook een abonnement op Netflix heeft.

Video

Waarom je als bedrijf moet vloggen

Iedereen vlogt tegenwoordig. Kinderen, 50+ers, celebrities, maar ook steeds meer bedrijven en organisaties beginnen met vloggen. Hoog tijd dus om de do’s and don’ts van vloggen eens door te nemen op YouTube, Facebook live of Instagram Stories. Dit zijn de zaken waarmee je rekening moet houden. 

Video

Reporters Online voert betaalsysteem Katalysis in

Reporters Online, het journalistieke platform voor freelance artikelen, gaat het betaalsysteem Katalysis invoeren als vervanger voor de Blendle knop. De Nederlandse kiosk is gestopt met die knop die op externe pagina’s toegang bood tot betaalde artikelen.

Publishing

Android app-gebruikers zijn het duurst

Welke prijskaartje hangt aan nieuwe app-gebruikers? Marketing- en retargetingbedrijf Liftoff nam de proef op de som en meldt onder andere dat het zo’n 65 dollar kost om een nieuwe gebruiker een aankoop te laten doen.

Mobile

Radio 538 steviger op YouTube

Radio 538, onderdeel van Talpa Radio, gaat zich nog meer profileren via YouTube. Woensdag werden twee nieuwe YouTube-kanalen aangekondigd.

Entertainment

17.000 oude boeken in Delpher

Zoekmachine Delpher is uitgebreid met 17.000 nieuwe boektitels, met name afkomstig van de Vrijmetselaren en van drie microfilmprojecten van de Universiteit Utrecht, Universiteit Amsterdam en de Koninklijke Bibliotheek.

Media

Hof: internettussenpersonen moeten klanten identificeren

Stichting BREIN heeft wederom succesje geboekt in zijn strijd tegen Usernet piraten. Het Gerechtshof te Den Bosch oordeelde dinsdag dat internet tussenpersoon Newsconnection dusdanige maatregelen moet nemen dat zij haar klanten kan identificeren en die gegevens moet verstrekken, bijvoorbeeld aan BREIN.

Legal

Eveline Klumpers (Katalysis): ‘Journalistiek op de blockchain’

Journalisten horen een goede boterham te verdienen. Daar zijn de meeste mensen het over eens, maar in praktijk blijkt dat een lastig verhaal. Journalisten hebben vaak te maken met steeds minder betalende opdrachtgevers, door tegenvallende reclame-inkomsten en een publiek dat niet gewend is om voor online digitale content te betalen. Katalysis wil journalisten helpen met een eenvoudige plugin op WordPress waarmee je een betaalknop aan je content kunt toevoegen. De onderliggende technologie is de blockchain. Meer bij Top Names.

Blockchain