More stories

‘Nederlandse online gokmarkt 500 miljoen euro’

Zo’n anderhalf miljoen Nederlanders gokken online, terwijl goksites in Nederland verboden zijn. De gokkers besteden meer dan 500 miljoen euro op jaarbasis en daarmee is de online markt een stuk groter dan eerder gedacht, zo blijkt uit een vandaag verschenen onderzoek van Motivaction in opdracht van Holland Casino.

Entertainment

BBC sluit tv-zender, ‘geen interesse jeugd’

BBC3 stopt ermee als tv-zender, omdat de jeugd ‘niet geïnteresseerd’ blijkt in televisie. De zender gaat door op internet. Eigenlijk gaat het hier om een ingreep voor de BBC om jaarlijks 40 miljoen euro te besparen.

Publishing

Duitse internetaanbieders moeten piraterij bestrijden

Het Duitse Hooggerechtshof heeft bepaald dat internetaanbieders mede verantwoordelijk zijn voor de bestrijding van muziekpiraterij. Echter, ze kunnen niet zonder meer gedwongen worden om de toegang tot sites te blokkeren.

Entertainment

Telegraaf dunt redactie uit in digitale ‘kwaliteitsslag’

36 arbeidsplaatsen bij De Telegraaf moeten verdwijnen als gevolg van een kwaliteitsslag. De organisatie wordt zodanig vormgegeven dat de redactie 24/7 alle bestaande en nieuwe distributiekanalen (onder andere digitaal en print) kan bedienen.

Media

Nederlander licht Maltees gokbedrijf op

Een Nederlander heeft het Maltese gokbedrijf Betssons Services opgelicht voor 153.000 euro. Dat meldt de Maltese krant Independent.

Entertainment

PlayStation 4 populairste spelcomputer in Nederland

PlayStation 4 wint op alle fronten de strijd met Xbox One. Dat zegt Multiscope, die 6500 Nederlanders ondervroeg.

Entertainment

WeTransfer: ‘We worden geen Spotify’

WeTransfer gaat niet de directe concurrentie aan met Spotify, SoundCloud en anderen, zo heeft het Nederlandse bedrijf woensdag laten weten na berichtgeving hierover van Bloomberg. Maar het bedrijf begint wel met streaming audio.

Entertainment

Programmatic bij DailyMail (video)

De meeste uitgevers hebben het geatomatiseerd inkopen van advertenties inmiddels omarmd, maar het gaat nog niet overal van een leien dakje. Sommige uitgevers hebben wel het juiste publiek, maar niet het juiste volume. Anderen hebben moeite om de doelgroep te bereiken. Brian Morrissey, hoofdredacteur van Digiday, in gesprek over programmatic met Matt Wheatland van de Amerikaanse tak van DailyMail.

Programmatic

BREIN snoert Popcorn Time ontwikkelaars de mond

Stichting BREIN blijkt twee Nederlanders te hebben gestopt die bezig waren met de ontwikkeling van PopcornTime software.

Entertainment

Netflix-app op 1,7 miljoen Nederlandse smartphones

De app van Netflix staat op 1,7 miljoen smartphones geïnstalleerd en is daarmee even populair als de NPO-app, zegt Telecompaper.

Entertainment

Nederlandse dancelabels voorop met verwijderverzoeken Google

Nederlandse dancelabels dienen actief verwijderverzoeken in. Dat schrijft Entertainment Business naar aanleiding van de transparantierapport van Google.

Entertainment

Suzanne Pronk wordt baas Digitaal bij IDTV

Suzanne Pronk treedt in dienst bij IDTV om het media- en eventbedrijf door de digitale transformatie te helpen.

Entertainment

Zes Nederlandstalige YouTube kanalen hebben meer dan half miljoen abonnees

Zes Nederlandstalige YouTube-kanalen hebben meer dan een half miljoen abonnees. Koplopers zijn EnzoKnol en StukTV, die beide filmpjes bieden met belevenissen van de makers. Dat blijkt uit een overzicht van het Commissariaat voor de Media.

Entertainment

Michiel Kwaaitaal wordt directeur Digitaal de Persgroep

Michiel Kwaaitaal is benoemd tot Chief Digital Officer bij de Persgroep, een aparte directiepositie die verantwoordelijk is voor de digitale transformatie van de organisatie.

Publishing

Flipboard trekt stekker uit nieuwsverzamelaar Zite

Het door Flipboard overgenomen Zite stopt op 7 december. Omdat de dienst is geïntegreerd in Flipboard, is er geen reden meer om een aparte dienst of app te onderhouden.

Media