More stories

Criteo groeit 60 procent in 2015

Criteo is in 2015 met zestig procent gegroeid tot een omzet van 1,2 miljard euro. De nettowinst steeg gelijk zo hard tot 57 miljoen euro.

Online advertising

Telegraaf waarschuwt adblockgebruiker

De Telegraaf vraagt bezoekers met een adblocker om de plugin voor de site uit te schakelen. Dat ontdekte de NOS. Het is de eerste krant met zo’n melding.

Online advertising

Improve Digital investeert 12 miljoen euro in groei

Improve Digital, gespecialiseerd in geautomatiseerde advertentieverkoop, investeert het komende jaar 12 miljoen euro in snellere geografische groei en nieuwe sectoren zoals video.

Programmatic

IAB: veel feedback op campagne voor adblockgebruikers

Brancheorganisatie IAB is begonnen met een informerende campagne gericht op adblock-gebruikers. Via een korte boodschap legt men uit hoe advertenties zorgen voor gratis toegankelijke websites.

Online advertising

Het belang van een goede AdWords campagnestructuur

Stel, je krijgt de opdracht om de campagnestructuur van een nieuw AdWords account in te delen. Dat kan, zeker voor een nieuwe klant of wanneer je net met AdWords begint, best beangstigend zijn. Waar moet je in vredesnaam beginnen en hoe zorg je ervoor dat de indeling logisch en overzichtelijk is én blijft. In dit blog leg ik je het belang uit van een goede campagnestructuur, wat de voordelen zijn én dat er geen ‘one size fits all’ oplossing is.

Online marketing

Twitter zet advertenties bovenaan de tijdlijn

Een nieuwe tijdlijn is vandaag nog niet door Twitter aangekondigd, maar wel een nieuwe positie voor de advertenties. Die worden voortaan helemaal bovenaan geplaatst.

Twitter/X

Zalando doet test met ‘in store reclame’

Zalando heeft afgelopen maanden dertig campagnes voor merkadverteerders gedraaid met reclame op speciaal daarvoor ingerichte ruimtes op de webshop. Het bedrijf gedraagt zich zoals een uitgever met een nieuwssite, blog of online magazine zou doen.

Online advertising

Opmars adverteren in messenger apps: goudmijn voor adverteerders

Consumenten besteden veel tijd op hun smartphone. Een groot gedeelte van die tijd wordt besteedt in apps. Nog specifieker, veel tijd in messenger apps. Adverteren is in het merendeel van de apps al mogelijk, maar adverteren in messenger apps is grotendeels nog onontgonnen gebied. Volgens Jason Morse (VP bij Criteo) zal dit snel gaan veranderen. Morse signaleert dat in messenger apps adverteren een grote kans is voor marketeers. Hij voorspelt een groei van in-app en in-messenger app adverteren. Hierbij is het voor marketeers de uitdaging hoe adverteren in-apps en in messenger apps binnen hun campagnes gaan passen. Hoe kun jij insights krijgen om als marketeer in dit medium toegang te krijgen en resultaat te realiseren?

Online advertising

Bing image extensies; drie strategieën

In tegenstelling tot wat veel Nederlandse adverteerders geloven werkt adverteren in Bing niet precies hetzelfde als adverteren via AdWords. Je bereikt enerzijds een andere doelgroep, anderzijds biedt Bing ook andere mogelijkheden om je concurrenten slim af te zijn. Een van deze mogelijkheden is het toevoegen van afbeeldingen.

Online marketing

Super Bowl is een digital first event

De Super Bowl, de jaarlijkse American football-finale die gisteren plaatsvond, is een digital first event geworden voor marketeers. Meer dan de helft van de nieuwe, ronkende commercials is al of alleen op YouTube bekeken voor de eerste tv-uitzending. En het volume gepubliceerde berichten socialmedia groeit enorm.

Social

RTL XL biedt ondersteuning voor Chromecast

Wie programma’s van RTL heeft gemist kan die vanaf nu in HD op televisie terugkijken. De mobiele app RTL XL biedt sinds vandaag ondersteuning voor Chromecast. In eerste instantie enkel voor iOS. Aan de Androidversie wordt gewerkt.

Video

Resultaat Tradedoubler blijft onder druk

Tradedoubler noteert over het vierde kwartaal van 2015 een omzetdaling van veertien procent tot 42,5 miljoen euro. Het performancemarketingbedrijf blijft worstelen.

Online advertising

15,8 miljoen euro groeigeld voor advertentiebedrijf Widespace

Het Zweedse Widespace, een expert op het gebied van brand mobile advertising, krijgt 15,8 miljoen euro groeikapitaal van meerdere investeerders.

Online advertising

Google Customer Match: tips en learnings

In de herfst van 2015 introduceerde Google ‘Customer Match’; een uitbreiding op haar Adwords advertentieplatform die je in staat stelt je eigen klantdata te gebruiken bij het targeten van Google gebruikers. Inmiddels zijn we zo’n vier maanden verder. Een mooi moment om tips en learnings te delen.

Online advertising

Bannerwise is ING Starter van het Jaar 2015

Bannerwise is ING Starter van het Jaar 2015 geworden. De Amsterdamse ondernemers wonnen van ShirtsofHolland en Tabster.

Start-ups