Criteo groeit 60 procent in 2015
Criteo is in 2015 met zestig procent gegroeid tot een omzet van 1,2 miljard euro. De nettowinst steeg gelijk zo hard tot 57 miljoen euro.
Criteo is in 2015 met zestig procent gegroeid tot een omzet van 1,2 miljard euro. De nettowinst steeg gelijk zo hard tot 57 miljoen euro.
De Telegraaf vraagt bezoekers met een adblocker om de plugin voor de site uit te schakelen. Dat ontdekte de NOS. Het is de eerste krant met zo’n melding.
Improve Digital, gespecialiseerd in geautomatiseerde advertentieverkoop, investeert het komende jaar 12 miljoen euro in snellere geografische groei en nieuwe sectoren zoals video.
Brancheorganisatie IAB is begonnen met een informerende campagne gericht op adblock-gebruikers. Via een korte boodschap legt men uit hoe advertenties zorgen voor gratis toegankelijke websites.
Stel, je krijgt de opdracht om de campagnestructuur van een nieuw AdWords account in te delen. Dat kan, zeker voor een nieuwe klant of wanneer je net met AdWords begint, best beangstigend zijn. Waar moet je in vredesnaam beginnen en hoe zorg je ervoor dat de indeling logisch en overzichtelijk is én blijft. In dit blog leg ik je het belang uit van een goede campagnestructuur, wat de voordelen zijn én dat er geen ‘one size fits all’ oplossing is.
Een nieuwe tijdlijn is vandaag nog niet door Twitter aangekondigd, maar wel een nieuwe positie voor de advertenties. Die worden voortaan helemaal bovenaan geplaatst.
Zalando heeft afgelopen maanden dertig campagnes voor merkadverteerders gedraaid met reclame op speciaal daarvoor ingerichte ruimtes op de webshop. Het bedrijf gedraagt zich zoals een uitgever met een nieuwssite, blog of online magazine zou doen.
Consumenten besteden veel tijd op hun smartphone. Een groot gedeelte van die tijd wordt besteedt in apps. Nog specifieker, veel tijd in messenger apps. Adverteren is in het merendeel van de apps al mogelijk, maar adverteren in messenger apps is grotendeels nog onontgonnen gebied. Volgens Jason Morse (VP bij Criteo) zal dit snel gaan veranderen. Morse signaleert dat in messenger apps adverteren een grote kans is voor marketeers. Hij voorspelt een groei van in-app en in-messenger app adverteren. Hierbij is het voor marketeers de uitdaging hoe adverteren in-apps en in messenger apps binnen hun campagnes gaan passen. Hoe kun jij insights krijgen om als marketeer in dit medium toegang te krijgen en resultaat te realiseren?
In tegenstelling tot wat veel Nederlandse adverteerders geloven werkt adverteren in Bing niet precies hetzelfde als adverteren via AdWords. Je bereikt enerzijds een andere doelgroep, anderzijds biedt Bing ook andere mogelijkheden om je concurrenten slim af te zijn. Een van deze mogelijkheden is het toevoegen van afbeeldingen.
De Super Bowl, de jaarlijkse American football-finale die gisteren plaatsvond, is een digital first event geworden voor marketeers. Meer dan de helft van de nieuwe, ronkende commercials is al of alleen op YouTube bekeken voor de eerste tv-uitzending. En het volume gepubliceerde berichten socialmedia groeit enorm.
Wie programma’s van RTL heeft gemist kan die vanaf nu in HD op televisie terugkijken. De mobiele app RTL XL biedt sinds vandaag ondersteuning voor Chromecast. In eerste instantie enkel voor iOS. Aan de Androidversie wordt gewerkt.
Tradedoubler noteert over het vierde kwartaal van 2015 een omzetdaling van veertien procent tot 42,5 miljoen euro. Het performancemarketingbedrijf blijft worstelen.
Het Zweedse Widespace, een expert op het gebied van brand mobile advertising, krijgt 15,8 miljoen euro groeikapitaal van meerdere investeerders.
In de herfst van 2015 introduceerde Google ‘Customer Match’; een uitbreiding op haar Adwords advertentieplatform die je in staat stelt je eigen klantdata te gebruiken bij het targeten van Google gebruikers. Inmiddels zijn we zo’n vier maanden verder. Een mooi moment om tips en learnings te delen.
Bannerwise is ING Starter van het Jaar 2015 geworden. De Amsterdamse ondernemers wonnen van ShirtsofHolland en Tabster.